ARAZİYE HİBRİT TAKVİYESİ
Suzuki'nin başarılı SUV modeli Vitara, artık hibrit motor seçeneğiyle sunuluyor. Güçlü motoru ve başarılı arazi performansıyla dikkat çeken otomobil, zengin donanımıyla da dikkat çekiyor
Japon otomotiv üretici Suzuki, SUV modellerinden artık hibrit motor seçeneği sunmaya başladı. Geçen yıl Swift modeliyle hibrit model atağını başlatan marka, SX4 S-Cross ve Vitara’yla ürün gamına genişletti.
129 beygir güç üretiyor
Bu hafta konuğumuz olan yeni Vitara Hybrid, benzinli motora gerekli durumlarda destek veren elektrik motoruyla, zorlu arazi şartlarında bile aracın rahatlıkla ilerlemesini sağlıyor. Standart bir Vitara’dan görsel olarak farkı bulunmayan hibrit versiyon, sadece arka bölümdeki logosuyla ayırt edilebiliyor. Şık karoseri ve birbirinden iddialı renk seçenekleriyle kısa sürede önemli bir satış başarısı elde eden araç, hibrit versiyonuyla geleceğin teknolojisine de ilk adımını atmış oluyor. Yeni nesliyle çok daha sportif bir otomobil haline gelen Vitara, çekik farları, geniş hava girişine sahip ön tamponu ve LED gündüz farlarıyla çekici bir görünüme sahip. Kaslı görünüm ve yerden 185 milimetre olan yüksekliğiyle tam bir SUV gibi görünen araç, All Grip 4x4 sistemiyle de pek çok rakibinin zorlandığı yollarda rahatça ilerliyor. Arka tasarımda ise profile taşan far grubu, geniş bagaj kapağı ve tampon öne çıkıyor. Marka hem ön hem de arka tampon altlarında gri bir kaplama kullanarak aracın arazi potansiyeline gönderme yapmış. Aracın dışındaki şık tasarım, iç mekanda yerini derli toplu bir kokpite bırakıyor. Geniş multimedya ekranı, büyüklüğü iyi ayarlanmış direksiyon, rahat koltuklar ve ferah iç mekan, Vitara’ya alışma sürecini büyük oranda kısaltıyor. Konsolun üstendeki yuvarlak hava girişlerinin ortasına konumlandırılan analog saat nostaljik bir hava vadediyor. Arka bölümde de yeterli yaşam alanı sunulan araçta, geniş cam yüzeyler sayesinde ferahlık hissi de yüksek seviyede. 375 litrelik bagajla da, alçak yükleme eşiği sayesinde oldukça kullanışlı. Suzuki, Vitara Hybrid, tek motor ve iki farklı çekiş sistemi seçeneğiyle satılıyor. Araçta kullanılan 1.4 litrelik turbo beslemeli benzinli ünite, 129 beygir güç ve 235 nm tork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen motor, gücünü 4 tekerleğe birden aktarıyor. Araçta görev yapan 48V Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi, elektrik motor fonksiyonuna sahip bir 48V ISG (Entegre Marş Alternatörü), 48V lityum iyon batarya ve 48-12V DC/DC dönüştürücüden oluşuyor.
Elektrik motoru gibi çalışıyor
Sistem, normal sürüş koşullarında yakıt verimliliğine öncelik verirken, sürücü seri hızlanmak istediğinde iki fonksiyondan birini (tork destek kontrolü veya tork takviyesi) kullanarak elektrik motoru gibi çalışan ISG den gelen torku motor torkuna ilave ediliyor. Ayrıca, elektrikli motor gibi çalışan ISG, yavaşlama sırasında motorun rölanti devrini arttırarak yakıt kesme fonksiyonunu başlatıyor.
4 farklı çekiş sistemi var
1270 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlayan hibrit sistem, aracı 0’dan 100 km/s sürate 10.2 saniyede ulaştırıyor. Maksimum hızı saatte 190 kilometre olarak açıklanan araç, ara hızlanmalarda da beklentileri karşılıyor. Bu kombinasyonla aracın ortalama tüketimi 6.2 litre. Bizim kullanımımız süresinde elde ettiğimiz ortalamaysa 7.7 litre oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemi, yol tutuş konusunda oldukça tatminkar. 4 farklı moda sahip All Grip 4×4 sistemi de oldukça etkili çalışıyor. Sistemin kar, spor, otomatik ve kilit modları bulunuyor. Zengin bir donanım listesiyle sunulan Vitara Hybrid’in başlangıç fiyatıysa 296 bin 900 lira.