SON DAKİKA
GÜNDEM Cumartesi 20 Temmuz 2019 10:39

"BALIKESİR YATIRIM RADARINDA"

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, Balıkesir milletvekilleri, belediye ve oda başkanları; Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut ile uzun bir görüşme yaparak Balıkesir"in yatırımcıları beklediği anlattı. Başkan Ermut, "İzmir-İstanbul otobanı, turizm potansiyeli, doğa güzellikleri ve coğrafi konumu gereği Balıkesir bizim yatırım radarımıza girdi" dedi.

"Balıkesir yatırım radarında"

Balıkesir'in oda başkanları, belediye başkanları ve milletvekilleri birlik olup Balıkesir'e yatırımcı çekmek için Ankara'ya çıkarma yaptı. AK Parti Balıkesir Milletvekilleri; Yavuz Subaşı, Belgin Uygur, Mustafa Canbey, Mutlu Aydemir, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, Altıeylül Belediye Başkanı Hasan Avcı, Karesi Belediye Başkanı Dinçer Orkan, Ticaret Borsası Başkanı Faruk kula, Ticaret Odası Başkanı Rahmi Kula, Sanayi Odası Başkanı Hasan Eğinlioğlu, BESOB Başkanı Fehmi Erdem, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut'u ve Yargıtay Başkanı İsmail Rüştü Cirit'i ziyaret etti. Başkan Yücel Yılmaz ve Vekil Mustafa Canbey, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Yerel Yönetimler Başkanı Mehmet Özhaseki ile temaslarda bulundu. 

"GÜZEL İŞLER OLMASINI ARZU EDİYORUZ" 

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut ile yapılan toplantıda, Balıkesir'in özellikle otoyollar, yeni yapılan Çanakkale Köprüsü ile birlikte ulaşım anlamında çok iyi bir noktaya geldiğini anlatan Balıkesir Milletvekili Mustafa Canbey, "Şehrimizin imkânları son derece geniş, inşallah önümüzdeki dönemde sizlerin de desteğiyle buraya yatırımcı alarak şehrimizi geliştirmek istiyoruz. Sizin de az çok Balıkesir’le ilgili bilgi sahibi olduğunuzu da biliyorum. Bandırma bölgesi, Susurluk bölgesi ilgilendiğinizi biliyorum. İnşallah, siz de bizi desteklersiniz. Önümüzdeki dönemde bizler Balıkesir’de güzel işler olmasını arzu ediyoruz" dedi.

"TÜRKİYE’NİN EN HIZLI GELİŞEN ŞEHRİ OLACAĞIZ"


'Balıkesir’i uzaktan görmek, uzaktan sevmeye benzer' diyen Canbey "Eğer gelirseniz, sizleri Balıkesir’de ağırlamak, Balıkesir’i birebir görmenizi arzu ediyoruz. Bizim amacımız belli, Balıkesir önümüzdeki dönemde inşallah, Türkiye’nin en hızlı gelişen şehirlerinden bir tanesi olacak. Bu konudaki vizyon zaten sizde var. Bizim plakamız 10 numara, Balıkesir’i 10 numara şehir yapmak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Destekleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum" dedi.

BAŞKAN YILMAZ "NİTELİKLİ YATIRIM İSTİYORUZ"

Karesi Belediye Başkanı olduğu dönemde Şişecam yatırım projesini takip ettiği bilgisini veren Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, "Şişecam ile birlikte Almanya’da bazı yatırımlarını gördük. Şişecam Balıkesir'i beğendi. 300 milyon Euro’ya yakın bir yatırım yaptılar, bir de Pepsi projeleri var. Şişecam ilave olarak kompozit de yapıyor. Balıkesir 20 ilçesi olan bir şehir. Her bir ilçesi merkez kadar güçlü olan Türkiye’de farklı bir il. Yaşam kalitesi; Bandırma’nın, Edremit’in, Balıkesir’inkinden bir farkı yok. 960 tane köyü var. Bizde yatırımcı çok, parası olan insanda var, Türkiye’nin her türlü kaynağı. Balıkesir’e yatırım yapmak için İstanbul’dan fabrikasını söküp gelmek isteyen de var. Ama bunlar bir yerden bir enerji, sermaye, bir fon kullanması gerekiyor. Yabancı yatırımcılarla beraber özdeşleştirelim nitelikli yatırım istiyoruz" dedi. 

