Dolar $
32.48
%-0.11 -0.03
Euro €
34.72
%-0.72 -0.25
Sterlin £
40.75
%-0.43 -0.17
Çeyrek Altın
3985.41
%-0.17 -6.73
SON DAKİKA
İsa ÖZGÜLLER | Otomotiv Pazartesi 18 Mart 2024 12:18

"BAŞARIMIZI SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SÜREKLİ KILACAĞIZ"

PEUGEOT TÜRKİYE Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, düzenlenen basın toplantısında 2023 yılını değerlendirdi.

"BAŞARIMIZI SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SÜREKLİ KILACAĞIZ"

Reyhanoğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "2024’e girmeden önce; 2023 sonuçlarını farklı farklı platformlarda paylaşsak da yine de bizim için önemli konuları hatırlatmak isteriz. Üstünden hızlıca geçmek isteriz. Biliyorsunuz 2023’te sektör olarak oldukça iyi bir sene geçirdik. PEUGEOT markası için 2023 yılı, sektörün de biraz daha üstünde olacak şekilde iyi geçti. Zaten hatırlayacaksınız, 2023 yılı için hedeflerimizi,  “Bu yılı rekorlar yılı olarak kurguladık, bu şekilde gerçekleştirmek istiyoruz” şeklinde açıklamıştık. Tam da aslında kurguladığımız gibi oldu, 2023 bizim için rekorlarla dolu bir yıl olarak geride kaldı. 78 bin 632 adetlik toplam satışa ulaştık. Bu, bugüne kadar PEUGEOT tarihinde yapılmamış kadar yüksek bir satış adedidir. Pazarın yüzde 57 genişlediği bir ortamda yüzde 141’lik büyümeyle sektörde en fazla büyüyen markalardan bir tanesi olduk. Yüzde 6,4 pazar payına ulaştık. Bu, PEUGEOT için son 19 yılın en yüksek pazar payı. 

19 yıl önceki pazara baktığımızda da bugünkü pazara göre oldukça düşük bir seviyede, 480 bin-500 bin seviyesinde bir pazar varmış. Bu anlamda ulaştığımız pazar payı da markamız için son derece kıymetli. Geçtiğimiz yılın sonuçlarıyla birlikte Türkiye pazarında markalar sıralamasında 5’inci sıraya yükseldik. Bizim için bunun kadar önemli bir tane daha performans var, o da global PEUGEOT dünyasında, PEUGEOT’nun satıldığı 147 ülke arasında 4’üncü sırada yer aldık. Bir önceki yıl 7’nci sıradaydık. Eylül ayında Bodrum’da makyajlı 2008 ve makyajlı 508 lansmanında bir araya geldiğimizde 5’inci sıradaydık. Daha da yukarı çıkacak mısınız gibi sorular gelmişti, biz de istediğimizi söylemiştik. Yıl sonu kapanışı itibarıyla 4’üncü sırada yerimizi aldık. Ekranlara yansıyan slaytı yine Bodrum’da sizden gelen talep üzerine koyduk. Çünkü bize, “İlk 3’te kim var? 5’inci sırada kim var? Pazar payına göre dizersek ne olur” şeklinde sorular gelmişti. Aslında podyum bu şekilde. Fransa, İtalya ve İngiltere’nin arkasından 4’üncü sıradayız. Arkamızda İspanya var, İspanya’yı geçerek 4’üncü olduk. Tabii burada ilk 10’u yansıttık tabloya. Daha düşük pazarlar da var ama 1 milyonun üzerindeki pazarlara bakarsanız ve pazar payı olarak sıralarsanız, aslında podyumda olduğumuzu da net bir şekilde bu tablo gösteriyor. Başka neler vardı 2023 yılında bizim için?

Tabii bölge de, içinde bulunduğumuz Orta Doğu-Afrika bölgesi de bizim için çok önemli. Bölgenin Türkiye olarak bir numaralı ülkesiyiz. Geçen yıl da bölgede satışların yüzde 58’ini Türkiye olarak biz gerçekleştirdik. Ve tüm dünyada geçtiğimiz yıl satılan PEUGEOT araçların toplamda yüzde 7’sini gerçekleştirmiş olduk ki bu bir önceki yıla göre yüzde 4’ler seviyesinde bir artış anlamına geliyor. 

