SON DAKİKA
GÜNCEL Cuma 27 Aralık 2024 12:24

ÇEKÜL VAKFI, YENİ KURUMSAL KİMLİĞİYLE GELECEĞE DOKUNUYOR

Türkiye'nin çevre ve kültür mirasını koruma konusunda öncü kuruluşu ÇEKÜL Vakfı, 35. yılını yenilikçi kurumsal kimliğiyle kutluyor.

Çekül Vakfı, yeni kurumsal kimliğiyle geleceğe dokunuyor

Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL) 35. yılına yenilenerek giriyor. Vakıf, düzenlediği yılbaşı partisi ile yeni kurumsal kimliğini tanıttı.

ÇEKÜL Vakfı Genel Sekreteri Ilgın Sözen, konuşmasında değişimin ardındaki temel motivasyonun, vakfın etki alanını genişletmek ve toplumun daha geniş kesimlerine ulaşmak olduğunu belirtti. Sözen “Yeni logomuz, doğa, kültür ve insan arasında kurduğumuz güçlü bağları simgeliyor. Bu yenilikle, genç nesillere daha derinden ulaşacağımıza olan inancımız tam. Logomuz, hem geçmişin mirasını hem de geleceğin umutlarını buluşturan bir köprü işlevi görüyor. Gençlerin dinamizmi ve yaratıcılığıyla bir araya gelerek, köklü değerlerimizi modern bir dille ifade etme fırsatı sunuyor ve bu sayede geleceğin liderlerini, çevre ve kültür bilinciyle güçlendirmeyi hedefliyoruz’’ diye konuştu.

ÇEKÜL Vakfı’nın yüzyıllar boyunca aynı coğrafyayı paylaşan ve ortak kültürel birikimin sahipleri olan kentlerin doğal-tarihsel ve kültürel mirasları ile bir araya gelerek sürdürülebilir koruma politikaları geliştirdiğini belirten Sözen şu açıklamalarda bulundu:

Mirasından destek alan gelecek vizyonu

‘’Yerel yönetimlerle iş birliği yaparak oluşturulan bu politikalar, kentl-ilçe-belde ve köy ölçeğinde sorun ve potansiyellerine ışık tutarak gelişme dinamiklerini güçlendirmeyi hedefliyoruz. Vakfımız, Anadolu'nun yedi bölgesinde yürüttüğü kapsamlı projelerle, ortak kültürel birikimimizin korunması ve yaşatılmasını sağlıyor. Geçmişten gelen değerleri, geleceğe taşıma amacıyla, doğal ve kültürel zenginlikleri sürdürülebilir bir çerçevede koruma altına alarak, daha yaşanabilir bir çevre ve toplum için çalışmalarını sürdürüyor.

ÇEKÜL Vakfı olarak, doğanın ve tarihin uyum içinde yaşadığı bu topraklarda, gelecek kuşaklara bırakacağımız izlerin öneminin farkındayız. Bu bilinçle, sürdürülebilir koruma politikalarımızı hayata geçirmeye ve ülkemizin kültürel ve doğal zenginliklerini koruma altına almaya devam edeceğiz.

ÇEKÜL Vakfı’nın Kurucusu ve Başkanı Prof. Dr. Metin Sözen ile yöneticilerimiz, vakfımızı büyük özveri ve inançla bugüne kadar getirdi. 35. yılımıza girerken, sadece tarihi mirasımızı korumakla kalmayıp, onu gelecek nesillere aktarıp toplumun her kesiminde yankı bulan kültürel farkındalık yaratmayı hedefliyoruz. Geleceğe emin adımlarla yürürken, gençlerin enerjisi ve yenilikçi bakış açısıyla daha güçlü bir kültürel bilinç oluşturacağız. İşte tam da bu sorumlulukla; ÇEKÜL’ün büyük birikimini geleceğe taşıyacak çalışmalar başlattık. Yeni logo ve kurumsal kimlikle birlikte genç nesillere daha kolay ulaşabileceğimize inanıyoruz. Aynı zamanda, ÇEKÜL olarak gençlerin enerjisi ve taze bakış açılarını kültürel mirasın korunmasına dahil etmeyi amaçlıyoruz. Geleceği inşa ederken, gençlerin yenilikçi fikirleriyle daha zengin ve sürdürülebilir projeler geliştirmeyi hedefliyoruz.

Kültürel mirasın ve doğanın yapay zeka ile buluşması

Kararlılığımız ve öncü kimliğimizle ÇEKÜLGPT üretken yapay zekâ projesini hayata geçiriyoruz. ÇEKÜL Vakfı'nın 34 yıllık görsel birikimini ve arşivlerini yapay zekâ teknolojisiyle birleştiren bu proje, Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor. ÇEKÜLGPT, özellikle başta üniversite öğrencileri olmak üzere Z kuşağı ve sonraki nesillerin çevre ve kültüre sahip çıkmaları için önemli bir araç olacağını düşünüyoruz.

ÇEKÜL Vakfı olarak, doğanın ve tarihin uyum içinde yaşadığı bu topraklarda, gelecek kuşaklara bırakacağımız izlerin öneminin farkındayız. Bu bilinçle, sürdürülebilir koruma politikalarımızı hayata geçirmeye ve ülkemizin kültürel ve doğal zenginliklerini koruma altına almaya devam edeceğiz.’’

Gençliğin enerjisini ve renkli bir geleceği buluşturan logo

Titrifikir Reklam Ajansı Başkanı Sayın Cem Akar ise yaptığı açıklamada sa ÇEKÜL Vakfı’nın kurumsal kimliğinin değişimde vakfın geçmişi ve gelecek vizyonu arasında bağ kurmaya çalıştıkları belirterek şunlara vurgu yaptı:

“Doğa, kültür ve insan arasındaki yaşamsal uyumun savunucusu kimliğini gururla taşıyan ÇEKÜL’ün, farklı yapıları da içine alan formunu yansıtan bir logo oluşturduk. Kültürel mirasla, doğayla, tarihle, eğitimle olan birlikteliği, harflerin iç içe geçişiyle gösteriyoruz. Böylelikle, ÇEKÜL’de kesişen birleşim kümeleri yaratıyoruz. Bu kesişim kümeleriyle, Anadolu Araştırmaları, Birgi Evi, Bilgi Belge Merkezi, Akademi, Bilgi Ağacı, Saha ve Yedi Ağaç Ormanları gibi alt markaları bir bütünlüğe davet etmiş oluyoruz. Bununla birlikte, yeni dünyanın çok renkli oluşunu da logomuzda görmek mümkün. Logomuzun çok renkliliği, yenilenme vizyonumuzda gençlerle diyalog halinde oluşumuzu da yansıtıyor, harflerin geçirgen yapısı sayesinde de şeffaflığımızı ön plana çıkarmış oluyoruz. Yani, logomuzu yalnızca vakfımızın baş harflerinden oluşan; modern gözüken bir logo olarak değil, altında derin anlamlar barındıran ve kimliğimizi açıkça yansıtan bir logo olarak güncelliyoruz.”

ABONE OL