SON DAKİKA
Teknoloji Pazar 17 Kasım 2024 10:02

ARABUNU.COM'UN YENİ PROJELERİ VE YATIRIM HEDEFİ

E-ticarette tüketicilerin en büyük sorunlarından biri olan en uygun fiyatı bulmak, Arabunu.com ile artık çok daha kolay hale geliyor.

Arabunu.com'un yeni projeleri ve yatırım hedefi

Kurucu CEO’su Serkan Koç ile yaptığımız özel röportajda, yeni nesil fiyat karşılaştırma sitesi Arabunu.com’un sunduğu avantajları ve sektördeki hedeflerini konuştuk. Koç, yapay zeka destekli tavsiyeleriyle tüketicilere özel ürün önerileri sunan platformlarının, efsane Kasım indirimlerinde 500 milyar TL’lik bir ticaret hacminin beklendiği e-ticaret sektöründe önemli bir oyuncu olacağını belirtiyor.

Kurucu CEO’su olduğunuz fiyat karşılaştırma sitesi arabunu.com hakkında bilgi verebilir misiniz? 

Yeni nesil fiyat karşılaştırma sitesi arabunu.com , tüketicilerin her sorusuna tek platformdan çözüm sunmaktadır. 

Site ziyaretçilerine ürünlerin farklı e-ticaret sitelerindeki fiyatlarını tek bir platformdan karşılaştırma fırsatı vererek aradıkları ürünlerin en ucuz fiyatını ve kendisine en uygun özelliklerini karşılaştırarak doğru kararı vermesini sağlamaktadır. 

Dönemsel kampanyalar hakkında da bilgiler sunan arabunu.com  yapay zeka destekli tavsiyelerle tüketicinin ihtiyaçlarına özel ürünlerin sunulmasına da imkan veriyor. On milyonlarca datayı 2 dakikada işleyip güncelleyen arabunu.com  olarak 2025 yılı sonunda sektördeki ilk 3 platformdan biri olmayı hedefliyoruz. 

Hangi sektörlerde varsınız? 

Arabunu.com elektronik başta olmak üzere anne-bebek oyuncak, ev yaşam, ofis kırtasiye, süpermarket, moda, giyim, kozmetik ve kişisel bakım, bahçe-yapı market ve spor outdoor kategorileri ile hayata geçti. İki yıl içinde internetten alışverişi yapılan her şeyin karşılaştırmasını sağlayacağız. SuperApp olmak için tüm sektörlere girmeyi hedefliyoruz. 

E-ticaret dünyasında Super App olma trendi görülüyor. Super App olmak neden çok önemli? 

Evet, tüm dünyada bu yönde bir yükseliş var. Super App olmayı tüketicinin ihtiyacı olan tüm ürünlerin tek platformdan sunulması olarak açıklayabilirim. Yine benim görüşüme göre ya Super App olursunuz, ya da küçük kalırsanız rekabette yok olursunuz. 

Super App olmak sizlere ölçek ekonomisinde verimlilik sağlayarak, maliyet avantajı ile düşük fiyat sağlamanıza imkan veriyor. E-ticaret'te tüketiciler en çok düşük fiyat, hızlı teslimat ve ürün çeşitliliği istiyor. 

Amazon'un kurucusu Jeff Bezos bu ölçek ekonomisinde satın alma güçleri ile çok büyük bir maliyet ve düşük fiyat sunarak pazarı domine ettiklerini aktarıyor.

Yurtdışı projeleriniz var mıdır? 

 

Evet. İki yıl içinde Avrupa’ya açılmayı planlıyoruz. İlk etaptaki ülkelerimiz ise Almanya ve İngiltere. Bu iki ülke merkezli olarak tüm Avrupa’ya yayılmayı projelendiriyoruz. 

Efsane Kasım indirimlerinde ne kadarlık iş hacmi bekleniyor? Efsane Cuma, Bekarlar Günü-11.11 gibi indirim kampanyalarının ülkemizde de çok tutması ve yaygınlaşması nelere dayanıyor? 

Efsane Kasım indirimlerinde 500 milyar TL’lik bir ticaret hacmine ulaşılması bekleniyor. Kasım ayı sektör için çok önemli. Bu dönemde 3 aylık ciro 1 ayda gerçekleşiyor. 

Evet, tüm dünyada yaygın olan Efsane Cuma, Bekarlar Günü, 11.11 gibi indirim kampanyaları ülkemizde de çok tutmuş durumda. 

Bunun en büyük nedeni yüksek seyreden enflasyondur. ihtiyaçlarını ertelemek durumunda kalan vatandaşlar, kasım ayında başlayan indirim kampanyalarını bekliyor ve kampanyalardan yararlanarak, tüketimi artırıyorlar. Bu dönem tüketicilere ihtiyaçlarını uygun fiyata giderme, markalara ise ellerindeki stoku eritme imkanı sağlıyor. 

