GEÇTİĞİMİZ YIL ÇOCUKLARIN DİJİTAL DÜNYASI: GEGAGEDİGEDAGEDAGO, BABYMONSTER VE MY STORY ANİMATED
Kaspersky'nin bulgularına göre, dünya genelinde ebeveynlerin %87'si, çocuklarının dijital davranışlarını düzenlemekten birinci derecede sorumlu olduklarına inanıyor. Bu nedenle Kaspersky, ebeveynlerin çocuklarının çevrimiçi etkileşimlerini etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olmak için çocukların çevrimiçi ilgi alanlarına yönelik yıllık incelemeler gerçekleştiriyor. Analiz, Kaspersky Safe Kids kullanıcıları tarafından gönüllü olarak sağlanan anonim veri arama sorgularına dayanıyor. Bu yıl hem mobil (Android) hem de masaüstü platformlar (Windows) için sorgu verileri analiz edildi.

Türkiye’de çocuklar arasında en çok kullanılan Android uygulamaları listesinde YouTube (%31,6), WhatsApp (%13,6) ve Instagram (%15,3) yer aldı. Windows işletim sistemli cihazlarda ise durum daha farklı. Çocuklar Türkiye’de zamanlarının çoğunu Google Chrome (%43,6), Microsoft Edge (%11,4) ve Discord'da (%10,8) geçirdi.
En popüler uygulama olan YouTube, günümüz çocukları arasındaki temel eğilimleri ve ilgi alanlarını yansıtıyor. Bu yıl, oyun influencerları %21 ile arama taleplerinde en büyük payı aldı. En çok aranan blog yazarları SSundee, Aphmau ve KreekCraft oldu. Oyunla ilgili olmayan influencerlara arasında MrBeast, SSSniperWolf ve Sidemen mutlak liderler olmaya devam ediyor.
Çocukların ilgi gösterdiği bir diğer konu da futbol ve NBA'in ilk sıralarda yer aldığı spor başlığı oldu. Bu konuya olan yüksek ilgi hem YouTube sorgularında hem de Google arama taleplerinde açıkça görülüyor.
Mimler geleneksel olarak tüm dünyada çocukların ilgi alanlarının önemli bir parçası haline geldi. Bu kez bunların en dikkat çekeni “Gegagedigedagedago” oldu. Bu, Rednex'in “Cotton Eye Joe” şarkısını yanlış duyulmuş bir şekilde seslendirilen Roblox Male Face mimi.