Dolar $
33.01
%0.19 0.06
Euro €
35.71
%-0.27 -0.09
Sterlin £
42.35
%-0.14 -0.06
Çeyrek Altın
4141.03
%-0.09 -3.8
SON DAKİKA
İsa ÖZGÜLLER | Otomotiv Pazartesi 29 Temmuz 2024 10:10

DELPHİ İZMİR FABRİKASINDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM

Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, açıklamalarda bulundu.

Delphi İzmir Fabrikasında Büyük Dönüşüm
Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu: ''Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu Öncelikle tekrar hoş geldiniz. Fabrika turu daha önce mutlaka birçok kez yapmışsınızdır. Ancak biz şirket olarak, dünyada dizel yakıt sistemleri teknolojisine sahip birkaç şirketten biriyiz ve dünyada da buna benzer sayılı fabrikalardan birini ziyaret etmiş oldunuz. Umarım keyif almış, iyi vakit geçirmişsinizdir. Ben mümkün olduğunca ve takip edebildiğim kadarıyla sizlerden gelen soruları ve bizi daha iyi tanımanıza yardımcı olacak konuları kapsamaya çalışacağım. Ama ilk başta şunu söyleyeyim, arkadaşlarımızın sizleri gezdirdiği noktalarda gördüğünüz gibi fabrika bir dönüşüm içerisinde. Aslında dizel teknolojileri evrilerek gelişiyor, daha katma değerli ürünlere de kayıyoruz. Burada bir kısmını görme fırsatınız oldu. 
Ben tarihçesini anlatırken tüm dünyaya Türk emeğiyle, Türk mühendislerin katma değeriyle ve birçok tedarikçimizin de desteğiyle fabrika tarafında üretilip dünyaya ihraç edilen ürünlerden söz etmiş olduk. Yeni gelecek ürünleri de konuştuk. Öncelikle size PHINIA’dan bahsedeyim. Üç tane global tanınmış markası olan (Delphi, Delco Remy ve Hartridge) firmamız, PHINIA olarak geçtiğimiz yıl, 2023 Temmuz ayından bu yana New York Borsası’nda işlem gören, bağımsız bir şirket olarak yoluna devam ediyor. Bazılarınızın hatırlayacağı gibi birkaç yıllık evrede BorgWarner çatısı altında yer aldık. BorgWarner farklı bir yolda devam ediyor, biz farklı bir yolda devam ediyoruz. Burada sunumda zaten iş tanımlarını görüyorsunuz, biz yakıt enjeksiyon sistemleri ve satış sonrası alanlarında faaliyet gösteriyoruz. 2023 yılı global ciromuz 3,5 Milyar USD. Delphi ana markamız, değişmiyor. Aslında geçmişimiz GM’e gidiyor, 2001 yılında Delhpi olarak devam ediyor. Marka olarak özellikle satış sonrasında Delphi’yi kullanmaya devam ediyoruz. Delco Remy de aslında kökte GM’e dayanan bir marka. Hartridge de bizim İngiltere’de yıllardır dizel test ekipmanları yaptığımız çok eski bir marka. Bunları aynen kullanmaya devam ediyoruz. Burada görüyorsunuz, 44 noktada 20 ülkede yaklaşık 13 bin çalışanımız var. PHINIA’da satış sonrasında Delphi markasını ön plana çıkartıyoruz, umarım kafanızda bir berraklık yaratabilmişimdir. Dizel teknolojileri, bu noktada popüler bir konu çok fazla yorum yapmayacağım ama bir günde yok oluyor diyoruz, ertesi gün diyoruz ki yıllarca devam edecek. Dizel gördüğünüz gibi bizim gibi satış sonrası pazarında faaliyet gösteren firmalarda mevcut araç parkının oluşturacağı yedek parça ihtiyacı nedeniyle uzunca bir süre daha hayatımızda kalmaya devam edecek. Delphi olarak bizim de ürün gruplarımız arasında dizelin evrimine uygun güçlü bir yanımız var. Çünkü dizelde hepimizin kabul edeceği gibi, bazılarımız daha uzun süreciğini iddia edebilir bazılarımız daha kısa, görece olarak binek arada tarafından ağır vasıta tarafına doğru bir kayış sözkonusu. Bizim ürün portföyümüze baktığımızda, burada diagramda görüyorsunuz, binek yüzde 44 gözüküyor, ticari araç ve OE satış sonrası yüzde 56’yı buluyor. Coğrafi olarak iyi bir dağılımımız var, özellikle borsaya kote şirketler için önemli tahmin edebileceğiniz nedenlerden. 
İyi bir dağılımımız var Amerika, Avrupa ve Asya Pasifik olarak. Arkadaşların da fabrika gezisi sırasında paylaştığı gibi hem binek araçlar hem de ağır vasıtada Dünya’da aklınıza gelebilecek, birçok markaya üretim yapıyoruz. Stellantis Grubu, Daimler Truck, Ford, Hyundai, Volkswagen, Caterpillar, BMW, General Motors, Volvo ve Dongfeng Motor gibi grupları sayabiliriz.. Şimdi buradaki stratejimiz şu şekilde, biraz önce bahsettiğim gibi dönüşüme giren dizel stratejisi ve fark ettiğiniz gibi ağır vasıta ve satış sonrası ağırlığımızı artırma hedefimiz var. Bugün itibarıyla yüzde 56 olan ağırlığı aynı zamanda büyürken yüzde 70’e çıkarmayı hedefliyoruz. İçinde bunulduğumuz ürün grubu düşünüldüğünde 2023’ten 2030’e hedeflediğimiz büyüme iddialı. Bu bizim stratejilerimizin önemli bir parçasını oluşturuyor. Sunumun içerisinde de göreceksiniz farklı, bu hedefle bağlantılı aksiyonlar var. Burada bir misafirimizin de dediği gibi evet tarihçemiz çok karmaşık ama biraz önce özetlediğim gibi 2001’den bu yana aslında Delphi markası bizim damarlarımızda. Ama biz bununla yetinmiyoruz, biz Türkiye’de yerleşik, yıllardır İzmir’de faaliyet gösteren bir firmayız. Ve birçok alanda da yerel bağlantılar kurmaya çalışıyoruz. Bizim tarihçemiz Dizelsan olarak 1970’e dayanıyor, bir yerel girişim olarak kurulmuş bir şirket. Adı üzerinde dizel yakıt enjeksiyon sistemlerini üretme iradesiyle yola çıkmış bir şirket. 
