BEYAZ EŞYA SATIŞLARI YÜZDE 54 ARTTI
Beyaz eşya sektöründe Nisan ayında iç satışlar altı ana ürün bazında %54, ihracat da %176 artış kaydetti.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) tarafından açıklanan verilere göre; buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın, derin dondurucu ve kurutucudan oluşan altı ana ürün grubunda iç satışlar Nisan'da %54 artışla 844,394 adet oldu. İhracat ise Nisan'da %176 artışla 2.34 milyon adet olarak gerçekleşti.
TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, "Nisan ayında satışlarımız özellikle ihracatımızda 2020 yılı aynı dönemine göre önemli artışlar oldu. 2020 Mayıs ayına kadar ihracat pazarlarımızda başta en büyük ihracat pazarımız Avrupa'daki satışlarımızda kapanmalar nedeniyle sert düşüşler yaşamıştık. Aşılamanın yaygınlaşması ihracatımıza pozitif yansıyor. Altı ana üründe Nisan ayı ihracatımız ve üretimimiz 2020 yılı Nisan ayı ile kıyaslandığında 3 kata yakın arttı. Türkiye satışlarımız ise istikrarlı şekilde artmaya devam ediyor" diye konuştu.
TÜRKBESD verilerine göre Ocak-Nisan döneminde ise iç satışlar %43 artışla 3.19 milyon adet, ihracat da %48 artışla 8.5 milyon adet olarak gerçekleşti.