BMW MOTORRAD MOTOBİKE İSTANBUL 2024'TE 24 FARKLI MODELLE GÖVDE GÖSTERİSİ YAPIYOR
Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, 20-23 Mart tarihleri arasında düzenlenen Motobike İstanbul 2024'te en yeni modellerini motosiklet tutkunlarıyla buluşturuyor. Bölgenin en büyük motosiklet, bisiklet ekipman ve aksesuarları fuarına 6 segmentte 24 farklı model ve toplam 29 motosikletle katılan BMW Motorrad, Yeni CE 02, S 1000 XR ve M 1000 XR modellerini de ilk kez sergiliyor. BMW Motorrad'ın tüm modelleri 5. salondaki standında ziyaret edilebiliyor.
Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, Türkiye'de motosiklet satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 130'un üzerinde artarak 957 bin seviyesine ulaştığını ve fuara gösterilen büyük ilginin de talebin artarak devam edeceğini gösteren önemi bir işaret olduğunu söyledi. Motosikletin şehir içi ulaşımının en önemli unsurlardan biri haline geldiğini belirten Tiftik, "Son yıllarda büyükşehirlerdeki trafik yoğunluğu, hızlı ulaşım ihtiyacı ve park yeri sorunları özellikle 500cc’ye kadar olan segmentte rekorlar getirdi. Bu talepten elektrikli modeller de payını aldı. 2023 senesinde elektrikli scooter ve motosiklet satışları 173 bin seviyelerine geldi. Bu da toplam satışlar içerisinde yüzde 18'lik bir pay anlamına geliyor. Motosiklet kategorisindeki elektrifikasyon dönüşümü hızının otomobillerden daha hızlı gerçekleştiğini söyleyebiliriz BMW Motorrad olarak 2023'ü hedeflerimizin üzerinde bir performansla toplamda 4.628 adet motosiklet satışı ile tamamladık. Bunun üçte birini tamamen elektrikli Maxi Scooter modelimiz BMW CE 04 oluşturdu. Bunu Adventure segmentindeki R 1300 GS, R 1250 GS Adventure ve F 750 GS satışları takip etti. Sport segmentimizdeki çok beğenilen modellerimizden S 1000 RR ve S 1000 XR modelleri de önemli satış adetlerine ulaştı" dedi.
Motosiklet pazarı açısından tarihi bir rekorla kapanan 2023'ün ardından
satışların 2024'e de kuvvetli bir başlangıç yaptığını söyleyen Tiftik,
"Ocak ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısında önceki yılın aynı
dönemine göre yüzde 48 oranında artış yaşandı. Motosiklete olan ilgilinin sene
boyunca artmaya devam edeceğini ve pazarın milyon eşiğini rahat aşacağını tahmin
ediyoruz." dedi.
BMW
Motorrad 6 segmentte 24 farklı model ve toplam 29 motosiklet ile fuara çıkarma
yaptı
Motobike İstanbul 2024'ün BMW Motorrad açısından önemini sergiledikleri model
çeşitliliğiyle gösterdiklerini söyleyen Tiftik, "Fuar süresince 6
farklı segmentte 24 farklı model ve toplamda 29 motosikletimizi tutkunlarıyla
buluşturuyoruz. Bu modellerimiz arasında Türkiye'de ilk defa sergilenen
ürünlerimiz de yer alıyor. Urban Mobility segmentinde dengeleri değiştiren
radikal tasarımlı ve tamamen elektrikli Yeni BMW CE 02 sergilenirken, Sport
segmentinde üstün performansı ve göz alıcı tasarımıyla standartları belirleyen
S 1000 XR da Motobike İstanbul 2024'te ilk defa sergilenen modeller arasında
yer alıyor. BMW Motorrad markasının tarihindeki üçüncü M modeli olma unvanına
sahip M 1000 XR, ilk defa sergilenen motosiklet modelleri arasında dikkat
çekiyor. " dedi.
