SON DAKİKA
Eğitim Pazar 08 Eylül 2024 01:09

ÇOCUKLARINIZI, GÜVENLİK TESTİNDEN GEÇMEMİŞ KIRTASİYE ÜRÜNLERİNDEN UZAK TUTUN

Türkiye'nin ve yakın coğrafyanın en büyük kırtasiye ürünleri üreticisi olan Adel / Faber-Castell'in CEO'su Oğuz Uçanlar, sahte ve güvensiz kırtasiye ürünlerinin çocukların sağlığını tehlikeye attığını belirtti. Uçanlar, "Kendi çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz felsefesiyle yılda ortalama 10 bin ürün güvenliği ve 30 bin ürün kalitesi testi gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimizi fiziksel, kalite ve mikrobiyoloji testlerine tabi tutuyoruz" dedi.

Çocuklarınızı, güvenlik testinden geçmemiş kırtasiye ürünlerinden uzak tutun

Güvenlik güçlerinin halk sağlığını tehdit eden ürünlerin piyasaya yayılmasını engellemek amacıyla verdiği mücadeleyi sonuna kadar desteklediklerini belirten Oğuz Uçanlar, yakın zamanda sahte ürünlere yönelik yapılan kapsamlı operasyondan söz ederek;

“Güvenlik güçlerimiz geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdikleri başarılı operasyonla sahte kırtasiye malzemelerinin piyasaya sürülerek çocuklarımızın sağlığının tehlikeye atılmasına engel oldu. Aynı zamanda haksız kazanç elde edilmesinin de önüne geçti” dedi.

55 yıllık köklü geçmişiyle Türkiye’de kırtasiye denilince ilk akla gelen isim olan Adel / Faber-Castell’in CEO’su Oğuz Uçanlar, ürün güvenliği başta olmak üzere, okula dönüş dönemi, şirketin yeni stratejileri ve gelecek vizyonunu paylaşmak üzere İstanbul Feriye’de basın mensuplarıyla bir araya geldi. 

Türkiye ve yakın coğrafyanın en büyük kırtasiye ürünleri üreticisi Adel / Faber-Castell’in CEO’u Oğuz Uçanlar etkinlikte; sahte, markasız ve ürün güvenliğine sahip olmayan kırtasiye ürünlerinin çocuklar için büyük tehlike arz ettiğini söyledi. Kırtasiye alışverişinin yoğun olarak yapıldığı bu dönemde sahte ve merdiven altı ürünlerin piyasada bulunmaması konusunda şirket olarak üzerlerine düşeni yaptıklarını belirten Oğuz Uçanlar, “Bu ürünler çocuklarımızın sağlığını tehdit ederken, dayanıksız olmalarından dolayı da ailelerin bütçelerini zorluyor. Ürün güvenliği ve kalite mottosuyla hareket eden bir şirket olarak markasız ve kaynağı belirsiz ürünlerin kesinlikle kullanılmaması gerektiğinin altını çiziyoruz.” dedi. 

Ticaret Bakanlığı’nın ve Gümrükler’in vermiş olduğu destek ile ürün güvenliği konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar gerçekleştirdiklerini ve tüketicilere yönelik iletişimlerinde ürün güvenliği ve ürün kalitesi konularına odaklandıklarını anlatan Oğuz Uçanlar, “Piyasada hiçbir güvenlik testinden geçmemiş ürünler var. Bunlar çocuklarımızın sağlığı için büyük tehlike arz ediyor. Aynı zamanda da vergi kaçağına neden oluyor. Tüketicilerimizin sahte ürünlerden kendilerini ve çocuklarını korumak için güvenilir satış noktalarından alışveriş yapmaları gerektiğini özellikle vurgulamak istiyorum. Çocuklarımızın ne yediğine, ne içtiğine, ne giydiğine dikkat ettiğimiz kadar, kullandığı kırtasiye ürünlerinin kalitesi ve güvenliğine de dikkat etmemiz gerekiyor” dedi.

