DİJİTAL HEDİYE TREND OLUYOR
Kaspersky'nin araştırması, Türkiye'de katılımcıların %54'ünün bu yılbaşında dijital hediye vereceğini ortaya koyuyor. Eğlence abonelikleri, oyun kredileri ve online eğitimler, en çok tercih edilen dijital seçenekler arasında yer alıyor

Kaspersky’nin 2025/2026 yılbaşı sezonuna dair yeni araştırması, dijital hediyelerin Türkiye’de hızla popülerleştiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya katılanların yalnızca dörtte biri geleneksel fiziksel hediyeleri tercih ederken, %31’i dijital hediye verme alışkanlığını benimsiyor, %23’lük kesim ise denemeye açık olduğunu ifade ediyor. %27’lik grup ise gelecekte dijital hediyelere yönelebileceğini belirtiyor.
18–34 yaş aralığındaki genç yetişkinler dijital hediyeleşmenin öncüleri olarak öne çıkıyor. Bu yaş grubunun %63’ü yılbaşı sezonunda dijital hediye almayı planlarken, önceki deneyime sahip olanların oranı %46. 55 yaş ve üzeri katılımcılar ise daha geleneksel bir yaklaşım sergiliyor; bu grubun %46’sı fiziksel hediyeyi tercih ediyor.
Dijital hediyeler arasında eğlence abonelikleri öne çıkıyor. Katılımcıların %59’u Netflix ve Spotify gibi platformları tercih ediyor. Oyun kredileri ve abonelikleri %37, çevrim içi eğitimler %35, e-kitap abonelikleri %34, yaratıcı yazılımlar ise %28 oranında tercih ediliyor. Fitness abonelikleri %22, zihinsel iyi yaşam hizmetleri ise %29’luk oranla daha sınırlı bir ilgiyi çekiyor.
Kaspersky uzmanları, dijital hediyelerin popülerliğine dikkat çekerken, sahte online mağazalar ve kimlik avı (phishing) saldırıları gibi güvenlik risklerine karşı uyarıda bulunuyor. AI destekli güvenlik çözümleri ile kullanıcıların kötü amaçlı bağlantılara karşı korunabileceği belirtiliyor.
NOEL BABA DİJİTALLEŞİYOR
Ayrıca, Noel Baba’dan veya ünlülerden gelen kişiselleştirilmiş video ve sesli mesajlar ile dijital kartpostallar, her biri %19 oy alarak popüler dijital hediye seçenekleri arasında yer alıyor. Katılımcıların %31’i ise güvenlik yazılımlarını anlamlı bir hediye olarak görmekte.
Kaspersky Tüketici İş Birimi Başkan Yardımcısı Marina Titova, dijital güvenlik çözümlerine artan ilginin sevdiklerin dijital yaşamlarını korumak için bir sorumluluk göstergesi olduğunu vurguladı.
Araştırma, Kasım 2025’te 14 ülkeden toplam 3.000 katılımcıyla gerçekleştirildi.