Motobike
İstanbul 2024'te Sergilenen BMW Motorrad Modelleri Hakkında
Adventure Segmentinin Yıldızı: Yeni F Serisi
BMW Motorrad'ın Adventure segmentindeki Yeni F Serisi modelleri inovatif
teknolojileri, performanslı motorları ve düşük ağırlıklarıyla fark yaratıyor.
Rain, Road, Dynamic ve Enduro sürüş modlarını standart olarak sunan Yeni F
Serisi modellerinde ABS Pro ve DTC teknolojileri sürüş dinamizmini daha da
ileriye taşıyor.
BMW Motorrad'ın sürüş dinamiklerinin geliştirilmesinde önemli bir role
sahip olan ve 2018'de ürün gamına giren 853 cc hacmindeki 2 silindirli motor,
Yeni F Serisi modellerinde 895 cc olarak revize edildi. Hacmi artan motor bloğu
sayesinde Yeni BMW F 900 GS ve F 900 GS Adventure 105 bg güç ile 93 Nm tork
değerini sunarken, Yeni F 800 GS ise 87 bg güç ve 91 Nm tork değerleriyle
dikkat çekiyor. Yapılan bu değişiklikle Yeni F Serisi'nin etkileyici egzoz sesi
daha çekici hale gelirken motor devrinin her aşamasına yayılan yüksek tork
değeri motosikleti çok daha kısa sürede hızlandırıyor.
Yeni BMW F 900 GS, modelinin %80’i yeni parçalarla revize edilerek
toplam ağırlık önceki modele göre tam 14 kg hafifledi. Yeniden tasarlanarak
çelik yerine dayanıklı plastikten üretilen 14,5 litre hacmindeki yakıt tankı
4,5 kg avantaj sağlarken, modelin baştan dizayn edilen arka kısmı da toplam
ağırlıktan 2,4 kg tasarruf edilmesine imkan tanıyor. Standart olarak tüm F 900 GS
modellerinde sunulan Akrapovic imzalı egzoz ise 1,7 kg daha düşük ağırlığıyla
Yeni F 900’ün verimliliğini destekliyor.
Yeni
Sürüş Modları ve Geliştirilmiş Çekiş Kontrol Sistemi
Rain Road, Dynamic ve Enduro sürüş
modlarını standart olarak sunan Yeni F Serisi modellerde güvenli sürüşün
temelinde yer alan Dynamic Traction Control (DTC) ve ABS Pro sistemleri de yer
alıyor. Yeni F Serisi modelleri tercih edilen sürüş moduna göre çekiş kontrol
sistemini ve motorun tork gücünü konfigüre ediyor.
Showa tarafından geliştirilen ters teleskopik yeni ön süspansiyonlar
Yeni F 900 GS’in rafine sürüşüne de katkıda bulunuyor. Off-road kabiliyeti bir
önceki nesle göre artırılan Yeni BMW F 900 GS, Enduro Pro donanımında
ayarlanabilir titanyum ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir ZF&Sachs
merkez süspansiyon ve gidonla birlikte M Dayanıklılık zincirini bir arada
sunuyor. Yeni F 900 GS ve Yeni F 800 GS'te ise sınıfında fark yaratan Dynamic
ESA (Elektronik Ayarlanabilir Süspansiyon) sistemi opsiyonel olarak sunuluyor.
Aydınlatmalar
LED Teknolojisiyle Geliyor
Yeni F Serisi modellerinde standart olarak sunulan LED far sayesinde daha geniş
bir görüş mesafesi elde edilirken sürücü de daha kolay fark ediliyor. Yeni BMW
F 900 GS, Yeni BMW F 900 GS Adventure ve Yeni BMW F 800 GS'te LED fara ek
sinyaller ve diğer aydınlatmalar da aynı teknolojiyi kullanıyor.
Segmentinde Standartları Belirleyen Sporcu: Yeni BMW S 1000 XR
Geliştirilen üst düzey performansı ve ergonomisiyle öne çıkan S 1000 XR, uzun
yol sürüşünü sportif dinamikleriyle benzersiz bir deneyime dönüştürüyor.
Türkiye’de ilk defa Motobike İstanbul 2024’te
sergilenen Yeni BMW S 1000 XR, S 1000 RR modeli üzerinden
geliştirilen 4 silindirli yeni motoru ve tasarımında optimize edilmiş hava
kanallarıyla etkileyici bir performans sergiliyor. Pürüzsüz ve her motor
devrinde kesintisiz tork sunan S 1000 XR’ın motor gücü bir önceki nesline göre
4kW / 5HP artırılarak 125 kW / 170 HP’ye ulaşırken, 114 Nm’lik tork değeriyle
de mükemmel bir sürüş deneyimi vadediyor.
M Tarihinin Üçüncü Modeli Yeni BMW M 1000 XR Türkiye’de İlk Defa
Sergileniyor
Uzun yolculuklara uygun konforlu yapısıyla sportif sürüş dinamizmini
birleştiren Yeni BMW M 1000 XR, performans, ayrıcalık ve özgünlük arayan
motosiklet tutkunlarının beklentilerini bir arada karşılıyor. Sportif sürüş
tarzıyla hem pistlerde hem de uzun yolda eşsiz bir performans sunan M 1000 XR,
Crossover segmentindeki en hafif motosiklet olma özelliği taşıyor.
M 1000 XR’ın 4 silindirli su soğutmalı motoru, S 1000 RR’da kullanılan
güç ünitesi temel alınarak geliştirildi. Yeni S 1000 XR’dan 23 kW / 31 HP daha
güçlü bir motora sahip olan M 1000 XR, 148 kW /201 HP güç, 113 Nm maksimum tork
değerleriyle öne çıkıyor. İkinci vitesten itibaren kısa vites oranıyla dikkat
çeken M 1000 XR bu sayede daha çabuk hızlanma ve yüksek yol tutuş kabiliyeti
sağlıyor.
Yeni BMW M 1000 XR’ın süspansiyon ve şasi sistemi S 1000 XR’daki
alüminyum köprü iskeleti geliştirilerek tasarlandı. Ön bölümdeki çatal
süspansiyonlar M tasarımı ile dikkat çekerken, en yeni özellikler arasında
ayarlanabilir gidon amortisörü yer alıyor. Süspansiyon teknolojisinin yanı sıra
aerodinamik unsurlar da M 1000 XR’ın geliştirilme sürecinde kilit rol oynuyor.
Ön panelde yer alan M özel kanatlar, pistlerde daha hızlı tur zamanı, yolda ise
yüksek hızda daha stabil bir sürüş vadediyor. Motorun kafa kısmında yer alan
kanatlar 100 km/s üzerindeki hızlara ulaşıldığında ön tekerleğe binen ağırlığı
artırarak maksimum yere basma gücü elde edilmesini sağlıyor.
Dört
Farklı Sürüş Moduna Ek Pistlere Özel Race Pro Sürüş Modu
Rain, Road, Dynamic ve Race olmak üzere dört farklı sürüş modu bulunan M 1000
XR’da, pist kullanımına özel Race Pro 1-3 seçeneği de yer alıyor. Motosiklette
güvenli sürüşün temelinde yer alan Dynamic Traction Control’ün (DTC) en son
nesli standart olarak sunuluyor.
Klasik Şasisi ve Efsanevi Güncel Boxer Motoru ile BMW R 12 nineT ve BMW
R 12
Yeni BMW R 12 nineT'nin üzerindeki motor 109 beygir güç üretirken, R 12'deki
ünite 95 beygir güce sahip. Yeniden tasarlanan şasi sayesinde Yeni BMW R 12
nineT ve Yeni BMW R 12 koltuğun altına entegre edilmiş hava kutusu sayesinde
motorun ihtiyacı olan soğuk havaya daha kolay ve çabuk ulaşıyor.