Adel / Faber-Castell olarak, “Kendi çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz” felsefesiyle yılda ortalama 10 bin ürün güvenliği ve 30 bin ürün kalitesi testi gerçekleştirdiklerini belirten Oğuz Uçanlar; “Uzun yıllardır halk sağlığını tehdit eden ürünlerin piyasaya yayılmasını engellemek amacıyla çalışmalar gerçekleştiriyoruz ve bu konuda önemli çalışmalar yürüten ilgili mercilere şikayetlerimizi iletiyoruz” dedi. Yakın zamanda sahte ürünlere yönelik yapılan kapsamlı operasyondan da söz eden Uçanlar;“Güvenlik güçlerimiz geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdikleri başarılı operasyonla sahte kırtasiye malzemelerinin piyasaya sürülerek çocuklarımızın sağlığının tehlikeye atılmasına engel oldu. Aynı zamanda haksız kazanç elde edilmesinin de önüne geçti” dedi.

Uçanlar, Adel / Faber-Castell’de ürün güvenliği konusunda yapılan testler konusunda da şu bilgileri verdi:“Ürün kalitesi ve ürün güvenliği bizim için sadece yasal bir gereklilik değil, aynı zamanda sürdürülebilir üretim anlayışımızın temel bir parçası. Özellikle ürünlerimiz çocuklar tarafından kullanıldığı için her aşamamız özenle işleniyor. Ürünlerimizi fiziksel, kalite ve mikrobiyoloji testlerine tabi tutuyoruz. Nikel, Ftalat, Kadmiyum, Kurşun, Azo boyar madde gibi tüketici sağlığı açısından risk teşkil eden malzemelerle ilgili güvenlik testleri gerçekleştiriyoruz. Adında yer aldığı şekilde kurşun kalemlerimiz ağır metal Kurşun içermiyor. Bunun yerine grafit ve kil kullanıyoruz. Boya kalemlerimizde Azo boyar maddelerinin kullanımını denetliyoruz ve çocuklar için güvenli olduğunu kanıtlayan testlere tabi tutuyoruz. Sulu boya ve pastel boyalarda Kadmiyum, Kurşun ve Azo boyar maddelerinin kullanımı sınırlandırılmıştır. Özellikle bu tür ürünlerin CE işareti taşıması gerekir. Aynı şekilde tükenmez kalemlerin Nikel ve Kurşun içermemesi de çok önemlidir. Silgilerde esnekliği artırmak için kullanılan Ftalat ve diğer zararlı kimyasalların bulunmaması da kritik öneme sahiptir. Adel / Faber-Castell olarak ürünlerimizi Avrupa (REACH) standartlarına ve KKDIK Yönetmeliği’ne göre uygun şekilde üretilmeleri adına testlere tabi tutuyoruz. Ayrıca kalite testlerimizde ürünlerin kullanım ömrünü de ölçüyoruz. Portföyümüzde yazma uzunluğu minimum 2000 metre olan kalemlerimiz bulunuyor.


‘EĞİTİM VE OFİS TEKNOLOJİLERİ ŞİRKETİNE DÖNÜŞÜYORUZ’

Adel / Faber-Castell CEO’su Oğuz Uçanlar, Adel’i “Kalemcilik” olmanın ötesinde, zamanın ruhuna ve gereksinimlerine uygun, ürün portföyü geniş “Eğitim ve Ofis Teknolojileri Şirketi” haline getirme hedefini belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’nin genç nüfus yapısı ve üniversiteler dâhil eğitim sistemindeki yaklaşık 26 milyon öğrenci, sektör açısından büyüme potansiyelini işaret ediyor. Adel / Faber-Castell olarak yeni uluslararası iş birlikleri ve yeni ihracat pazarları ile global varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyor, açılım fırsatlarını değerlendiriyoruz.” Geçtiğimiz yıl dünya kırtasiye ithalatının yüzde 21’inin yapıldığı Kuzey Amerika pazarındaki faaliyetlerini artırmaya yönelik adımlar attıklarını belirten Uçanlar bu başarıya ek olarak;“Bugün burada çok uluslu bir perakende devinin global tedarikçisi olduğumuzu da sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyorum” dedi.