Bu dönemde tüketicilere neleri önerirsiniz? 

Son yıllarda online alışveriş olanağı sunan firma sayısı çok arttı. Bu nedenle tüketicilerin en uygun fiyatlı ürünü bulmak için fiyat karşılaştırması yapması çok önemli. Aynı marka ve aynı özellikteki bir ceket bir sitede 900 TL’ye satılırken, bir diğerinde 1500’e satılabiliyor. Fiyat karşılaştırması yapan tüketiciler yüzde 40’a varan oranlarda daha ucuza ürün alma şansını elde ediyor.

Fiyat karşılaştırması yapan bazı siteler ise en uygun fiyatlı ürünler yerine reklam veren markaları en üstte çıkartabiliyor. Tüketicinin buna da dikkat etmesi gerekiyor. Yine Adwords-FB reklamları ile ulaştığınız fiyat en ucuzu olmayabilir. Mutlaka site içinde o ürünü tekrar aratın.

Bozulmayacak sürekli tüketim ürünlerini indirimli şekilde çok sayıda alarak yüksek tasarruf sağlanabilir.

E-ticarette başarılı olmak için nelere önem vermeli, nelerden kaçınılmalıdır? 

E-ticaret yapan firmaların öncelikle Pazar araştırması ile kendi maliyetlerinin rekabette nasıl fiyatlandığını ve tabi bu fiyatlarla kar yaratarak en uygun fiyatı verip veremeyeceklerini araştırmaları gerekli. 

Mutlaka e-ticaret ile ilk tanışma noktasının pazaryerlerinden satış olmasını tavsiye ederim. 

Kategori yapısının, ürün başlıklarının ve özelliklerinin arama Motoru Optimizasyonu odaklı olması çok kritik önem taşıyor.

Kendi sitelerini kurarken güvenilir ve köklü altyapı sağlayıcılarını kullanmalarını öneririm.

E-ticarette yeni trendler nelerdir? 

E-ticarette oyunlaştırma yükselen bir trend. Tüketiciler ürünü satın alırken, eğlenceyi de arıyorlar, interaktif bir deneyim onları mutlu ediyor. 

Markalar da bu trendi iyi görmüş ve yakalamış durumdalar. Web sitelerine, uygulamalarına oyunlaştırma deneyimleri de ekliyorlar. Böylece marka ile tüketici arasında daha güçlü bir bağ kurulmuş oluyor. 

Kişiselleştirme de yine e-ticaretin önemli bir unsuru haline geldi. Yapay zekanın da gücüyle markalar tüketici alışkanlıklarını ve davranışlarını analiz ederek kişiye özel öneriler sunuyor ve müşteri sadakatini artırıyor. 

Yapay zeka gelecekteki e-ticaret eğilimlerini nasıl etkileyecek? Gelecekte nasıl bir e-ticaret dünyası öngörüyorsunuz? 

Chat GPT dahil büytün yapay zeka firmaları birer arama motoru olma yolunda ilerliyor. Yakın gelecekte Google 2. Plana geçebilir. Bunun yanında Meta’nın ve Apple’ın geliştirdikleri gözlükler sanal alışverişi kendi avatar’ının üzerinden deneme ile alışverişin önünü açıyor. Yapay zeka en temelde size uygun ürüne ulaşmanı için mağaza deneyimini ayağınıza getirecek. 

Başarılı bir girişimci olarak girişim dünyasına adım atacaklara neleri önerirsiniz? Başarılı girişimci olmanın püf noktaları nelerdir? 

Disiplin en önemli değerdir. Disiplin olmadan bir işe başlamak hata. Bu disiplini seçeceğiniz ortağınızda ve firma kültüründe de uygulamalısınız. Bunun dışında önünüze binlerce engel çıkacak. Bu engelleri birer birer kaldırmakta dayanıklı ve çalışkan olmalısınız. Yatırım gerektiren bir ürününüz varsa bu alanda network kurmak ve çalışmaları birinci günden yapmak çok önemli. Tabi ki uzun süre aç kalacaksınız bunu da kabul etmeniz gerekecek. Banka hesabınız boşalacak, sosyal hayatınız kalmayacak buna rağmen ay sonunda maaş ödemek için yine kendi hesabınıza başvurmanız gerekecek. Buna da hazırlıklı olunmalı

Yakın planda gerçekleştireceğiniz projeler arasında neler var? 

Yakın planda fiyat takibi ürünümüzü hayata geçiriyoruz. Ürün sayımızı ve teklif çeşitliliğini artırmayı istiyoruz. Tabi en değerlisi yatırım sürecindeyiz. Buradan da bizi zıplatacak bir tutarla çıkmayı hedefliyoruz.