GLOBAL PAZARLAMA OPERASYONLARI TÜRK YÖNETİCİYE EMANET
Unilever Türkiye'nin Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Başkanı Alper Çapar, Unilever Ev Bakım İş Grubu'nun Comfort & Fragrance Global Pazarlama Başkanı görevine terfi etti.

Unilever Türkiye’nin Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Başkanı olarak başarılı çalışmalara imza atan Alper Çapar, 1 Temmuz 2025 itibarıyla Unilever Ev Bakım Kategorisi’nin Comfort & Fragrance biriminde Global Pazarlama Başkanı görevine terfi etti.
Unilever’in Londra’daki merkez ofisinden yürütülecek bu yeni görev kapsamında Alper Çapar; Türkiye’de “Yumoş”, globalde ise “Comfort” adıyla bilinen yumuşatıcı markasının dünya genelindeki strateji, iletişim ve inovasyon süreçlerine liderlik edecek. Aynı zamanda Unilever’in “Ev Bakım” kategorisindeki tüm parfüm işinin de global liderliğini üstlenecek.
Pazarlamada 16 yıllık uluslararası birikim
16 yılı aşkın pazarlama kariyerinde Coca-Cola, Turkcell ve Godiva gibi global ve yerel şirketlerde Türkiye, Avrupa, Amerika, Uzak Doğu ve Orta Doğu bölgelerinde çeşitli sorumluluklar üstlenen Alper Çapar, son 5 yıldır Unilever Türkiye’de Ev Bakım liderlik ekibinde görev aldı.
Unilever Türkiye’de görev yaptığı süre boyunca Çapar, Yumoş markasının dönüşümüne liderlik ederek yalnızca bir yumuşatıcı değil, aynı zamanda bir “giysi bakım markası” olarak farklı kategorilere taşınmasında önemli rol oynadı. Yumoş’un deterjan ve ev spreyleri gibi yeni alanlara girişini sağlarken, Türkiye’den çıkan birçok yaratıcı kampanyanın da İtalya, İspanya, Polonya, Fransa ve Brezilya gibi pazarlara uyarlanmasını sağladı.
Omo markasında ise “Kirlenmek Güzeldir” mirasını geleceğe taşıyarak, markayı spor ve dinamizmle buluşturan yeni bir iletişim platformunun hayata geçirilmesine öncülük etti. Ayrıca, 15 dakikada temizlik sağlayan Omo Express Fresh gibi, kategorisinde “ilk” olan birçok inovasyonun tüketicilerle buluşmasını sağlayan ekipleri yönetti.
Görev süresi boyunca Omo ve Yumoş markalarında liderlik ettiği dönüşüm sayesinde, her iki markanın da kendi kategorilerinde açık ara lider konuma ulaşmasını sağladı.
Unilever Türkiye: Global Yetenek Merkezi
Unilever için dünya genelinde bir yetenek merkezi haline gelen Türkiye’den, son 5 yılda 100’den fazla Türk yönetici global rollere atanırken, Unilever’in global operasyonlarında görev yapan Türk yeteneklerin sayısı 250’yi aştı.