ELEKTRİKLİ ARAÇLAR 'DENİZE' İNDİ
Bu yıl ikincisi düzenlenen Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı Yenikapı Boat Show, Yenikapı Expo Center'da kapılarını açtı. Fuarda 10'u yabancı olmak üzere toplamda 80 firmanın 150'yi aşkın markası yer alıyor. Antalyalı ve Bursalı iki Türk üretici firmanın ortak geliştirdiği elektrik motorlu deniz aracı fuarın ilgi odağı oldu. 3 saatte 3 TL maliyetle tam şarj kapasitesine ulaşan ve yüzde 100 yerli üretim olan mini katamaran denizde saatte 10 kilometre hıza ulaşıyor. 2 yetişkin ve 1 çocuk kapasiteli deniz aracının satış fiyatı ise 300 bin TL.
Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı Yenikapı Boat Show, Yenikapı Expo Center’da kapılarını açtı. Bu yıl ikincisi düzenlenen fuarda 10'u yabancı olmak üzere toplamda 80 firmanın 150’yi aşkın markası yer alıyor. Fiyatları 120 bin TL ile 50 milyon TL arasında değişen tekneler ve motoryatlar dokuz gün boyunca İstanbul’un ulaşım merkezi olan Yenikapı’ya demirleyecek. 15 ülkeden yaklaşık 330 yabancı ziyaretçinin ve alıcının yer aldığı fuarın Türk tekne ve motoryat sektörüne en az 550 milyon dolarlık katkı sunması bekleniyor.
YÜZDE 100 YERLİ ÜRETİM ELEKTRİKLİ MİNİ KATAMARAN
Antalyalı ve Bursalı iki Türk üretici firmanın ortak geliştirdiği elektrik motorlu deniz aracı fuarın ilgi odağı oldu. 3 saatte 3 TL maliyetle tam şarj kapasitesine ulaşan mini katamaran denizde saatte 10 kilometre hıza ulaşıyor. 2 yetişkin ve 1 çocuk kapasiteli deniz aracının satış fiyatı ise 300 bin TL. 10 milyon TL yatırımla hayata geçen yüzde 100 yerli üretim deniz aracı 3 metre boyu ve 1,70 cm genişliği ile dünyada mini katamaran klasmanında bir ilki teşkil ediyor. Firma yetkilileri, 2025 için 100 adet TenderJet ihracatı gerçekleştirmeyi hedefliyor. Öncelikli pazarlar ise Birleşik Arap Emirlikleri ve ABD.
DAHA FAZLA TEKNE TURİSTİ ÇEKMEMİZ GEREKİYOR
Yenikapı Boat Show CEO’su Murat Arslan, “Son dönemde üretim ve tasarım özelinde dünyada ilk 5’e giren Türk tekne ve yat sektörü, küresel ekonominin daralma yaşadığı dönemde ihracatını sürdürülebilir kılmak adına var gücüyle çalışıyor. Buna karşın sektör olarak son yıllarda her fırsatta ifade etmeye çalıştığımız barınma sorunu devam ediyor. Ülkemizde marina fiyatlarının fahiş fiyatlara ulaşmasının temel sebebi bağlama kapasitemizin talebe göre düşük kalması. Daha fazla tekne turistini ülkemize çekmemiz gerekiyor. Motoryat tamir-bakımlarından elde edilecek döviz cinsinden gelirler de sektör ihracatına ivme kazandırır” dedi.
22 Aralık’ta son erecek fuarın tekne ve yat sektöründe en az 500 milyon dolarlık katkı sunması bekleniyor.