DÜNYA SAHNESİNDE OLALIM
Bu yıl 17.si yapılacak olan, Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı 10-13 Ekim 2019 tarihleri arasında CNR Fuar Merkezi'nde gerçekleşiyor. İşi büyütmenin yolunun bu tür fuarlara katılmaktan geçtiği de bilinmelidir. Bu fuara gitmeden önce Franchising sistemini iyi bilmeniz önemlidir.
Talip Bayram
Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı özellikle gastronomi sektörünün nabzını tutmaya devam ediyor. Türkiye’nin çeşitli illerinde Anadolu Mutfağına hizmet veren lezzet elçileri ve mekânlarına, Uluslararası Diplomalı Jüriler tarafından aylardır üzerinde çalışılmakta olan Üstün Lezzet Ödülü verilecektir. On binlerce girişimciyi markalarla buluşturmakla birlikte önemli iş birliklerine ve iddialı projelere de ev sahipliği yapmakta ve her yıl girişimcileri markalarla buluşturmanın ötesinde, birbirinden iddialı projelerin de gün yüzüne çıkmasını da sağlamaktadır. Türkiye’nin En Kapsamlı Gastronomi Etkinliği de Franchising sektörünün en önemli platformlardan biri olan Bayim Olur musun Fuarında gerçekleşiyor. “Anatolian Salon Culinary Competition” ile gastronomi sektörüne damgasını vuruyor. 100’ü aşkın ülkeden sektör profesyonellerini, yerel ve uluslararası katılımcılarla İstanbul’da buluşturuyor. Bu yıl Aşçılar ve Gastronomi Derneği ile Altınkepçe Turizm ve Aşçılar Derneği, Çanakkale Aşçılar Derneği bu fuarda.
Bu etkinlik, Mutfak Ana sponsoru Gürçelik Metal ve Yarışma Ana Sponsoru Ülker G2M Exper ve Barista Ana Sponsoru FM Kahve ile gastronomi sektörünün tutkusu olan gıda sektöründe hizmet veren ve alanında yolları kesişmiş Aşçı, öğreten, öğrenci, işveren, tüketici, tedarikçi, gurme, blogger, basın mensupları ve herkes Bayim Olur musun Fuar’ında bir araya gelecek. Katılımcı sunumları, şef şovları, yarışmalar ve tadım şovları ile sektörün üst düzey karar vericileri, departman direktörleri, ünlü şeflerin katılımıyla gastronomi zirvesine dönüşecek
Tedarikçi firmaların Franchising sisteminde önemi
Günümüzde birçok marka, otel, restoran zinciri, hastane, okul ve fabrika malzeme tedarikini profesyonel şirketlere yaptırmaktadır. Artık şartlar çok değişti, beklentiler yükseldi ve iş akışları çok farklılaştı. Artık görevli personelin yerinde bu işi yapan uzman şirketler, listelerin yerinde bilgisayar sistemleri ve yazılımlar var. Dolayısıyla Tedarikçi firmalar, Franchise veren markaların da verdiği hizmetlerde, büyük bir öneme sahip. Markalar tedarikçisini de Katılımcı ve ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılanacağına inanılan bu fuarda seçecek. Bu yıl da Franchise veren markalar, ürün ve hizmet tedariki sağlayan tedarikçi firmalar ile görüşmeler yaparak ileriye dönük çalışmaların temellerini atacaklar. Bayilik veren bir markanın Altyapısı, müşterileri, pazarlama planları, lojistik sistemi ve reklam çalışmalarınızın hepsi hazır olsa dahi tedarik sistemi iyi olmazsa adım atması mümkün değil. Kendini yeni sistemlere adapte eden tedarik pazarı franchise sektörüne paralel olarak son yıllarda giderek büyümektedir.
Her geçen gün gelişen ve büyüyen franchise sektörünün ihtiyaç ve taleplerini karşılamaya çalışan tedarikçi firmalar, aynı zamanda hem istihdama da katkı sağlıyor hem de hedeflerini büyütüyor. Bu kapsamda, girişimci ve zincir markalar Bayim Olur musun Fuarında, bu sistem sayesinde Türkiye’nin dört bir yanında büyüyen firmalar ile tedarikçilerini bir araya getiriyor. Fuar, 3’üncü kez ‘Tedarikçi Özel Bölümü’ ayrıcalığıyla franchise veren markaları ürün ve hizmet tedariki sağlayan markalarla yüz yüze getirmeye hazırlanıyor. Bu ayrıcalık sayesinde tedarikçiler birer ziyaretçi olmanın ötesinde katılımcı rolüyle bayilik veren firmalarla aynı çatı altında buluşuyor. 4 gün boyunca tedarikçi ve markaların birbirini tanıma olanağına sahip olması yapılacak karlı işbirliklerinin habercisi oluyor.
Yüzlerce, Binlerce Yerli-Yabancı Marka ve Ziyaretçi ağırlayacak
Sadece yurt dışında franchise veren, yurt içindeyse kendi mağazalarını açan markalar da bu yıl yabancı ziyaretçiye doyacak. Katılımcı markalar; yurt dışında mağaza açma potansiyeli ve finansman gücüyle markalarımıza ortak olma potansiyeli taşıyan yabancı yatırımcılarla da buluşacaklar. ABD, İngiltere, Almanya, Hollanda, Kanada, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Fransa, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Rusya, İspanya, İsveç, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Cezayir, İran, Mısır, Lübnan, Fas, Kuveyt, Katar, Dubai ve Azerbaycan’ında aralarında olduğu 72 ülkeden yatırımcılar ve heyetler Türk markalarına yoğun ilgi gösteriyor. Türkiye’deki markaların yurtdışına açılmasına yardımcı olan ve yurtdışı menşeli markaların ülke ekonomisine katkısını sağlayan Bayim Olur musun fuarında bu yıl ülke ve ziyaretçi sayısında geçen yıla göre önemli bir artış bekleniyor. Avrupa ve Orta Doğunun en büyük Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı Bayim Olur musun? 'İŞ BÜYÜTEN FUAR " sloganı ile franchise sektörünün yeni işler yaratabilmesinin önünü açıyor.
İş kurmak, Patron olmak isteyen yatırımcılar, bu fuar sizin için.
Günümüz rekabet koşulları içerisinde güçlü ve büyük bir zincirin parçası olma avantajı birçok girişimcinin franchise sistemini seçmesinde etkili oluyor. Girişimci önemli ölçüde para harcayarak oluşturabileceği müşteri potansiyeline bu sistem sayesinde, işini kurar kurmaz sahip oluyor. Marka tüketici tarafından kabul gören ve bilinen bir marka olduğu için, girişimci rahatlıkla ürünü veya hizmeti satabiliyor. Girişimci, hazır bir sisteme sahip olarak işe başladığı için tüm zamanını ve enerjisini satış ve pazarlama üstüne yoğunlaştırabiliyor. Franchise veren marka ile ortak hareket ederek karşılaşacağı risk ve işletmecilik sorunlarını minimize edebiliyor. Franchising sistemi, girişimcinin yalnızlığını ortadan kaldırarak, kendi işini kurmanın getirdiği riskleri azaltıyor. Fuar ile birlikte, binlerce yatırımcı adayı için fırsat kapısı aralanıyor. Markaların “Bayim olur musun?” teklifi ile birçok kişi, kendi işinin patronu oluyor.
‘’Katılımcılar ve yatırımcılar fuardan memnun ayrılıyor’’
Sektörün nabzını tutan Bayim Olur musun Fuarı organizasyonunu üstlenen Medyafors Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem; “Marka kimliğinin, ürünlerin ve operasyonun standartlarının oluşmasını bekleyen firmalar, franchising için altyapılarını tamamladıktan sonra büyüme planlarını bu yönde kurguluyor. Sisteme dâhil olan firmalar, marka bilinirliğini arttırarak hızla büyüme imkânı bulurken, şube sayısının artmasıyla birlikte müşteri bağlılığını da sağlamış oluyor. Franchising sistemi ile girişimci de marka sahibinin yıllarca kurumsallaşmak için edindiği bilgi birikimini kullanarak, bulunduğu bölgede fırsat eşitliği sağlayabilirken aynı zamanda reklam, PR ve sosyal medya yönetim desteği, personel eğitimleri, yetiştirme konularında da destek alıyor’’ dedi. Erem sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Bizlerde böyle sistematik olarak ilerleyen bir sistemin içerisinde profesyonel bir platform oluşturarak yıllardır Türkiye’nin en popüler franchise markalarını girişimciler ile buluşturuyoruz. Anadolu’daki markaları Türkiye’nin her yerine yaymayı Türkiye’den de daha fazla global markalar çıkarmayı hedefliyoruz. Fuarımızın yarattığı yoğun ve verimli iş potansiyeliyle katılımcılar ve ziyaretçiler fuardan memnun bir şekilde ayrılıyorlar.”