Ardından 1980’lerin sonuna doğru Lucas markası tarafından önce kısmî ve sonra tamamen satın alınma durumu oluşuyor. Bütün traktörlerin üzerinde göreceğiniz marka, C.A.V. markası Lucas’ın altında. Sonraki dönüşümler bu şekilde devam ediyor. BorgWarner çatısı altındaki süreçten sonra 2023 yılında PHINIA dönemi başladı ve biz de güçlü markalarımızla yola devam ediyoruz. Ben aslında satış sonrasında Türkiye’de yerleşiğim ama Türkiye ile beraber EMEA içerisinde 3 bölge var. Bu 3 bölgeden birinin sorumlusuyum, bölge direktörüyüm. Sorumluluk alanımda geniş bir coğrafya var, Türkiye ile beraber Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika bölgeleri. Ekibimizin bir kısmı Türkiye’de yerleşik, buradan o bölgelere hizmet veriyor ve buna ek olarak farklı coğrafyalarda Orta Doğu’da ve Afrika’da da yapılanmalarımız bulunuyor. Hep birlikte satış sonrası pazarı için çalışıyoruz, ben daha önce fabrika tarafında da çalıştım; ancak yaklaşık 10 yıldır satış sonrası tarafında çalışıyorum. Satış sonrası yani aftermarket bölümümüzü aynı grup şirketi altında bulunan bir perakende şirketi olarak düşünebilirsiniz, iş birimi olarak farklı bir iş birimi. Bugünkü ziyaret noktasında da hem fabrikayı tanıtmak hem de satış sonrası faaliyetlerimiz konusunda paylaşım yapma düşüncemiz var. Burada baktığımızda tekrarlamak isterim özellikle, hem bizim buradaki hedeflerimizle ilgili olarak hem de markaları tekrar görmenizi istiyorum. Delphi, Delco Remy ve Hartridge marklarını gördüğünüzde aslında aftermarket ile ilgili PHINIA’nın satış sonrası pazarındaki markalarını görüyorsunuz. Burada satış sonrasında özellikle vurgu yapmak istediğimiz, sektörün aslında önem verdiği birkaç konu var. Bu birkaç konu şu, bir kere satış sonrası dediğimizde orijinal araç üreticilerine değil sahada gezen araçlara hizmet ediyoruz ve doğal olarak farklı coğrafyalarda farklı araç türleri ön plana çıkıyor. 
Örneğin Güney Afrika’ya gittiğinizde pick-up modelleri çok önemli araç parkı içerisinde; ama bizde son dönemde SUV çok daha fazla gündemde. Önemli olan, yani biz ve bizim gibi tedarikçiler nerede yarışıyorlar diye sorarsanız, hedefimiz sahada gezen en çok araca hizmet edebilmek. Aynı zamanda ürünlerinimizin kolaylıkla bulunması veherhangi bir aracın pazara sunulması sonrasında aracın sahada gezmeye başlamasından itibaren en kısa sürede yedek parçalarının da satış sonrası pazarına sunulması. Şöyle örnek vereyim mesela bizim fren grubunda hedefimiz 6 ay içerisinde o aracın frenle ilgili balata ve diskini biz bayilerimize sunabiliyor durumda oluyoruz. Bu noktada first to market dediğimiz ürünü pazara ilk sunan olmak çok önemli. Tabi ki geniş ürün gamı da çok önemli, burada doğal olarak birçok rakiple rekabetimiz var; ama şöyle söyleyeyim farklılaşmış, geniş ürün yelpazesi olan birkaç firmadan biriyiz. Bu bizi ön plana çıkartıyor, rekabetçiliğimizi güçlendiriyor. Sadece ürün ve ürün bulunurluğu değil teknisyenlere yönelik çözümler üretme iddiasındayız ve bunla ilgili paylaşımlarımız bulunacak. Bir de tabi bugün ve yarın. Hepimiz bugünü yaşıyoruz ama yarına yatırım yapıyoruz. 
Yarın bu teknolojiyi vermeye yönelik çalışmalarımız var. O noktada da örneklerini paylaşıyor olacağım. Mesela yarın demişken, dizel teknolojisi evet farklılaşarak ilerliyor olacak, birkaç rakibimizle beraber hidrojen alanına yatırım yapmaya devam ediyoruz. Hidrojen üçüncü bir alternatif yol olarak gözüküyor. İçten yanmalı motorların devamı söz konusu, elektrikli araçlar yadsınamaz bir gerçeklik ancak filoların yenileme taleplerini ve mevcut araç parkını düşündüğümüzde içten yanmalı motorlara yönelik hidrojen çözümlerin çok önemli bir yer tutacağını düşünüyoruz. Bu alanda da Avrupalı bir iş makinesi üreticisiyle OE anlaşması yapıldı. Bu yıl içerisinde bir üretim sözkonusu. Bu bence yakın geleceğin önemli bir konusu ve markamız da üretici olarak PHINIA, alt markaları Delphi markası olarak bizim tabi ki ön planda olmaya çalışacağımız bir alan.''
ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR