SON DAKİKA
GÜNDEM Cumartesi 17 Temmuz 2021 02:34

YILIN EN İYİ TEDARİKÇİSİ VE İHRACATÇISI SEÇİLDİ

Türkiye ekonomide önemli bir kabuk değişimi yaşarken gayrisafi yurtiçi hasılada (GSYH) dünyanın en güçlü ekonomileri arasında yerini almaya hazırlanıyor. 2030 yılına kadar dünyanın 10 büyük ekonomisi arasına girmeyi hedefleyen Türkiye'de üretim ve dış ticaret her yıl üzerine koyuyor. Uluslararası alanda farklı ürün ve üretim tarzlarıyla dünya sahnesinde yerini alan Türk şirketleri ödül ve sertifikalarıyla dikkat çekiyor.

Yılın en iyi tedarikçisi  ve ihracatçısı seçildi

Organik meyve suyu üretiminde Türkiye’nin ve dünyanın sayılı şirketleri arasına giren Elite Naturel gösterdiği başarılar sayesinde üretim, ihracat ve diğer alanlarda ödüller alıyor ve uluslararası güçlülüğünü giderek perçinliyor.

Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB) tarafından platin ödül kategorisinde Türkiye’de diğer küresel oyuncuları geçerek liderlik ödülünü kazanan organik meyve suyu üreticisi Elit Naturel, ABD’de iki ödül birden aldı. Türk şirketi,  Pepsi ve Monster gibi dünyaca ünlü içecek devlerinin önünde birinci olurken “yılın en iyi tedarikçisi” ödülünün yanında “ihracatın yıldızı” ödülünü de kazandı. Amerika’da içecek sektörünün devlerinden olan 7-Eleven şirketi tarafından “Yılın en iyi tedarikçisi ödülü”nü Elite Naturel Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Eşmekaya aldı.

Türkiye’de de birinci

Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB), en başarılı ihracatçı firmaları ödüllendirdi. UMSMİB tarafından, 2020 yılı İhracatın Yıldızları Ödülleri kapsamında platin, altın, gümüş ve bronz olmak üzere 4 kategoride ödül verildi. 2020 için platin kategoride ödüle layık görülen Elite Naturel 2019 yılında da yine aynı ödülü almıştı. Platin kategoride ödüle layık görülen diğer firmalar ise Erbak Uludağ, Anadolu Efes, Frigo-Pak ve Penguen oldu.

Elite Naturel Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağrı Eşmekaya, Türkiye’deki kalite ödüllerinde şirketlerinin yurt içindeki uluslararası firmaların önünde standarttaki yüksekliği ve güçlülüklerini kabul ettirdiğini söyledi. Eşmekaya, kendileri gibi uluslararası alanda kabul gören üreticilerin Türkiye’de bulunmalarının Türkiye’ye büyük avantajlar sağladığını belirtti.  

Platin kategorisinde ödüle layık görülmenin önemine vurgu yapan Eşmekaya, “Yarım asra yaklaşan 46 yıllık firmayız. Alanında Türkiye’de lideriz. Üretimimizin yüzde 92’sini ihraç ediyoruz. 2020 yılında 24,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Bu seneki hedefimiz 37 milyon dolar” dedi.

Dünyanın tedarikçisiyiz

Çağrı Eşmekaya, organik beslenmenin sağlığın vazgeçilmez bir parçası olduğunu, yurt dışında bunun daha iyi bilindiğini belirten Çağrı Eşmekaya, “Çeyrek asra yakın da sadece organik içecek sektöründe faaliyet gösteriyoruz. ABD, Avrupa Birliği,  Kanada, Japonya, Çin, Brezilya ve Kore organik sertifikalarına sahip Türkiye’nin ilk ve tek firmasıyız” diye konuştu.

