ARZUM OKKA İLE TÜRK KAHVESİNİ KÜRESEL ARENADA TANITIYOR
Arzum, Türk kahvesinin dünya genelinde tanıtımını artırmak için "OKKA" markasını öne çıkararak, ürünlerini 56 farklı ülkeye ihraç ediyor. Şirket, bu misyonunu pekiştirmek amacıyla Almanya'da düzenlenen Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı (IFA 2024) kapsamındaki etkinliklerde yer aldı. IFA 2024, 46 ülkeden 1800'ün üzerinde firmanın yeni teknoloji ürünlerini sergilediği önemli bir fuar olarak biliniyor ve Arzum, bu fuarda 6. kez katılım gösterdi.
Arzum'un IFA 2024'te sergilediği ürünler arasında kahve makineleri ve diğer küçük ev aletlerinin yanı sıra, 72 farklı ürün daha yer aldı. Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, fuarda Arzum OKKA markasının 10. yılını kutladıklarını belirtti ve Türk kahvesinin, hem tat hem de kültürel geçmiş açısından nasıl bir miras taşıdığını vurguladı. Kolbaşı, Arzum’un her yıl yaklaşık 4 milyon ürün satışı gerçekleştirerek, Türk kahvesinin uluslararası alanda tanıtımına büyük katkı sağladığını ifade etti.
Kolbaşı, Türk kahvesinin UNESCO tarafından somut olmayan kültürel miras olarak tescillendiğini belirterek, bu mirası dünya çapında daha geniş bir kitleye tanıtmanın önemine değindi. Fuarda Türk kahvesinin yanı sıra espresso bazlı içeceklerin de sunulmasının, global kahveseverler için önemli bir fırsat olduğunu dile getirdi. Arzum’un, IFA'dan olumlu sonuçlar ve yeni iş bağlantıları ile dönmesinin markanın uluslararası alandaki görünürlüğünü artırdığına dikkat çekti.
Arzum'un ürün geliştirme süreçlerinde AR-GE çalışmalarına büyük önem verdiğini ve tüketicilerden gelen geri bildirimleri dikkate aldığını belirten Kolbaşı, markanın önümüzdeki beş yıl boyunca daha yenilikçi tasarımlar ve dijitalleşme hedefleriyle ilerleyeceğini ifade etti. Arzum’un, farklı elektrik süpürgeleri, ütüler, blenderler ve kişisel bakım ürünleri gibi geniş bir ürün yelpazesine sahip olduğunu ve bu çeşitliliği ile rekabetten ayrışmaya çalıştığını vurguladı.
Kolbaşı, Arzum'un bilinirliğini artırmak amacıyla Almanya’da bir şirket kurduklarını, ayrıca Dubai ve Amerika’daki varlıklarını da sürdüreceklerini belirtti. Avrupa ve Orta Doğu pazarlarında markanın daha da ön plana çıkmasını hedeflediklerini ekledi. Şirketin odaklandığı alanların risk pazarlama, marka yatırımı ve AR-GE olduğunu söyleyen Kolbaşı, geliştirdikleri ürünleri en uygun fabrikalarda üretme stratejisiyle hareket ettiklerini ifade etti.
Arzum’un kurumsal bir şirket olarak uzun vadeli hedefleri arasında, aile şirketi olarak yönetimden kurumsal bir yapıya geçişin yanı sıra, yatırımcılara en iyi hizmeti sunma gayreti yer aldığını belirten Kolbaşı, şirketin 1988'den beri aile şirketi olarak faaliyet gösterdiğini ve 2020'de borsaya açıldığını anlattı. Yatırımcılarla işbirliği yaparak Arzum’u sürdürülebilir bir şekilde geliştirmeyi hedeflediklerini ve uzun vadede daha iyi bir konumda olmayı amaçladıklarını sözlerine ekledi.