BİR STATİON WAGON İLE BİR SUV BİRLEŞTİ: C5 X
Yeni C5 X, tasarımı ve tarzıyla Citroen felsefesinin en iyi örneği. Yeni araç, bir sedanın zarafeti, bir station wagonun dinamizmi ve bir SUV'un yükseltilmiş duruşunu tek bir gövdede bir araya getiriyor
Fransız otomotiv üreticisi Citroen, otomobil geleneğine yenilikçi bir yaklaşım getiren yepyeni modeli C5 X’i tanıttı. Markanın, sedan ile station wagon gövde tiplerini harmanlayan özgün gövde orantılarıyla büyük hacimli otomobil dünyasına tamamen yeni bir soluk kazandıran yeni amiral gemisi, hem büyük hacimli otomobil hem de SUV segmenti müşterilerinin yüksek beklentilerini karşılıyor.
545 litrelik bagaj
C5 X, benzinli ve hibrit motor seçenekleriyle 2021 yılının ikinci yarısından itibaren Avrupa’da yollara çıkacak. C5 X, Citroen tarihinin en önemli niteliklerinden biri olan sihirli halı üzerinde seyahat etme hissini daha da artıran Citroen Advanced Comfort aktif süspansiyonun dünya tanıtımı ile tamamen yeni bir sayfa açıyor. Lounge tarzındaki iç mekan Advanced Comfort koltuklarla gelişmiş bir konfor seviyesi ve özellikle ikinci sıradaki yolculara son derece geniş ve ferah bir yaşama alanı sunarak benzersiz bir yolculuk deneyimi sunuyor. Büyük bir özenle şekillendirilen ve 545 litre hacim kullanıma sunan bagaj station wagon müşterilerinin de gereksinimlerini karşılıyor. Günlük elektrikli sürüş ile e-Comfort özelliğini birleştiren şarj edilebilir hibrit versiyon huzurlu bir ulaşım deneyimi yaşatıyor. Araç içindeki huzur ve rahatlık hissi otomobilin kullanımını kolaylaştıran teknolojilerle daha da artıyor. Genişleyen Yükseltilmiş Gösterge Ekranı, otoyol sürüş asistanı gibi sürücü üzerindeki yükü azaltan sürüş destek sistemleri veya 12 inçlik HD dokunmatik ekranlı yeni bilgi-eğlence sistemi, doğal ses tanıma ve tablet benzeri kişiselleştirilebilir ekran gibi teknolojiler bunlardan bazıları. C5 X oldukça geleneksel D segmentinde henüz ilk göz temasında dikkat çekiyor ve heyecan uyandırıyor. 2016 Paris Otomobil Fuarında tanıtılan CXperience Concept’ten ilham alınarak tasarlanan C5 X pazarda benzersiz olan güçlü bir duruş ve özgün bir tasarımla dikkat çekiyor. Araç, iddialı, güçlü ve sıra dışı tasarımıyla bulunduğu ortamda henüz ilk göz temasında dikkat çekiyor. D segmentinin kodlarını yenileyen ve SUV araçları çekici kılan tasarım unsurlarını kullanarak sedan ile station wagon gövde tiplerini harmanlayan fastback gövde tipiyle C5 X, D segmentinin kodlarını yeniden yazıyor. Geleneksel bir sedana kıyasla daha fazla yerden yükseklik ve çoğu versiyonda 19 inçlik büyük ve dar lastiklerle donatılan 720 milimetre yola hakim bir sürüş ve daha fazla güvenlik hissi veren daha yüksek oturma pozisyonunu beraberinde getiriyor.
Şarj edilebilir hibriti de var
C5 X şarj edilebilir hibrit versiyonuyla, elektrikli sürüş özelliği ile kısıtlamaların yaşandığı şehir merkezlerine erişim veya içten yanmalı motorla uzun yolculuklar olmak üzere üstün hareket özgürlüğü sunuyor. 225 beygir güç üreten sistem, tamamen sessiz, titreşimlerden arındırılmış ve daha da önemlisi sıfır karbondioksik emisyon değeriyle ZEV sürüş modunda 50 km menzile imkan tanıyor. Maksimum 135 km/s hıza imkan tanıyan sistem böylece çoğu kullanıcının günlük sürüş gereksinimlerini karşılıyor.
Dünyanın keşfetmek isteyenler için
Araç hakkında değerlendirme yapan Citroen CEO’su Vincent Cobee, “C5 X ile, dünyayı keşfetmeye giderek daha fazla meyilli olan müşterileri kazanmak için gerçekten iddialı bir araç yarattık. Citroen’in tüm uzmanlığını gerçek anlamda bünyesinde barındıran iddialı ve orijinal bir otomobil. Yenilikçi yaklaşım ve çözümlerle huzurlu bir sürüş deneyimi, bir yaşam sanatı sunuyoruz” dedi.