FUARDA GÖVDE GÖSTERİSİ
Türkiye'de en fazla ihracat gerçekleştiren ikinci sektör olma unvanını uzun süredir koruyan kimya sektörü, "Life Sciences Ingredients" konsepti ile bir araya gelerek 24-26 Ekim 2019 tarihlerinde arasında 63 ülkeden 5.553 profesyonel ziyaretçiyi İstanbul'da buluşturdu. Fuara en çok ziyaretçi katılımı sağlayan ilk on ülke sırasıyla; İran, Ürdün, Irak, Bulgaristan, Almanya, Cezayir, Rusya, Türkmenistan, Kuveyt, Özbekistan oldu.
“Life Sciences Ingredients” konsepti çatısı altında birleşen ve eş zamanlı olarak düzenlenen üç fuar, “Uluslararası Gıda, Beslenme Bileşenleri, Hammaddeleri ve Teknolojileri Fuarı-Food & Nutritional Ingredients”, “Uluslararası İlaç Bileşenleri, Hammaddeleri ve Teknolojileri Fuarı-Pharmaist” ve “4. Uluslararası Kozmetik, Kişisel Bakım, Deterjan ve Ev Bakımı Bileşenleri, Hammaddeleri ve Teknolojileri Fuarı-Cosmetics & Home Care Ingredients” 2019, yurt içi ve yurt dışından binlerce profesyonel alıcıyı bir araya getirdi.
2019 yılında 9 ayda 15 milyar dolar ihracat rakamlarına ulaşan kimya sektörünü “Life Sciences Ingredients” konsepti ile birleştiren ve Türkiye’nin tek ürün bileşenleri fuarı olduğunu söyleyen Artkim Fuarcılık Genel Direktörü Cengiz Yaman, “Hem katılımcı hem de ziyaretçi rakamlarımızla çok başarılı bir fuar geçirdik. Cosmetics & Home Care - Food & Nutritional ve Pharmaist olarak toplam 3 bin 835 metrekare alanda, 63 ülkeden toplamda 5 bin 553ziyaretçi katılımımız gerçekleşti. En çok uluslararası ziyaretçimiz sırasıyla İran, Ürdün, Irak, Bulgaristan, Almanya, Cezayir, Rusya, Türkmenistan, Kuveyt, Özbekistan’dan geldi.” dedi. Açılış töreninde konuşan Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF)Başkan Vekili Rint Akyüz ise; “Fuarların gıda, kimya, kozmetik, kişisel bakım, deterjan ve ev bakımı içerikleri üreten sektör oyuncularının yurt dışına açılması için önemli bir fırsat sunduğunu, etkinlikler sayesinde Türkiye’nin bölgesindeki önemli pazarlara ihracatının artabileceğini vurguladı.”
Gıda ve İlaç hammaddeleri sektörüne yön verenler
İstanbul Fuar Merkezi’nde ilk gün düzenlenen panelde Aromsa Genel Müdürü Murat Yasa, Gıda Bileşenleri ve Geliştiricileri Sanayicileri Derneği(GIDABİL) 2. Başkanı ve TGDF Başkan Vekili Rint Akyüz, Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği (GTBD) Yönetim Kurulu Başkanı Samet Serttaş, BASF İlaç Çözümleri Türkiye, Orta Doğu, Rusya ve Afrika Satış Direktörü Tanju Cepheli konuşmacı olarak yer aldı. Food&Nutritional Ingredients ve Pharmaist bünyesinde düzenlenen gıda ve ilaç sektörüne dair dünyada ve ülkemizdeki en son gelişmeler, yenilikler ile sektöre dair gündemdeki konuların alındığı panelde, konuşmacılar özellikle bu alandaki eğitimin yetersizliği, sürdürülebilirlilik konusunun gerekliliği ile yatırımların dünya beslenme alışkanlıklarına göre yapılması konusunda görüş birliğine vardı.
Kimya sektörünün başarılı kadınları Women in Life etkinliğinde buluştu
İş dünyasının sınır tanımayan iki kadın yöneticisi Aromsa Genel Müdür Yardımcısı Melis Yasa Aytaman ve Sentromer DNA Teknolojileri şirketinin kurucusu Pınar Akalın başarı hikayelerini, eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Cosmetics & Home Care Ingredients, Food & Nutritional Ingredients, Pharmaist fuarları kapsamında düzenlenen Women in Life etkinliğinde sektörün başarılı ve güçlü kadınları ile paylaştı. Kadın iş gücünün olduğu alanlarda şirketlerin finansal olarak daha güçlü olduğunun söyleyen Aytaman, “Kadın yöneticilere gerçekten çok ihtiyacımız var.” dedi. Kadının korumacı bir yapısının olduğunun altını çizen Akalın ise kadınların istihdam ve girişimcilikte daha çok yer almasını hedeflediklerinin altını çizdi.
Pharmaist Fuarı ile eş zamanlı konferans ve panellere sektörün ileri gelenleri katılım gösterdi
Pharmaist ile eş zamanlı olarak düzenlenen FNI&PHARMA CONFERENCE da ise hem yurt dışından hem de yurt içinden önemli sektör dernek başkanları, bilim insanları, uzmanlar ve iş dünyasından isimler katılım sağlarken, sektöre dair en son teknolojik gelişmeler konuşuldu.
Koku Atölyesi yoğun ilgi gördü
Cosmetics & Home Care Ingredients Fuarı bünyesinde düzenlenen Koku Atölyesinde “Kendi oda kokunu kendin tasarla” ve “Kozmetikte doğru esans seçimi” “Kozmetik sektöründe markalaşmanın önemi” ve aromatik özlerle ilgili sunumlar ilgiyle karşılandı. Sektöre dair en son teknolojik gelişmeler, trendler ve projelerin konuşulduğu CHCI Konferansı, inovatif ürünlerin sergilendiği “Innovation Corner Alanı”, laboratuvar ortamında prototip numuneler üretilen “Product Formulation Alanı”da ziyaretçilerin takip ettiği etkinlikler oldu.