Dolar $
32.45
%-0.19 -0.06
Euro €
34.72
%-0.77 -0.27
Sterlin £
40.54
%-0.64 -0.26
Çeyrek Altın
3983.25
%-0.22 -8.86
SON DAKİKA
Ulaşım Perşembe 24 Haziran 2021 02:54

ASYA İLE AVRUPA'YI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK

Pasifik Eurasia, Asya'nın en doğusu ile Avrupa'nın en batısını 5 yıl içinde Türkiye'den birbirine bağlayacak. Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattında gelişmeler kısa vadede yıllık 1 milyon ton hedefimize ulaşacağımızı gösteriyor" dedi.

Asya ile Avrupa'yı  birbirine bağlayacak

Pasifik Eurasia Lojistik, 5 yıl içinde Asya'nın en doğusu ile Avrupa'nın en batısını Türkiye merkezli bir lojistik platform üzerinden birbirine bağlamayı planlıyor. Uzak Asya'dan Batı Avrupa'ya demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019'dan bu yana ülkeler arası önemli anlaşmalara ve taşımalara imza atan şirket, 5 yıl içinde parkuruna Uzak Doğu ülkelerini de dahil ederek bu hedefine ulaşmayı amaçlıyor. Pasifik Eurasia Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, 2021'i 200 milyon TL ciroyla kapatmayı hedeflediklerini belirterek, Çin'den Avrupa'ya ilk blok tren taşımasını gerçekleştirdikleri Kasım 2019'dan bu yana önemli başarılara imza attıklarını bildirdi.

Bakü-Tiflis-Kars hattında geçen yıl 400 bin ton yük taşındığını anımsatan Erdoğan, "Bu yılın ilk 5 ayında hatta taşınan yük miktarı 300 bin tona ulaştı. 2017'den bugüne kadar ulaşılan rakam 1 milyon ton oldu. Ocak-mayıs döneminde 300 bin ton yüke ulaşılması ve Avrupa taşımalarının sisteme katılması, kısa vadede yıllık 1 milyon ton hedefimize ulaşacağımızı gösteriyor. Bu hatta yapılan taşımaların yüzde 90'ı da şirketimiz tarafından gerçekleştiriliyor" ifadelerini kullandı.

“Uzak Doğu’yu ağımıza dahil edeceğiz"

Fatih Erdoğan, şirket olarak yaptıkları taşımaları her yıl en az ikiye katlamak hedefiyle çalıştıklarını belirterek, orta ve uzun vadeli hedeflerine ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: "Orta Asya taşımalarında en önemli husus, taşımaların karşılıklı olmasıdır. Maliyeti artıran en önemli unsur boş vagon ya da konteyner taşımalarıdır. Dolu-dolu çalışma sağlandığında bu etki ortadan kalkacaktır. Bu amaçla yaptığımız tüm taşımalarda karşılıklı yük bulma ana hedefimizdir. Bu dengeyi korumaya çalışıyoruz. Şirket olarak 5 yıl içerisinde başta Japonya ve Güney Kore olmak üzere Malezya ve Tayland gibi ülkelerin de dahil olduğu tüm Uzak Doğu coğrafyasını bu parkurlara dahil etmek istiyoruz. Sadece klasik konteyner taşımalarının yanında soğutmalı konteynerlerle ülkemizin yaş meyve-sebze ve beyaz et ihracatında demir yolunun aktif olarak kullanılmasını, ihracatçılarımızın bu tür ürünlerini doğu ve Uzak Doğu coğrafyasına ulaştırmayı hedefliyoruz."

Asya ve Avrupa ile anlaşmalar imzaladık

Pasifik Eurasia Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı üzerinde 2019'da operatörlük yapmaya başladıklarını hatırlatarak, şunları kaydetti: "Bugüne kadar Asya tarafında Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Çin; Avrupa tarafında ise Avusturya demir yolları ile anlaşmalar imzalayarak Avrupa'dan Çin'e kadar tüm güzergah boyunca demir yolu taşıması yapabilir hale geldik. Yine Rusya ile yaptığımız anlaşma sayesinde ise Rusya'yı BTK hattına dahil ederek Rusya'nın devasa kara coğrafyasının her köşesinde yer alan 35 farklı noktaya da taşıma imkanına eriştik. En önemlisi de demir yolu taşıması ile ara nakliyeleri birleştirerek daha önce uygulanmayan kapıdan kapıya teslim modelini ortaya koyarak müşterilerimizin operasyonel yüklerini büyük ölçüde hafifletmiş olduk."

15 milyon ton taşıma hacmine ulaşacağız

İhracatçıların ürünlerini doğu coğrafyasına ve Rusya'ya e-ticaret platformları üzerinden satabilecekleri bir pazar mantığı oluşacağını öngördüklerini, bu kapsamdaki çalışmalara devam ettiklerini aktaran Erdoğan, şu değerlendirmelerde bulundu: "5 yıl içerisinde Avrupa'dan Uzak Doğu'ya kadar uzanan bu coğrafyada ülkemizin önemli bir lojistik hub niteliğine kavuşmasına katkı sağlayan, paydaşlarına hızlı çözümler üretebilen, 15 milyon ton taşıma hacmine ulaşabilmiş bir şirket olabilmeyi amaçlıyoruz."



ABONE OL