DÜNYANIN İLK METANOL RÖMORKÖRÜ TÜRKİYE'DEN
Sanmar, KOTUG Kanada için dünyanın ilk metanol yakıtlı eskort römorkörünü denize indirdi. Römorkörler, 120 tonluk çekme gücü ve düşük karbon emisyonuyla dikkat çekiyor. Metanol yakıt teknolojisi, çevresel etkilerin azaltılmasına ve deniz ekosistemlerinin korunmasına katkı sağlıyor

Denizcilik sektöründe tarihi bir gelişme yaşandı. Sanmar Denizcilik, KOTUG Kanada için inşa ettiği dünyanın ilk metanol yakıtlı eskort römorkörlerinden ilkinin denize indirilmesini başarıyla tamamladı. Bu römorkör, yalnızca Türkiye’nin gemi inşa sanayii için değil, küresel denizcilik endüstrisi için de bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.
Römorkörler, Robert Allan Ltd. tarafından geliştirilen RAsalvor 4400-DFM tasarımına sahip. 44 metre uzunluğundaki bu iki römorkör, Kanada’nın büyük enerji projelerinden biri olan Trans Mountain Expansion Project (TMEP) kapsamında görev yapacak. 120 tonluk çekme kapasiteleriyle Kanada’nın bugüne kadarki en güçlü eskort römorkörleri olma özelliğini taşıyan bu gemiler, yalnızca güçleriyle değil, çevre dostu yakıt teknolojisi ile de dikkat çekiyor.
Metanol yakıt teknolojisi sayesinde, römorkörlerin sera gazı emisyonları önemli ölçüde azaltılıyor ve su altı gürültüsü düşürülerek deniz ekosistemlerinin korunmasına katkı sağlanıyor. Projede KOTUG, Vancouver kıyısındaki Beecher Bay’deki Sc’ianew First Nation topluluğu ile iş birliği yaparak yerel toplulukların sürdürülebilir denizcilik projelerine katılımını sağlamış oldu.
Sanmar Denizcilik Yönetim Kurulu Başkan Vekili & CEO’su Ali Gürün, römorkörün denize indirilmesi hakkında “Dünyanın ilk metanol yakıtlı eskort ikiz römorkörlerinden ilkinin denize indirilmesi, tüm römorkör endüstrisi için tarihi bir gündür. Gezegenimizi korumak amacıyla alternatif yakıtların kullanımında büyük bir adım daha atıyoruz. Bu römorkörler sadece gücüyle değil, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor. Sanmar olarak çevre dostu geleceğe öncülük etmekten gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Sanmar, düşük ve sıfır emisyonlu römorkörlerde liderliği hedefleyerek, Avrupa, Kuzey Amerika ve Latin Amerika’da hizmet veren dokuz adet tam elektrikli ElectRA sınıfı liman römorkörü ile vizyonunu sürdürüyor.
Metanol, düşük karbon salımı ve operasyonel güvenliği ile öne çıkan bir yakıt türü. Geleneksel dizel yakıtların aksine yanma sürecinde daha az sera gazı açığa çıkıyor ve depolama/taşıma açısından LNG’ye kıyasla daha kolay bir çözüm sunuyor. Uzmanlar, metanol yakıtlı gemilerin kısa ve orta mesafeli deniz taşımacılığında çevre dostu ve sürdürülebilir bir seçenek olduğunu belirtiyor.
Sanmar’ın KOTUG için ürettiği bu römorkörler, teknik gücü ve çevresel katkısı ile sektörde öncü bir rol üstlenirken, Türkiye’nin global gemi inşa sanayindeki liderliğini pekiştiriyor ve geleceğin denizcilik vizyonunu şekillendiriyor.