 

ALLAH BALIKESİR'E HER ŞEYİ VERMİŞ 

Başkan Yılmaz açıklamalarını şöyle sürdürdü: "Biz, İstanbul’a, Ankara’ya, İzmir’e çok beyin göçü vermişiz. Bunların aileleri yaşlanmış şimdi hepsi gelmek istiyor ama çok ciddi bilgi birikimi var. İmarı şehir hayatına ayarlarken de bu insanlara iş imkânı verecek yatırımları biz imar olarak nasıl planlarız sizinle iş birliği yapmak istiyorum. Ben Büyükşehir Belediye Başkanı olarak. Bir de karma organize sanayiler kendi halinde yürüyen şeyler. Bir dış yatırımcı nasıl bir alan istiyor, istediğinde onun için öncelik ne; insan kaynağı mı, kullanacağı ham madde kaynağı mı ne gibi özellikleri varsa. Gerçekten özel bir coğrafya, 960 tane kırsal mahallesi şehrin her tarafına yayılmış. Her türlü mahalle su, doğasal destekleyecek kaynaklar, devlette bize yapması gerekeni yaptı. Yani iki tane uluslararası havaalanımız var, bir tane askeri havaalanımız var. 290 kilometre sahil şeridimiz var, adalarımız var. Hem tarımsalı güçlü olan em de kullanılabilecek hazine arazilerimiz var. Ham madde ve ham maddenin taşınabileceği limanlarımız var."

"HAVAMIZ DEĞERLİ, SUYUMUZ TEMİZ"

Bir de bu bahsettiğim ilçeler kendi başlarına hareket ettiklerinden dolayı büyük yatırımcı hep illallah etmiş.  Gelmiş orda belde belediyesinde ne otel yapabilmiş, ne yatırımın önünü açabilmiş yani biraz daha büyükşehir yasası medeniyet yasası olduğu gibi yatırım imkânı da sağlayan bir yasa. Bizim de gömleğin düğmesini doğru iliklememiz lazım. Ben şu anda bilinen yatırımlardan ziyade yüksek teknoloji ve beyaz yakalı istihdamı ağır, nitelikli katma değeri yüksek yatırım istiyorum çünkü biz öyle insanlarız. Havamız değerli, suyumuz temiz bunları kirletmeden güzel bir yer yapalım istiyoruz. Bununla ilgili İstanbul’dan sökülen fabrikaların sahipleri şu anda mesela çok önemli bir karar aşamasındayız."

BALIKESİR'İ DE YATIRIM PLANINA ALIN

"Bizim; nitelikli, meslek yüksekokulu mezunu, lisans mezunu insanımız çok. Hizmetli bulamıyoruz ama mavi yakalı, beyaz yakalı çok insanımız var. Bunlar, Balıkesir’de rızık peşinde koşarken büyükşehirlere gitmeyi tercih ediyorlar. Hepsi de önemli konularda. Biz, bu şehrin kaderini çizerken sizden destek isteyeceğiz. Niteliği yüksek bir şehri; yabancı yatırımcıyla Balıkesirli yatırımcılarımızı (bizim yatırımcımızın da parası var) birleştirip gezdirmek istiyoruz. Bu kadar ülkeyi geziyorsunuz bir de Balıkesir’e baktınız mı demek istiyoruz size?"

ERMUT'LU: "TEMASTA OLDUĞUMUZ FİRMALAR VAR"