100 yılı aşkın süredir kullanılan iki silindirli boxer motor ve kardan
mili tahriki BMW motosikletleriyle eş anlamlı hale geldi. BMW Motorrad'ın 100.
yılında sunulan Yeni BMW R 12 nineT ve R 12 modelleri de kısa süre önce
tanıtılan ve bugüne kadar üretilmiş en güçlü boxer motora sahip BMW R 1300
GS'in ayırt edici güç aktarma organı konfigürasyonunu daha da vurguluyor.
Koltuğun altına konumlandırılmış çift çıkışlı egzoz sistemi, ikonik tasarımıyla
BMW Motorrad'ın 100 yıllık mirasına uygun olarak geliştirildi. Teknik detayları
ve geliştirmeleriyle Yeni BMW R 12 nineT ve Yeni BMW R 12 hem klasik hem de
sportif motosiklet kullanıcısının taleplerini karşılıyor.
Klasik
Görünüm ve Ergonomi Bir arada
Yeni BMW R 12 nineT, fırçalanmış alüminyum deposu, açık renkli kaplamalı yan
panelleri, koltuk ile birbirini destekleyen yükselen tasarıma sahip kuyruk
yapısıyla dinamik bir görünüme kavuşuyor. Arka bölümün önceki modele göre 30 mm
daha kısa olması ve dar tasarlanmış yakıt deposu sayesinde Yeni BMW R 12 nineT’
nin ergonomik yapısı öne çıkıyor. Gidona daha yakın konumlanan sürücü,
geliştirilmiş diz teması sayesinde önde bir oturma pozisyonuna sahip oluyor.
Tek
Parça Boru Köprü Çelik Şasi
Yeni BMW R 12 modellerinin merkezinde tamamen yeniden geliştirilmiş boru köprü
şasi bulunuyor. Bir önceki seride bulunan ön ve arka ana şasinin aksine tek
parça halindeki boru köprü şasi, motosikletin toplam ağırlığını azaltarak
klasik ve temiz görünüme katkı sağlıyor. Aynı zamanda yine çelikten
oluşturulmuş arka şasi ana şasiye vidayla bağlanıyor.
Türkiye’de İlk Defa Sergileniyor: Tamamen Elektrikli Yeni BMW CE 02
BMW Motorrad'ın erişilebilir modeli olarak ürün gamında konumlanan Yeni BMW CE
02, şehir içi ulaşım odağında üretilmiş çevik, pratik ve sağlamlığıyla öne
çıkan mobilite kavramını kökünden değiştiren bir model.
Yeni BMW CE 02'nin 11 kW/15 hp güç çıkışına sahip motor seçeneği
bulunuyor. Bu güç çıkışı sayesinde kullanıcısına dinamik bir sürüş deneyimi
sunan Yeni BMW CE 02, 90 km'ye varan menziliyle de uzun şehir içi yolculuklarda
kullanıcısının yanında oluyor. Ayrıca Yeni BMW CE 02, güçlü motoru sayesinde
maksimum 95 km/s hıza ulaşıyor.
Yeni BMW CE 02, sadece 132 kg ağırlığa sahip olan 11 kW'lik versiyonuna
ek olarak 119 kg ağırlığında 4 kW'lik bir seçenek daha bünyesinde barındırıyor.
Yeni BMW CE 02, 750 mm yüksekliğe sahip selesi ve aynı zamanda eğlenceli yol
tutuş özellikleriyle de öne çıkıyor.
Hidrolik sönümlemeli teleskopik çatal Yeni BMW CE 02'nin ön tekerleğinin
en iyi derecede yola tutunmasını sağlarken, arkada tek taraflı amortisör
kullanılıyor. Yeni BMW CE 02'nin güvenli duruşunu sağlayan fren sistemi ön
tekerlekte ABS ile destekleniyor.
Yeni BMW CE 02 standart olarak 0.9 kW şarj ünitesiyle geliyor. Highline
donanımında ise daha hızlı şarjı destekleyen 1.5 kW harici şarj cihazı
kullanılıyor.