SON DAKİKA
esprinter
Otomotiv Perşembe 17 Haziran 2021 02:42

DIŞI KÜÇÜK İÇİ BÜYÜK ÜSTELİK HİBRİT

Honda'nın küçük sınıftaki 'büyük' modeli Jazz Crosstar, başarılı hibrit sistemiyle dikkat çekiyor. Düşük tüketimi ve sessiz sürüşüyle dikkat çeken yeni araç, performansıyla da beklentileri rahatlıkla karşılıyor

Dışı küçük içi büyük üstelik hibrit

Japon otomotiv üreticisi Honda, küçük sınıfta ‘hacim sihirbazı’ olarak bilinen modeli Jazz’ı yeniledi. Türkiye’ye hibrit motor seçeneğiyle satışa sunulan yeni Jazz, büyüyen boyutları ve sevimli tasarımıyla atalarının başarısını sürdürmeyi hedefliyor.

30 milimetre daha yüksek

İki farklı karoser seçeneğiyle yollara çıkan yeni araç, bize Crosstar isimli crossoverları andıran versiyonuyla konuk oldu. Büyük birer göz gibi görünen siyah çerçeveli farları, ön doğru uzatılan sportif tamponu ve geniş motor kaputuyla daha ilk bakışta büyüdüğünü ortaya koyan yeni Jazz Crosstar, ayrıca tavan rayları, aracın alt bölümüne eklenen koyu renkli kaplama ve sportif jantlarıyla standart Jazz’dan ayrılıyor. Ayrıca konuğumuz, standart Jazz’dan 54 milimetre daha uzun, 31 milimetre daha geniş, 30 milimetre daha yüksek ve 3 milimetre daha uzun aks aralığıyla farklılaşıyor. Araç, şık tasarımını iç mekanda da sürdürüyor. Son derece sade ve ferah bir kokpite sahip olan yeni araç, oldukça geniş hissettiriyor. İki kollu yeni direksiyon simidi, geniş multimedya ekranı, çift kapaklı torpido gözü, iç mekanın dikkat çekici ayrıntıları arasında. A sütununa eklenen küçük cam, hem içerideki ferahlığı hem de görüş açısını artırıyor. Rahat koltuklar konforu, dijital göstergeler de aracın teknolojik tarafını öne çıkarıyor. Araçta ön bölüm ferah bir yaşam alanı sunuyor ve bu durum arka koltuklarda da devam ediyor. B sınıfı bir otomobile göre geniş olan iç mekan gibi 298 litrelik bagaj da oldukça başarılı. Üstelik markanın, iki farklı şekilde katlanabilen arka koltuklarıyla bu hacim 1205 litreye kadar yükseliyor. Araçta kullanılan yeni hibrit sistemi, Honda mühendislerinin hem Formula 1 pistlerinde hem de üretim süreçlerinde elde ettiği tecrübelerin ürünü. 1.5 litrelik benzinli ünite, 98 beygir güç ve 131 nm tork üretiyor. Elektrik motoruysa 109 beygir güç üretirken, 253 nm’lik tork değerine sahip. Gücünü e-CVT şanzımanla ön aksa ileten motorlar, aracı 9.9 saniyede 0’dan 100 km/s sürate ulaştırıyor. Aracın maksimum hızıysa saatte 175 kilometre. 

Ortalama tüketim 3.8 litre

1327 kilogramlık otomobil, yüksek torku sayesinde ara hızlanmalarda da oldukça çevik bir yapıya sahip. Yol tutuş yeteneğini de beğendiğimiz Jazz Crosstar, sessiz sürüşüyle keyifli yolculuklar vadediyor. Hibrit sistem, performansıyla olduğu kadar düşük tüketimiyle de kullanıcılarını mutlu ediyor. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 3.8 litre. Bizim elde ettiğimiz 5.1 litrelik ortalama da oldukça başarılı bir değer. 

Crosstar 10 bin lira farklı 

Honda, yeni Jazz’ı Türkiye’ye tek donanım ve iki versiyonla getirdi. Zengin Executive donanım sevisiyle sunulan yeni araçlardan Jazz 310 bin, Jazz Crosstar ise 320 bin liralık etiket taşıyor. Araçta, geri görüş kamerası, 7 inçlik dijital göstergeler, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto, 9 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, kör nokta uyarı sistemi, şerit koruma destek sistemi, uyarlanabilir hız sabitleyici, ön orta havayastığı, çarpışma uyarı sistemi gibi çok uzun bir liste yer alıyor.