DAKAR 2024 RALLİSİ TAMAMLANDI!
Bu yıl 46'ncısı düzenlenen Dakar Rallisi, Suudi Arabistan'da kıran kırana mücadeleye sahne oldu. Dünya'nın en zor motor sporları müsabakası olarak kabul edilen Dakar'da 425 farklı araç, yaklaşık 8 bin kilometre boyunca zorlu yol ve hava şartlarıyla mücadele etti.
61 yaşındaki yaşayan
efsane Carlos Sainz’ın zafere ulaştığı yarışta, tüm yarış boyunca
Motul’ün desteğini alan ekipler, Original By Motul Kategorisinde ise
hiçbir takım desteği olmaksızın, sadece Motul’ün ekipman desteğiyle
gerçek anlamıyla var oluş mücadelesi verdi. Manuel Andujar Motul teknik
ekibinin analizleri sayesinde büyük bir motor hasarından kurtularak
Quad Kategorisi’nin şampiyonu oldu ve ralli, 400 farklı yağ analizinin
laboratuvarı haline geldi.
Ülkemizin en köklü yağ markası Motul, 6’ncı kez Dakar Rallisi’nin resmi yağ
destekçisi olarak yüzlerce sporcunun yanında oldu. Binlerce kilometre süren
çöllerden ekstrem derecede engebeye sahip yol koşullarıyla 2 hafta boyunca
yüzleşen 425 araç, yaklaşık 8.000 kilometre yol kat etti.
Ralliye konvansiyonel araçlar dışında, hidrojenli araçlar ve 1999 yılı öncesi
üretilen klasik araçlar da katılım gösterdi. Öte yandan Quad Kategorisi’nin
şampiyonu olan Manuel Andujar’ın Yamaha Raptor 700’ü, Motul’ün kapsamlı
analizleri sayesinde büyük bir motor hasarından sıyrılarak zafere ulaşmış oldu.
Mekanik dayanıklılığın ve pilotajın üst seviyede sınandığı 12 etaplık Dakar
Rallisi’nin kazananı ise 61 yaşındaki Carloz Sainz oldu. Motosiklet
kategorisinde 4 yıl aradan sonra zafere ulaşan HRC’den Ricky Brabec, Motul
desteğini alan pilotlar arasındaydı. Tüm yarış boyunca Motul, yağlar
üzerinde 400’den fazla analiz gerçekleştirerek takımların yanında yer aldı
ve zorlu şartlarda açığa çıkan yepyeni geri bildirimleri yol otomobilleri
için geliştirilen yağlarda kullanmak üzere elde etmiş oldu.
Gelmiş geçmiş en zorlu kategori: Malle Moto
1978 yılında ilk kez Dakar’a dahil olan, Original by Motul adıyla organize edilen
kategori, Dünya’nın en zorlu yarışının en zorlu kategorisi olarak adlandırılıyor.
Sadece motosikletlerin katıldığı bu kategoride yarışçılar hiçbir takım desteği
İstanbul
almadan yarıştı. 80 litrelik kapsamlı bir sandık vasıtasıyla yarış boyunca ihtiyaç
duyabilecekleri teknik ekipmanları sağlayan Motul’ün Original By Motul
Operasyon Yöneticisi Mathieu Marchand “Her yarışçı bir kamp çadırı,
seyahat çantası, 2 tekerlek, 80 litrelik bir sandık dışında hiçbir takım
desteği almadan yarıştı. Organizasyonda motosikletlere özel lift, devasa
bir mekanik onarım seti, kompresör ve jeneratör sunduk. Etap sonunda
yarışmacılarımızın tüm ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra bir sonraki etapla
ilgili bilgilendirme yaptık. Original By Motul Kategorisi, bir yarıştan da
öte, var oluş mücadelesi.” dedi.
Podyumda Motul rüzgârı esti
Suudi Arabistan’da şimdiye kadar gerçekleşmiş en zorlu Dakar olarak
tanımlanan Dakar 2024, Motul destekli takımlar için birçok başarıya sahne
oldu. Motosiklet Kategorisi’nin podyumuna Motul destekli yarışçılar hâkim
olurken; Honda Fabrika Takımı HRC'den Ricky Brabec ikinci Dakar'ını Hero
Motosports’tan Ross Branch ve HRC'den Adrien Van Beveren'in önünde
tamamlayarak kazanmış oldu.
Ralli 2 Kategorisi’nde Sherco'dan Harith Noah genel klasmanda ilk sırayı
almayı başardı.
Manuel Andujar Quad Kategorisi’nde genel klasmanda birinciliğini korudu ve
ikinci Dakar zaferini kazandı.
Destansı bir geri dönüşle Cristina Gutierrez, Challenger kategorisini
kazanmayı başardı.
Toyota Auto Body, Toyota Land Cruiser LC300'üyle Stok Kategorisi’ni domine
etti.
Romanyalı Motul sporcusu ve Original by Motul marka elçisi Emanuel Gyenes ise yarışı tüm rakiplerinin önünde tamamladı.