EREN PERAKENDE DİJİTAL VE FİZİKSELDE BÜYÜME SAĞLADI
Perakende sektörünün lider markalarından Eren Perakende, 2024 yılını önemli bir büyüme grafiğiyle geride bırakıyor.
Hem fiziksel mağaza yatırımlarında hem de dijital alanda dikkat çeken bir başarıya imza atan şirket, önümüzdeki yıllarda da büyümeyi sürdürecek. Eren Perakende CEO’su Osman Şentürk, şirketin son yıllardaki büyüme stratejileri hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Eren Perakende'nin CEO’su Osman Şentürk, 2024 yılıyla ilgili yaptığı değerlendirmelerde, mağaza yatırımlarında büyük bir başarı sağladıklarını belirtti. Şentürk, “2024 yılı, mağaza yatırımlarımızda kendi rekorumuzu kırdığımız bir yıl oldu. Yıl boyunca mağaza sayımızda yüzde 30’un üzerinde, metrekare bazında ise yüzde 50’ye yakın bir büyüme sağladık” diyerek, büyüme sürecinin fiziksel mağazalarla sınırlı olmadığını vurguladı.
Şentürk, 2025 yılında da büyüme hedeflerinin sürdürülebilir olacağını belirterek, “Hedefimiz, 2025 yılı itibarıyla mağaza sayımızı ve metrekaremizi yüzde 20 oranında artırmak. Gelecek 5 yıl içinde mağaza sayımızı binden fazla noktaya çıkarmak için stratejik adımlar atacağız” dedi.
1000 MAĞAZA HEDEFİ VE CIS BÖLGESİNDE BÜYÜME
Osman Şentürk, Eren Perakende’nin hedeflerinin sadece Türkiye ile sınırlı olmadığını, CIS (Bağımsız Devletler Topluluğu) bölgesinde de büyümeyi planladıklarını söyledi. Şentürk, “Önümüzdeki yıllarda sadece Türkiye’de değil, CIS bölgesinde de büyümemizi sürdüreceğiz. Yurt dışındaki operasyonlarımızda da yenilikçi projelerle müşteri deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Eren Perakende, fiziksel mağazalarındaki büyümenin yanı sıra dijital platformlarda da büyük bir başarı elde etti. Şentürk, dijitalleşmenin önemine değinerek, “Dijitalleşme ile birlikte hayata geçirdiğimiz kişiselleştirilmiş kampanyalar ve sadakat programları, müşterilerimizle daha güçlü bağlar kurmamızı sağladı. Yıllık ziyaret sayımız 200 milyonun üzerine çıktı, toplam üye sayımız ise 5 milyona ulaştı” dedi.
2025 yılı için ziyaret sayısında yüzde 20 ve üye sayısında ise yüzde 35 büyüme hedeflediklerini açıklayan Şentürk, “Dijital ve fiziksel kanallar arasında çoklu kanal stratejisiyle müşterilerimize daha iyi hizmet vereceğiz” şeklinde konuştu.
Eren Perakende’nin 2025 hedeflerine dair önemli bir başka açıklama da istihdam ve yeni markalarla ilgili oldu. Şentürk, “Sadece mağaza açılışları değil, grup genelindeki yatırımlarımızla da istihdamı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Türkiye ve faaliyet gösterdiğimiz 25 ülkede gerçekleştirdiğimiz perakende yatırımları ile istihdama katkı sağlıyoruz. Ayrıca, geçen yıl Kazakistan merkezli CIS bölgesi ofisimizi kurarak, yeni pazarlarda büyüme ve istihdam yaratma sürecine başladık” ifadelerini kullandı.
Eren Perakende’nin geleceğe dönük hedeflerinden biri de insan kaynağına yatırım yapmak. Şentürk, şirketin NextGen Retailers ve NextGen Kickstart Management Trainee programlarıyla genç yetenekleri yetiştirdiğini belirterek, “Eren Perakende olarak 8 bin çalışanımızla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu programlarla, geleceğin liderlerini yetiştiriyor ve Eren Perakende kültürünü yurt dışındaki operasyonlarımıza taşıyoruz” dedi.