Toplam adet, sıralama, pazar payı bunlar çok güzel şeyler ama bunların dışında bir de stratejik hedeflerimiz var bizim için en az bunlar kadar önemli olan. Yine belki hatırlayacaksınız, demiştik ki hafif ticari araçlar bizim için çok önemli. Hafif ticari araç pazarında iki yerli markanın arkasından 3’üncü olmak istiyoruz demiştik. 2023 yılını hedeflediğimiz şekilde 3’üncü sırada kapattık. Hafif ticari araç pazarından yüzde 7,6 pay alarak, kendi toplam pazar payımızın da üzerinde pay alarak, hedefimizi gerçekleştirdik. Yine geçen sene hedeflerimizi açıklarken, tabi 408 lansmanı vardı, 408’in de bize katacağı güçle Türkiye’de SUV pazarının lideri olmak istiyoruz demiştik. SUV liderliğimiz 48 bin 200 adetlik toplam SUV satışımızla gerçekleşti. Bunun içinde tabi 408’in de payı 10 bin adetler seviyesinde, hatırı sayılır bir payı var. Toplam satışlarımızın yüzde 61’i SUV modellerimizden oluştu. Bu stratejik hedefimizi de bu şekilde gerçekleştirmiş olduk. Biliyorsunuz, 2008 de geçtiğimiz yılı B SUV segmentinin lideri olarak kapattı. Bizim aslında hedeflerimiz arasında 408 ile dünya lideri olmak yoktu. Bunu hedefleyerek yola çıkmamıştık ama 408 için hatırlarsanız, “Yeni nesil bir SUV getiriyoruz. Bize göre pazarda rakibi yok. Oldukça da iddialıyız” diye söylemiştik. Oldukça da beğeni kazandı. 10 bin adede yakın satışıyla PEUGEOT dünyasında en yüksek adede ulaştı. Aslında huzurlarınızda şunu da ifade etmek isterim, sadece satış adediyle birinci olmakla kalmadı, bütün dünya ülkelerinde bu ürünle ilgili, konumlandırılmasıyla ilgili, fiyatlandırılmasıyla ilgili, iletişim stratejisiyle ilgili bütün dünyaya aslında benchmark oldu diyebiliriz. Ekip arkadaşlarım diğer ülkelere bu konudaki başarımızla ilgili sunum üzerine sunum yapıyorlar. Gerçekten çok gurur verici bir şey, bütün dünyaya 408 başarısı örnek olmuş oldu. Ülkemizde de hem çok kıymetli Otomotiv Gazetecileri Derneği’nden hem de en son yıl sonunda ODMD’den alınmış ödülleri de var. 408’de bizim için başarı üstüne başarı eklenmiş bir mutluluğu oldu. 

2023’ü her ne kadar konuşmayı çok sevsek de, bunu biraz sonlandıralım ve 2024’e geçelim. Tabi 2023’te bu kadar çok rekor kırdıktan sonra 2024 için ne diyeceğimiz aslında kritik bir nokta. 2024 için, biraz Linda Jackson geldiğinde sinyali vermiştik, özetle diyebiliriz ki aslında çıktığımız yerden inmeyi düşünmüyoruz. 

Ne demek bu? Bunu biraz açmak gerekirse, geçen yıl Türkiye pazarında yüzde 6,4’lük bir pazar payı aldık. Bu sene de pazar öngörümüz, biliyorsunuz biz grup olarak pazara karşı biraz daha pozitif tarafta oluyoruz, yine biraz daha pozitif taraftayız. 2024 yılı için 1 milyonlar seviyesinde ve hatta 1 milyonun bir tık daha üzerinde, belki 1 milyon yüz binler seviyesinde bir pazara ulaşabileceğini düşünüyoruz. 1 milyon, 1,1 milyonluk bir pazarda da PEUGEOT olarak çıktığımız yerden inmemek, bizim için yine yüzde 6,4’ler seviyesinde bir pazar payı hedeflemek anlamına geliyor. Hemen hesap makineleri çıktı görüyorum, yaklaşık 70 binler bandında bir toplam adet ediyor. Tabii bu bizim kendimize koyduğumuz satış adedi hedefi. Ama bu stratejik olarak ne demek?  78 bin 632 adetle PEUGEOT tarihinde ilk kez 70 binin üzerine çıkıldı. Biz bu yıl tekrar 70 binler bandında bir satış hedefleyerek aslında mevcut başarımızı sürdürülebilir ve sürekli kılmak istiyoruz. Bu yılki en önemli stratejimiz bu. Bunu başaracağımıza da inancımız sonsuz. Hazırız, planlarımız da bayi teşkilatımız da hazır. Gerçekleştireceğimizi ümit ediyoruz. Bu tabii bizim adetle ilgili hedefimiz. Bir de stratejik hedeflerimiz var. Nelerdi diye hatırlarsak onları da; bu yılı aslında PEUGEOT’nun bir yenilenme yılı olarak ifade edebiliriz. Hatırlayacaksınız bu yenilenme, bu kabuk değiştirme operasyonu 2022’nin son çeyreğinde 308’i lanse ettiğimizde başlamıştı. Markamızın yeni marka kimliği ile birlikte, yeni logosu ile birlikte lanse edilen ilk ürünümüz olarak tanıtmıştık. Daha sonra geçen sene hep birlikte 508 ve 2008’in makyajlı versiyonlarıyla 408’i pazara sunduk. Bu sene de, yenilenmemiş olan neredeyse tüm ürünlerimizin yenilenme yılı. 12 tane modelimiz var şu an Türkiye pazarında satışta, bu yıl 8 tanesi yenileniyor. Ürün adedi olarak baktığınızda yüzde 75’i. 