meyva-i

Elite Naturel’in Amerika’dan ödül alan ilk Türk firması olduğunun altını çizen Çağrı Eşmekaya, lezzet yolculuğunda dünyanın tercih ettiği bir marka olduklarını dile getirdi. Çağrı Eşmekaya, Amerika’da içecek sektörünün devlerinden 7-Eleven şirketi tarafından “yılın en iyi tedarikçisi” ve “yılın ihracatçısı” ödüllerine layık görülmelerini şöyle değerlendirdi:

“Amerika’nın en büyük perakende zincirlerinden biri organik meyve suyu konusunda markasını bize emanet etti. Ürünlerimiz Amerika’da best seller olup en iyi çıkışları yaptı. Ürünlerimiz sayesinde bu kategoride görevli bir çok kişi başarılarından dolayı terfi ettirildi. Sonuç olarak Elite Naturel’in organik ürünleri Pepsi, Monster gibi içecek devlerini geride bıraktı.”

Yüzde 100 yerli sermaye

Elite Naturel’in yüzde 100 bir Türk sermaye şirket olduğunu ve ülkemizden aldığımız güçle bir dünya markası ve başarılı bir şirket haline geldiklerini vurgulayan Çağrı Eşmekaya, “Anadolu’da sözleşmeli ve eğitimden geçirdiğimiz, bizim için yetiştiricilik yapan ve ürün toplayan 7 bin 500’den fazla çiftçimiz var. Tohumdan sofraya kadar her aşaması sertifikalı olan ürünlerimizde hiçbir katkı maddesi kullanmıyoruz. Koruyucu, şeker, tatlandırıcı, aroma, renklendirici veya herhangi bir kimyasal da yok.   565 barkotlu ürünümüzle lezzetlerimiz 4 kıtada 30 ülkede hüküm sürüyor” şeklinde konuştu.

ABD’nin yanında Avustralya, Japonya ve Avrupa’da birçok ülkeye ihracat yapan Elite Naturel’in uluslararası kabul görmesinin sebebinin tamamen doğallıktan ve organiklikten geldiğine dikkat çeken Çağrı Eşmekaya, “500’ün üzerindeki ürünümüzde bilinen çeşitlerin dışında nar, karadut, siyah üzüm, kavun, karpuz, armut, ayva, yaban mersini gibi lezzetleri dünya ile buluşturuyoruz. Yurt içinde sayılı marketlerde az miktarda bulunan ürünlerin önemli bölümünü yurtdışına gönderiyoruz. Hatta bazı ürünlerimiz Avrupa’da eczanelerde satılıyor” ifadelerini kullandı.

Yurtiçinde de büyük istiyor

Ürünlerinde hiçbir kimyasal katkının olmadığını belirten Çağrı Eşmekaya, “Ürünlerimiz 18 ay bozulmadan ilk günkü gibi kalabiliyor.  Yani doğallıkla teknoloji birleştirdik; Elite Naturel ürünlerini ortaya çıkardık. Tohumdan sofraya kadar her aşaması sertifikalı olan ürünlerimizde hiçbir katkı maddesi kullanılmaz. Koruyucu, şeker, tatlandırıcı, aroma, renklendirici veya her hangi bir kimyasal yoktur.   565 barkotlu ürünümüz var. Farklı meyve karışımları ile yeni yeni lezzetler ortaya çıkarıyoruz” dedi.

Ürünlerinin iç piyasada da raflarda yerini aldığını dile getiren Eşmekaya, “Ürünlerimizin diğerlerinden en büyük farkı ‘organik meyveden direkt sıkılmış’ olması. Konsantreden sulandırılarak elde edilmiyor. Hiçbir katkı maddesi olmadan meyvenin yüzde 100 öz suyundan oluşuyor. Tüketicilerimiz ürünlerimizi tattıkça, gerçekten meyvenin suyunu içtiklerini fark ediyorlar. Taleplerin artması üzerine iç pazarda da büyümeye karar verdik” bilgisini verdi.

ABONE OL