SON DAKİKA
Turizm Cumartesi 15 Mart 2025 14:11

ANTALYA TURİZMİNDE REKOR BEKLENTİ

Antalya, 2025 turizm sezonuna hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, bu yıl Avrupa pazarında büyük bir hareketlilik yaşanacağını belirterek, özellikle Alman ve İngiliz turistlerin Antalya'yı tercih ettiğini söyledi.

Antalya turizminde rekor beklenti

Berlin’de düzenlenen Uluslararası Turizm Borsası Fuarı’ndan (ITB Berlin) olumlu sinyallerle döndüklerini aktaran Kavaloğlu, "Rusya-Ukrayna savaşının sona erme ihtimali bile bizim için olumlu bir gelişme. Ukraynalı turistler Avrupa üzerinden geliyor, Rus turistlerin ise izolasyonlarının azalmasıyla daha rahat seyahat edebileceğini düşünüyoruz." dedi.

ALMAN VE İNGİLİZ TURİST SAYISI ARTIYOR

Kavaloğlu, bu yıl Antalya’ya 1,5 milyondan fazla İngiliz ve 4 milyona yakın Alman turistin gelmesini beklediklerini ifade ederek, toplamda 18 milyon turisti aşacaklarını dile getirdi. Paskalya tatilinin marttan nisana kaymasının sezona olumlu yansıyacağını belirten Kavaloğlu, "Bu yıl çok hareketli bir nisan ayı geçireceğiz. 30 Nisan itibarıyla Antalya’ya geçen yılın aynı dönemine göre daha fazla turist gelmiş olacak." diye konuştu.

Paskalya tatili sonrası Belçika ve Hollanda'dan da turist akışı beklediklerini belirten Kavaloğlu, bu pazarlardaki durgunluğu aşmak için tur operatörleriyle yeni pazarlama faaliyetleri yürüttüklerini söyledi.

RAMAZAN BAYRAMI İLE SEZON AÇILACAK

İç turizmin de hareketli olacağını vurgulayan Kavaloğlu, mart sonunda başlayacak Ramazan Bayramı’nın da sezonun başlangıcını hızlandıracağını belirtti. "Oteller, Ramazan Bayramı ve Paskalya tatili ile yaz sezonunu açmış olacak." dedi.

Antalya Spor Turizm Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Rıza Perçin ise ITB Berlin’de Antalya’nın yoğun ilgi gördüğünü ve özellikle Almanya, Rusya ve İngiltere’den erken rezervasyon taleplerinin yüksek olduğunu söyledi.

Perçin, Türkiye’nin turizmde sadece deniz, kum, güneş üçgenine bağlı kalmadığını, gastronomi, sağlık, spor ve doğa turizmi gibi alanlarda da cazibesini artırdığını belirtti.

Ayrıca sürdürülebilir turizm politikaları, çevre dostu oteller ve yapay zeka destekli rezervasyon sistemlerinin öne çıktığını kaydeden Perçin, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın etkin tanıtım faaliyetleri sayesinde Türkiye’nin Avrupa ve Orta Doğu pazarlarında daha çekici hale geldiğini vurguladı.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR