SON DAKİKA
FİNANS Çarşamba 04 Eylül 2024 12:09

"DİJİTAL ÖDEMELERİN SOSYO- EKONOMİK ETKİ ARAŞTIRMASI"

Visa, "Dijital Ödemelerin Sosyo-Ekonomik Etki Araştırması"nın sonuçlarını duyurdu.

"Dijital Ödemelerin Sosyo- Ekonomik Etki Araştırması"

Şirketten yapılan açıklamaya göre, araştırmadan elde edilen bulgular, 3-6 Eylül'de Paris'te şirketin 1000'den fazla iş ortağı banka ve kuruluşun katıldığı Visa Payments Forum Europe etkinliğinde açıklandı.

Araştırma, dijital kimlik, tüketicilerin satıcı olarak öne çıkması, yapılandırılabilir hizmetlerin çoğalması, gömülü finans ve yapay zekayı ödemelerin geleceğini şekillendiren başlıca trendler olarak ortaya koyuyor.

Araştırmaya göre, tüketicilerin aldıkları kişisel faydalardan ziyade verilerinin nasıl kullanılacağı konusunda endişe duyuyor. Ayrıca tüketiciler kendi verileri üzerinde daha fazla kontrole sahip olduklarında, verileri sorumlu bir şekilde kullanacağını düşündükleri şirketlerle paylaşmaya da daha istekli oluyor.

Avrupa'daki tüketiciler, finansal durumlarını yönetmek için yapay zeka gibi dijital yönetim araçlarını benimsedikleri takdirde, her yıl 250 milyar avroya kadar daha fazla tasarruf edebiliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 36'sı, bir yıl öncesine göre yapay zekaya daha fazla güvendiklerini söylerken, bu oran Z kuşağında yüzde 47'ye yükseliyor.

Öte yandan biyometrik teknolojiler de daha fazla potansiyel yaratırken, örneğin dijital cüzdan veya kimlik üzerindeki biyometrik korumalar, parolaların yarattığı zorlukları azaltırken, işletmelere de yılda 43 milyar avroya varan ilave satış potansiyeli yaratıyor. Biyometrik korumalar ayrıca dolandırıcılığı da her yıl 483 milyon avro tutarında azaltabiliyor.

- Avrupa'daki KOBİ'lerin yüzde 67'si dijitalleşmiş durumda

Tüketiciye ödeme yöntemini seçme olanağı sağlanması da ödemeleri yeniden şekillendiren unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Online ödeme yöntemlerine "Click to Pay" ile tek tıkla ödeme özelliğini ekleyen bir işyeri, gelirlerini yüzde 30'a kadar artırabiliyor. Bu da Birleşik Krallık ve AB'de KOBİ'lerin e-ticaret satışlarında yıllık 51 milyar avroya varan bir artış yaratabiliyor.

Araştırmaya göre, "Fijital" olarak adlandırılan fiziksel dijital ödemeler de günlük işlemlerimizin ayrılmaz bir parçası haline geleceği vurgulanırken, KOBİ'lerin ve girişimcilerin yüzde 71'i, yapay zekanın işlerini büyütmelerine yardımcı olacağına güvendiklerini belirtiyor.

Günümüzde Avrupa'daki KOBİ'lerin yüzde 67'si dijitalleşmiş durumda. Geriye kalan yüzde 33'lük fark kapatıldığı takdirde, yıllık bazda 200 milyar avronun üzerinde toplam gelir artışı bekleniyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Avrupa Üst Yöneticisi (CEO) Charlotte Hogg, mevcut teknolojinin milyarlarca satıcı, tüketici ve ekonomi için fayda sağlayarak ticarette devrim yaratma potansiyeline dikkati çekti.

Hogg, teknolojinin, Avrupa genelinde daha pürüzsüz deneyimlerin ve ekonomide milyarlarla ifade edilebilecek büyüklükte bir değerin kilidini açma potansiyeline sahip olduğunu ifade etti.

Söz konusu alanlarda ödeme teknolojilerinin ölçeklenebilirliğindeki boşluğu kapatmanın tüketiciler, işletmeler ve ekonomiler için önemli sosyo-ekonomik fırsatlar sağlayacağını vurgulayan Hogg, "Burada kilit unsur, veri. Aslında, verinin artık salt bir hammadde olmaktan çıkıp, bunun yerine temel bir kaynak ve hizmet olarak şirketlere önemli büyüme fırsatları ile daha güvenli ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak için kullanılabilecek bir araç olarak ortaya çıktığı, ödemelerde mevcut sınırları aşarak yeni ufuklara doğru ilerliyoruz." değerlendirmesinde bulundu.