Adel’i, değişen tüketici taleplerine paralel ve zamanın ruhunu yakalayan bir Eğitim ve Ofis Teknolojileri Şirketi haline dönüştürme yolunda adımlarımızı atıyoruz. Bu amaçla, geniş ve güçlü bir portföy oluşturmak üzere Avrupa’nın önemli teknoloji şirketleri ile görüşürken Uzak Doğu’dan farklı teknolojik ürünleri portföyümüze eklemek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 

Türkiye’de kırtasiye evrenini 10 binin üzerinde satış noktasının, modern kanalların ve e-ticaret kanallarının oluşturduğunu belirten Uçanlar; “Adel / Faber-Castell olarak biz bunların 6 bin 500 tanesine doğrudan, geri kalanına da dolaylı olarak dokunuyoruz. Sektördeki sezonsallığı kırarak 12 aya yayılan bir ticaret modeline doğru gitme hazırlığı yapıyoruz. Yıl boyunca kırtasiye ürünleri dışında tüketicilere farklı ürünlerle de ulaşmak istiyoruz. Bu doğrultuda Çin’deki partnerimizle 2025 yılının ilk yarısı için 50-60 ürünlük kısa liste üzerinde anlaştık. Bu ürünleri şu andaki satış ekosistemimiz içinde tüketicilerimizle buluşturabiliriz.” diye konuştu. 

Şirketin, Faber-Castell ekosistemi içinde önemli bir yere sahip olduğunu belirten Uçanlar: “Bizler bu yapı içerisinde Türkiye olarak Avrupa’da ilk 3, dünyada ise ilk 5’teyiz. Gelecekte de Faber-Castell’in global ölçekte Türkiye’deki üretim tesisinden ve üretim gücünden daha fazla yararlanması gündemde.” dedi.

‘Türkiye’de ve dünyada Biyoplastik ham maddeden kalem üretebilen öncü şirketiz.’

Adel / Faber-Castell olarak, toplumsal etki yaratacak projelerini “İyilik Ağacı” adını verdikleri sosyal sorumluluk programı çatısı altında yürüttüklerini belirten Uçanlar: “Ekolojik sürdürülebilirliği somut eylemlerle ele alıyoruz ve “İyilik Ağacı Ormanı” projemizle orman ekosistemini korumaya destek oluyoruz. Ayrıca dünyadaki kaynakların tükenmesine engel olmak için ağaç cidarlı ürünlerimizi, sadece endüstriyel kullanım amaçlı olarak yetiştirilen FSC® Sertifikalı (The Forest Stewardship Council - Orman Yönetim Konseyi) ağaçlardan üretiyoruz. Doğal orman kaynaklarıyla üretim yapmıyor, böylece geleceğe ve doğaya yatırım yaparak ormanların gelecek nesillere aktarılmasına katkıda bulunuyoruz.” dedi.

En önemli hedeflerinin arasında 2050 yılına kadar, tüm iş operasyonlarının iklim değişikliği üzerindeki etkisini %50 azaltmak ve karbon ayak izini küçültmek olduğunu açıklayan Uçanlar: “Öncelikli hedefimiz, kaynaklarımızı verimli kullanmak, petrokimya türevli plastik miktarını azaltmak ve karbon ayak izimizi düşürmek.” dedi.

Sürdürülebilir kalkınmayı ve yaratıcılığı ön planda tutan vizyonla AR-GE faaliyetlerine yön verdiklerini söyleyen Uçanlar: “AR-GE faaliyetlerimizde en önemli hedefimiz petrokimya türevli plastik miktarını azaltmak. Bu kapsamda pek çok alternatif ham madde kaynağı üzerinde çalışıyoruz. Atık çay lifinden nişastaya, atık zeytin çekirdeğinden alglere ve atık kahve posasına kadar pek çok farklı doğal kaynaklı içeriği; keçeli kalem, tahta kalemi, sulu boya gövdesi, tükenmez kalem ve oyun hamuru potu gibi birçok ürün grubumuzda biyo esaslı plastik ham madde kullanmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bunların haricinde eş zamanlı alternatif ham madde kaynakları üzerinde çalışıyoruz. Ambalaj materyalleri için farklı seçenekleri değerlendiriyor ve ambalaj kullanımını azaltmanın yollarını destekliyoruz.” dedi. 