Balıkesir'in  her zaman radarlarında olduğunu söyleyen Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut'u,"Biz, geldiğimizden beri yani ajans kurulduğundan beri baktık ki Türkiye’de özellikle bu birim fiyatı dediğimiz sıfırdan yatırımlardaki ki onlarının önemli bir kısmının arazi ve yer ihtiyacı bazı teknoloji yoğun diğer bazı sektörlere göre hizmet sektörü gibi bazı alanlara göre çok daha yoğun bir banka satın almasında araziyle ilgili bir konu konuşmuyorsunuz. Tamamıyla biz, alanlar üzerinden konuşuyoruz ama adam eğer üretim yapacaksa hem lojistik olarak adamın hedef pazarlarına ulaşımı hemen sağlayabileceği bir yerde olması gerekiyor hem o büyük miktardaki araziyi tek parça gerekli alt yapı şartlarıyla sağlamamız gerekiyor aynı zamanda ucuz olması gerekiyor. Bizim bu tip az önce bahsettiğiniz yatırımları yapanlar, yatırım arazisinin hala para kazanılabilecek bir gayrimenkul fırsatı olduğunu düşünüyor. Dünyada artık böyle bir şey kalmadı. Artık hiçbir ülke hele ki gerçekten istediği bir yatırımsa bu katma değer anlamında araziye para almıyor zaten. Maalesef, bizim ülkemizde hala arazi fiyatları üzerinden para kazanılacağı düşünüldüğü içinde uzun süre bazı bölgelere yatırım çekmekte çok ciddi sıkıntılar çektik. Bazı sektörler kaçınılmaz olarak gelmiş katma değeri yüksek mesela Bursa’da otomotivle ilgili birkaç tane birden ana üretici olunca adamlar arazi fiyatına falan bakmamış bir şekilde gelmişler. Ama o bütün sektörün patladığı bir dönemdi. Şimdi temasta olduğumuz otomotiv firmalarının da bize söylediği, önümüzdeki 10-20 yıl içerisindeki elektrikli üretime geçiş dışında zaten kola kolay büyük bir otomotiv yatırımı da görmeyeceğiz. Çünkü bütün dünya üretim kapasitelerini konsülde ediyor. Dikkat ettiyseniz dünyada pazarın büyümesi de durdu otomotivde.  Dolayısıyla adamlar hali hazırdaki üretim kapasitelerini en katma değerli en maliyet fayda anlamında mantık üretmeye hangi modelin nerede yapıyorsam oraya konuşlandırayım orada yapalım" dedi. 

REKABETÇİ OLMAMIZ LAZIM

Başkan Ermut'lu sözlerini şöyle sürdürdü:

"Global üretim zincirinde şunu şurada ürettim, bunu orada getirdim tedarikçilerinde bir kısmını yanımdan getirdim bir kısmını direkt lojistik imkânlarla salladım. Böylelikle üretim maliyetlerini düşürmeye çalışıyorlar.  Bir nevi global düzende hareket eden devletler var karşımızda artık firmalar öyle ve yatırımcılar bir ülkeye yatırım yapmak istiyorsa ülkeler arası gerilimlere çok bakmıyorlar. Biliyorsunuz, Renault Fransa’dan çıkarken bir sürü tantana koptu. Fransa, sendikalarında çok güçlü olduğu bir ülke, siyasi olarak çok ciddi çalkantılar oldu. Ona rağmen onların en büyük üreticileri başka ülkelere yatırımı hiç dinlemeden yaptı. İlerleyen süreç içinde Almanlarda da bunu göreceğiz inşallah. Oradaki kritik nokta şu; bizim artık özellikle gelişmeye çalışan şehirlerimizin bu arazinin bir gayrimenkul değeri üzerinden para kazanılacak bir şey olmadığını anlamaları lazım. Çünkü, adam oraya gitmez arazinin daha düşük ücretle satıldığı yere gider. Tabii ki her sektörde her şeyi bedelsiz vereceğiz diye bir şey yok ama öyle veya böyle rekabetçi olmamız lazım. Şu anda dünyada her ülke yatırım çekmeye çalışıyor" dedi. 

"BALIKESİR AVANTAJLI DURUMA GEÇTİ" 

"Diğer bazı problemlerde sizin şu ana kadarki lojistik imkânınızın diğer bazı iller kadar iyi olmamasıydı. Ama çok şükür şimdi onları da aşıyoruz. Şimdi, İzmir-İstanbul arasında inanılmaz bir hat oluşmuş oldu. Ben yıllardır yatırımcıyı Bursa ve İzmir dışında çok bir yere götüremiyordum. Orada da arazi maliyetleri aldı yürüdü. Arazi yok zaten büyük yatırımlar için. Fakat aradaki aynı tedarik zincirinden ve aynı lojistik imkânlardan yararlanabilecek Balıkesir gibi Bilecik gibi aradaki pek çok ile git gide fırsatlar doğacak ki Balıkesir’in durumu oradaki diğer illerden daha avantajlı. Turizm sebeplerle olsun diğer bazı saydığınız sebepler de osun zaten bir iş kültürü hem de endüstriyle hem de bir enternasyonal bir kültür de var. Bazı illerde bunun sıkıntısını yaşıyoruz"