Geçen yılki satışlarımızda bu sekiz ürünün satışlarımızın yüzde kaçını oluşturduğuna da baktık, yüzde 56’sı. Baktığımız zaman bu çok ciddi bir iş. Bu ürünlerimizin arasında amiral gemilerimiz var. Kendi segmentlerinde segment lideri olanlar var. Markamızın geçmişini, tarihini yansıtan ikonik modelleri var. Nereden bakarsanız bakın bu kadar çok ürünü bir yıl içerisinde yenilemek, eski göz alıcı başarılarını tekrar etmek, aynı şekilde güçlü bir şekilde konumlandırmak bizce büyük bir iş. Bir numaralı stratejik hedefimiz bu sene model yapılanmamızı tamamlamak diye söyleyebiliriz.

Neler gelecek derseniz aslında biraz da onlardan bahsedelim. Bugün yeni 208 ile başlıyoruz. Yeni 208 dönüşümüne başladığımız ilk araç. Hemen arkasından ticari araç ürün gamımız yenilenecek. Uzunca bir zaman, 5 yıla yakın bir zamandır yenilenmemişti. Bütün ticari araç ürün gamımız yenilenecek. Amiral gemimiz elektrikli 3008’in lansmanını yaz aylarında planlıyoruz ve yıl sonuna doğru da yine kuvvetli başka bir SUV’miz 5008’in lansmanıyla inşallah yıl boyunca hep birlikte olacağız. Dönüşüm stratejimiz bu şekilde. 

Bir diğer önemli stratejimiz elektrikli araçlar konusu. Bizim markamızın globalde ilan edilmiş bir elektrikli araç stratejisi var. Bunun adı da E-Lion. Hatırlatmak gerekirse çok kısa iki cümle ile 2025 yılı itibarıyla tüm modellerimizin elektrikli versiyonları satışta olacak. 2030 itibarıyla da Avrupa’da karbon nötr olmayı hedefliyoruz basit bir şekilde. Elektrikli stratejimiz globalden başlayarak kademe kademe ülkelere yayılacak diye söylemiştik. Türkiye’de bu stratejinin uygulanması bu sene itibarıyla başlıyor. Geçtiğimiz yılı bir geçiş yılı olarak planladık. Bütün bayilerimizin elektrikli alt yapıları şu anda hazır. Hem satışta hem satış sonrası hizmetlerde elektrikli araç tercihinde bulunan müşterilerimizle de tamamen buluşmaya hazır durumdayız. Hatırlayacaksınız makyajlı 2008, başlangıcında elektrikli 2008 satışıyla başlamıştı. Geçen senenin sonunda da elektrikli 308’i satışa açtık. Bugün, bu hafta 208 lansmanımızla birlikte elektrikli araçlarımızın bir yenisi daha ürün gamımıza ekleniyor. Elektrikli 208 versiyonu satışa bu hafta sunuldu. Tabii ki hemen arkasından 3008 ve yıl sonuna doğru 5008 ile de bu yılın elektrikli araç ürün atağını tamamlamış olacağız. Tabii yeni araçlar çok önemli. Elektrikli stratejisi çok önemli. Peki yenilenmeyecek olanlar? Onların da performansları ulaştıkları yerden tüm hızıyla devam edecek. 408’i belki yine hatırlarsanız lansmanı sırasında 5 bin adetler seviyesinde satarız demiştik ama 10 bine yakın bir adetle tamamladık. Yine bir 10 binler seviyesinde 408 satışı hedefliyoruz bu sene. Onun da yüksek performansı aynı şekilde devam edecek. Bu şekilde de stratejik hedeflerimizi açıklamış olduk. 

Tabii bugün aslında 208’in satışa açılması sebebiyle bir aradayız. Biliyorsunuz 208 geçen sene Peugeot 205’in 40’ıncı yılını kutlamıştık hatırlarsanız. 41 yıllık mirası olan, atası 41 yaşında olan, bizim markamızın hem geçmişini, hem mirasını hem ruhunu yansıtan çok önemli bir ürünümüz. Ben biraz size buradaki hedeflerimizi söyleyerek sözümü sonlandırmak isterim. Biliyorsunuz Avrupa’da elektrikli B Hatchback segmentinin lideri 208. Aslında 2008 ile birlikte B elektrikli segmentinin lideri diye de söyleyebiliriz. Türkiye’de de aynı iddiasıyla, lider olmak anlamında söylemiyorum ama aynı şekilde iddialı olacak şekilde satışına bu hafta başlıyoruz. Geçen sene toplamda 3.500 adetlik bir 208 satışı gerçekleştirdik. Bu sene de 3.500’ün biraz üstü, 3.600’lar, 3.700’ler seviyesinde olabilir. Göreceli olarak daralan pazarda segment payı artacak şekilde yeni ürünümüzü konumlandıracağız."


ABONE OL
Renault Nisan

EN ÇOK OKUNANLAR