Uçanlar: “2022 yılında ilk Biyokeçeli Kalemlerimiz raflarda yerini aldı. AR-GE ekibimizin kıymetli çalışmaları sayesinde Türkiye’de hatta dünyada Biyo esaslı plastik ham maddeden kalem üretebilen öncü şirketiz. Bu önemli çalışmaları sizinle paylaşmaktan gurur duyuyorum.” dedi.

Adel Kalemcilik hakkında: Türkiye’de kırtasiye denince ilk akla gelen şirket olan Adel / Faber-Castell, sektördeki 55. yılını kutluyor. 1969 yılında Anadolu Grubu bünyesinde faaliyete geçen şirket, kurulduğu günden bu yana dünyanın en eski yazım gereçleri firması olan Faber-Castell ile yürüttüğü iş birliğini 1995 yılında ortaklığa dönüştürerek Türkiye’ye değer katan yatırımlarını ara vermeden sürdürüyor. Şirket, 27 senedir Borsa İstanbul’da işlem görüyor. Çayırova’da 36 bin metrekare üzerine kurulu üretim tesisiyle Adel / Faber-Castell, kâğıt ürünleri haricinde gerek üretim miktarları gerekse ürün çeşitliliği açısından Türkiye’nin ve yakın coğrafyanın en büyük kırtasiye ürünleri üreticisi konumunda. Köklü geçmişi ve 3 bin 800’e yakın ürün çeşidi ile Faber-Castell, Graf von Faber-Castell, Adel, Atlas ve Panfix markalı kırtasiye ürünlerinin satış ve pazarlamasını gerçekleştiren şirket, 30’un üzerinde ülkeye ihracat yapıyor. “Kendi çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz” felsefesiyle hareket eden Adel / Faber-Castell, yılda ortalama 40 bin ürün güvenliği ve kalite testi gerçekleştiriyor. Adel / Faber-Castell, özünde barındırdığı “İyilik” değerinden beslenen ve Birleşmiş Milletler’in 2030 yılına kadar ulaşmayı hedeflediği Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları içinde yer alan İklim Eylemi ve Nitelikli Eğitim alanlarında “İyilik Ağacı” çatısı altında topluma fayda sağlayan çok sayıda sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk projesi yürütüyor. 

Faber-Castell hakkında: 2011’de 250. kuruluş yılını kutlayan Faber-Castell, kalem ve yazım gereçleri alanında bir dünya devi. Dünyanın en eski yazım gereçleri firması olan ve her zaman kalite, yenilikçilik ve yaratıcılığın simgesi olan Faber-Castell’in dünyada 9 ülkeye yayılmış kendisine ait 10 üretim tesisi bulunuyor. Bunun yanı sıra Faber-Castell’in 23 ülkede satış firması, 120 ülkede distribütörü var. Firmanın dünya çapında çalışan sayısı ise 8 binin üzerinde. Çevre dostu endüstriyel üretim yöntemleri ile alanında öncü olan Faber-Castell, sattığı tüm kurşun kalem ve boya kalemleri için hammadde lata ihtiyacını endüstriyel ormanlardan elde ediyor. Faber-Castell’in Brezilya’da kurmuş olduğu ormanda her yıl yaklaşık 300 bin yeni ağaç, 10 bin hektarlık (100 km²) bir alana ekiliyor ve yetiştiriliyor. Yetiştirilen bu ormanlar ile Brezilya’ya yalnızca hammadde üretimi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda 660 endemik hayvan ve bitki türüne de ev sahipliği yapıyor.