Dolar $
32.7
%-0.04 -0.01
Euro €
35.08
%0.08 0.02
Sterlin £
41.39
%-0.3 -0.12
Çeyrek Altın
3974.06
%-0.93 -36.84
SON DAKİKA
Ayşe KIRCA | EKONOMİ Cumartesi 29 Haziran 2024 15:19

HAVAS TÜRKİYE AI WETLAB İLE PRATİKTE FAYDASI OLAN AI ÜRÜN VE HİZMETLER MARKALARLA BULUŞACAK

Havas Türkiye, GenAI etkinliklerinin ilkini 27 Mayıs'ta gerçekleştirdi. Global bir iletişim networkunun yapay zeka dikeyinde Türkiye'de yaptığı ilk kapsamlı organizasyon olan etkinlikte, pazarlama ve iletişim dünyasına özel hem Türkiye hem de global pazarlar için çalışacak bir ArGe insiyatifi olan HAVAS Türkiye AI Wetlab'ın ilk projeleri sunuldu.

HAVAS Türkiye AI Wetlab ile pratikte faydası olan AI ürün ve hizmetler markalarla buluşacak

HAVAS Türkiye'nin, yapay zekanın tetiklediği yaratıcılığı, iş sonuçlarına olan olası yıkıcı veya yapıcı etkilerini, rekabet düzleminde yeni olasılıklarını ve markaların operasyonlarındaki etkilerini konuşmak üzere düzenlediği Havas GenAI Günü, 27 Mayıs'ta gerçekleşti.

 
HAVAS Türkiye, globalde teknoloji merkezi olarak da konumlanan Havas CX Istanbul ile 2020 yılından beri yapay zeka ile teknoloji geliştirme seviyesinde yatırım yapıyor ve proje geliştiriyor. Etkinlik, global bir iletişim networkunun yapay zeka dikeyinde yaptığı ilk kapsamlı organizasyon olması ve yapay zekaya özel olarak araştırma geliştirme ve markalar için proje üretimi yapmak üzere “AI Wetlab” oluşturması açısından Türkiye'de bir ilk oldu. HAVAS Türkiye AI Wetlab, pazarlama ve iletişim dünyasına özel hem Türkiye hem de global pazarlar için çalışacak bir ArGe insiyatifi olacak.
 
“Markalarımızın AI ile büyüme ortağı olacağız”
Yapay zekanın tüm endüstrilerde profesyonel kadroların yeni iş ortağı; iş yapış biçimlerinin tam ortasında bir kaldıraç ve dönüştürücü güç olacağını öngördüklerini söyleyen HAVAS Creative Group Türkiye CEO'su Serhat Akkılıç, “Bunu başaramayan kurumların da rekabet ortamında yıkıcı darbeler alabilecekleri bir döneme giriyoruz. Bunun için bir yapısal dönüşüm de hem markalarımız hem de kendimiz için gerekiyor. Bu dönüşümde hızlı olan, her zaman büyük bir rekabet avantajı içerisinde. HAVAS Türkiye olarak beş yıldan beri bu konuda önemli adımlar attık. İşin teknoloji boyutu da dahil olmak üzere anlatacak çok şeyimiz var. HAVAS Türkiye içinde kurduğumuz AI Wetlab'in ilk projelerini AI Günü'nde markalarımıza sunmanın heyecanını yaşıyoruz.  Sadece reklam ve pazarlama değil, bütün iş süreçlerinde yapay zekanın tetikleyeceği bir dönüşüme markalarımızı hazırlamak istiyoruz. İstanbul'dan dünyaya teknoloji ihraç eden ekibimizle bu alanda markalarımızın yanında kritik bir iş ortağı olma hedefindeyiz. Bu organizasyon bizi Türkiye'de markalarımızla bir reklam ajansının çok ötesinde bir iş ortağı, dönüşüm ortağı, AI ile büyüme ortağı kimliğimizle buluşturacak” dedi.
 
Etkinlikte konuşma yapan HAVAS Creative Group CEO'su Serhat Akkılıç, Türkiye'deki yapay zeka dönüşüm yaklaşımını yapay zekaın markalar için hangi stratejik değişim planlarıyla ele alınması gerektiğini anlattı. HAVAS Türkiye'de üretilen somut yapay zeka projeleri üreten ekiplerle beraber bir “AI Jam Session” yaparak uygulamaları anlattı.
 
 Yapay zekâ tartışmalarında insan ile makinelerin arasındaki ilişkiye dair sıkça sorulan sorulardan biri, makinelerin her şeyi yapabildiği bir ortamda insan yaratıcılığının nasıl konuşlandırılacağı. HAVAS Global AI Koordinatörü ve HAVAS UK Chairman/CCO'su Mark Whelan, etkinlikteki konuşmasında en yeni yapay zekâ çözümlerinin örnekleri eşliğinde görüşlerini paylaştı: “Yapay zeka, sesleri klonlamak, sanatçıları ve aktörleri diriltmek veya medya üretmek gibi çeşitli yaratıcı çalışmalar için kullanılıyor. Pazarlama dünyasında teknolojik gelişmelerle birlikte pek çok yıkım ve yeniden inşa dönemi yaşadık, ancak yapay zekâ bu kırılımların en geniş çaplı olanını getirdi. Yapay zeka araçları genelde tek bir konuda iyi olmaya yönelik tasarlandığından alandaki en büyük zorluklardan biri, çeşitli çözümlerin nasıl bir araya getirileceği ve uyumlaştırılacağıdır. 20 fotoğrafçıya ‘İstanbul'u anlatan bir fotoğraf çek' dediğimizde çaydan kediye 20 farklı konseptle karşılaşabiliriz. Ancak yapay zeka, aynı isteğe öznel bir bakış açısıyla yaklaşamıyor ve 20 tane birbirine benzeyen fotoğraf üretiyor. İnsanların her daim yapay zekanın kontrolünde olmasını sağlamamız, insan yaratıcılığının yapay zeka araçlarını yönlendirerek ortaya değerli, öznel ve kaliteli çıktıların üretilmesi çok önemli. Yaratıcı ve üretici bireyler olarak bizim yapmamız gereken, hem verim hem sürdürülebilirlik kazanmak için binlerce kullanılamaz çıktı yaratmaktansa bir adet kullanılabilir çıktıya ulaşmanın yolunu bulmak.”
ABONE OL