Çin'in önde gelen otomotiv üreticisi Chery, yeni nesil teknolojileri barındıran QPower
ile sektörde standartları belirliyor. Chery QPower markasının en güncel PHEV
motoru, mevcut endüstri standartlarının ötesine geçerek yüzde 44,5'e varan bir termal
verimliliğe ulaşıyor. Çok sayıda hafif yapı teknolojisinin uygulanması, motorun
toplam ağırlığının sadece 105 kilogram olmasıyla sonuçlanırken, marka bu değerle
motor endüstrisinin ön saflarında yer alıyor. Sağlamlığa odaklanan Chery, motor
kararlılığını ve güvenilirliğini en üst seviyeye taşımak adına tüm motor, güç-aktarma
organları ve araç üzerinde kapsamlı doğrulama testleri gerçekleştirdi.
Chery, yeni nesil modelleriyle satış performansını artırmaya devam ediyor. Yeni enerji
çağıyla birlikte geleneksel fosil yakıtlı araçlardaki uzmanlığını derinleştirmeye devam eden
marka, çevre dostu dönüşümünü ve güncellemesini yönlendiren temel bir strateji olarak yeni
enerji teknolojilerine kararlı bir şekilde odaklanıyor. Chery'nin teknolojik ilerleyişindeki en
güncel evrimi olan QPower, 26 yıllık bilgi birikimi ve güç teknolojisindeki atılımları içeren
markanın 4 tam alanlı güç mimarisini temsil ediyor.
Sektörde standartları yeniden belirliyor!
Markanın QPower teknolojisi; içten yanmalı motorlar (ICE), şarj edilebilir hibrit araçlar
(PHEV) ve elektrikli araçlar (BEV) gibi ana akım enerji türlerini kapsıyor. Bu da markaya
güçlü ve hızlı, verimli ve çevre dostu, yüksek enerjili ve akıllı çözümlerde avantajlar
sağlıyor. QPower markası altında sergilenen en güncel PHEV teknolojisi, Chery'nin
sürdürülebilir ulaşıma olan bağlılığını ve teknik becerisini vurgulayarak tasarım ve
performansta önemli bir atılım ortaya koyuyor. Bir motorun en kritik ölçümlerinden biri
olan termal verimlilik, QPower markasının en güncel PHEV motorunda zirveye ulaşıyor.
Önemli iyileştirmelerle geliştirilen QPower platformu, yüzde 44,5’e varan etkili bir termal
verimlilikle sektörde yeni bir standart oluşturuyor. Chery, yenilik ve teknik mükemmellik
konusundaki gelişim kararlılığıyla motor performansını iyileştirmeye devam ediyor. Bu
kapsamda PHEV motorun yüksek girdap oranı ve yüksek yoğunluklu türbülanslı yanma
sistemi ile tasarlanan yüksek girdaplı yanma sistemi, yüzde 27’lik bir EGR oranında
istikrarlı bir yanma sağlıyor. Marka, yüksek sıkıştırma oranlarıyla ilişkili patlama sorununu çözmek için yanma odası duvarlarının ve piston üstlerinin sıcaklığını etkili bir şekilde
yöneterek ve piston sıkıştırma oranı değişimlerini kontrol ederek yüksek sıkıştırma
oranlarında düzgün ve verimli motor performansı vadediyor. Ayrıca düşük basınçlı EGR
sistemi basınç farkı marjı eksikliklerini gidermek için yenilikçi bir katalizör öncesi gaz
yönlendirme tekniği uygulayan Chery, yüzde 27’nin üzerindeki EGR oranı ile endüstri lideri
bir değere ulaştı. Bu atılım sadece yanma verimliliğini optimize etmekle kalmıyor, aynı
zamanda emisyonları da önemli ölçüde azaltıyor. Ayrıca akıllı termal yönetim sistemi,
hassas termal kontrolü artırarak motor verimliliğini ve dayanıklılığını daha da iyileştiriyor.