ANNELER GÜNÜ CİROYA 20 MİLYAR TL KATKI YAPACAK
BMD Başkanı Sinan Öncel anneler günü için hediyelik alışverişinin Cumartesi günü zirveye çıkmasını beklediklerini söyledi. Öncel, "Cumartesi günü özellikle mücevher, kozmetik gibi ürünlerin satışında yüzde 100'e varan oranlarda artış bekliyoruz" dedi.

Anneler günü öncesi başlayan hediyelik alışverişi perakende sektörüne hafta başından itibaren kısmi bir canlılık getirdi. 11 Mayıs Cumartesi günü zirveye çıkması beklenen hediyelik alışverişinin perakende sektöründe haftalık ciroya yaklaşık 20 milyar TL katkı vermesi bekleniyor.
Kampanya hazırlandı
BMD Başkanı Sinan Öncel, anneler gününün yılbaşından sonra en çok hediyelik alışverişinin yapıldığı gün olduğuna dikkat çekti. Hediyelik alışverişinin perakende cirolarına olumlu yansıdığını belirten Öncel, şunları söyledi: “Annelerimizi elbette hiçbir gün unutmuyoruz. Ancak dünyada olduğu gibi ülkemizde de yılın bir gününü sembolik olarak annelerimize ayırıyoruz. Dileyen günün anısına bütçesine göre bir hediye alıyor. Markalarımız bu özel günde müşterilerine yardımcı olmak için kampanyalar hazırladı. Hafta başından itibaren mağazalarımızdaki hediyelik alışverişinde bir hareketlilik gözlemliyoruz. Online kanallardan alınacak hediyeliklerde siparişlerin büyük ölçüde verildiğini söyleyebiliriz. Anneler gününü 12 Mayıs Pazar günü kutlayacağız. Mağazalarda hediyelik alışverişinin 11 Mayıs Cumartesi günü zirveye çıkmasını bekliyoruz. Hediyelik olarak en çok mücevher, kozmetik, kıyafet, elektronik eşya, terlik, çanta, küçük ev aletleri ve aksesuar ürünleri tercih ediliyor. Cumartesi günü özellikle mücevher, kozmetik gibi ürünlerin satışında yüzde 100’e varan oranlarda artış olacağını öngörüyoruz. Merkez Bankası banka ve kredi kartı harcama verilerine göre geçen yıl anneler günü haftasında giyim-ayakkabı, beyaz eşya, elektrik/elektronik, kuyumcular, mobilya ev tekstili, sağlık/kozmetik ve yemek kategorilerinde yaklaşık 43 milyar liralık kartlı harcama yapılmıştı. Söz konusu kategorilerde bu yıl 26 Nisan haftasındaki harcama tutarı 75,5 milyar lira düzeyinde gerçekleşti. Anneler günü haftasında ise kartla yapılan alışveriş hacminin 95 milyar TL’ye ulaşacağını öngörüyoruz. Yani anneler günü haftasının perakende alışverişine yaklaşık 20 milyar TL katkı vermesini bekliyoruz Bir de elbette nakit üzerinden yapılan alışverişler de olacak. Bunları da eklediğimizde ciroların çok daha yukarıya çıkacağını söyleyebiliriz.” Moral olacak Perakendede adet satışlarının yılın ilk çeyreğinde ortalama yüzde 10 daraldığını hatırlatan Sinan Öncel, anneler günü alışverişinin sektöre moral olacağını sözlerine ekledi.
JYSK’dan yeni yatırım müjdesi
Yabancı şirketlerin Türkiye'ye olan yatırımları her geçen gün artıyor. Bunlardan biri olan 1979 yılında aile şirketi olarak kurulan JYSK, İskandinav tarzında ev ve yaşam ürünlerinin yanı sıra yatak ve uyku ürünlerindeki deneyimini daha çok müşterisi ile paylaşmayı hedefiyle Türkiye pazarındaki doğrudan yatırımlarına devam ediyor. Mayıs 2023'te İstanbul'da Torium AVM ve Oasis Cadde de açtığı ilk iki mağazanın ardından, Aralık 2023 üçüncü mağazasını Tepe Nautilus'ta açan marka, Türkiye pazarındaki 1’inci yılını özel bir etkinlikle kutladı. Fenerbahçe Faruk Ilgaz Tesisleri Gardenya Salonunda düzenlenen kutlamaya çok sayıda davetli katıldı.
Hedefimiz Türkiye pazarında büyümek
Bahçe mobilyalarının da tanıtıldığı etkinlikte bir konuşma yapan JYSK Satış ve Pazarlama Ülke Müdürü Elif Tonyalı, yeni bir yatırımın da müjdesini verdi. Mağazalara gösterilen ilgiden dolayı mutluluğunu dile getiren Tonyalı, “Bir yıl önce, İskandinav esintili tasarımlarımızla ve doğadan ilham alan renklerimizle Türkiye'ye adım atıldığında, markamızın ülkemizde böylesine sıcak bir karşılama göreceğimize dair umutlarımız büyüktü. Bu umutlarımız, sizlerin desteği ve sevgisi ile gerçeğe dönüştü. JYSK Türkiye'nin başarısına katkıda bulunan tüm çalışanlarımıza, müşterilerimize, dijital ve geleneksel medyanın değerli temsilcilerine sonsuz teşekkürlerimizi sunmak isteriz. Sizlerin desteği ve sevgisi olmadan bu güzel hikâyeyi yazmamız mümkün olmazdı. Yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Çünkü Türkiye'de her geçen gün daha da büyüyerek, her şehre ve her kesime hitap eden bir mobilya ve dekorasyon markası haline gelmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda 4’üncü mağazamızı 27 Haziran’da First Avenue’de açacağız. Açılışa özel yüzde 70 indirim fırsatı sunacağız” dedi.
Kale’de yüzde 45 indirim ve ücretsiz montaj
Banyolarda akıllı ve bütünsel çözümler üreten Kale Banyo, evlilik hazırlığı yapanlar ve evini yenilemek isteyenler için cazip fırsatlar sunan yeni kampanyasını duyurdu. Banyolarda bahar havası estirecek kampanya kapsamında, 17 Nisan - 30 Haziran tarihleri arasında, Kale’nin tüm satış noktaları veya kale.com.tr deki Kale Banyo markalı ürünlerinde geçerli, yüzde 45’e varan indirim ve ücretsiz montaj hizmeti sağlanıyor. Estetik tasarımları, hayatı kolaylaştıran akıllı ve fonksiyonel çözümleri ile banyolarda bütünsel çözümler sunan Kale Banyo, değişim ve yenileme dönemini başlatıyor. Bahar ile birlikte banyolarını yenilemek isteyen müşterilere yönelik hayata geçirilen kampanya kapsamında tüm satış noktalarındaki veya kale.com.tr adresindeki Kale markalı banyo ürünlerinde yüzde 45’e varan indirim ve ücretsiz montaj hizmeti sağlanıyor. Düşlediğiniz banyoya giden en kolay yol Siz de baharla birlikte banyolarınızı yenilemeyi ya da değiştirmeyi düşünüyorsanız Kale’nin yenileme ve değişim kampanyası tam size göre. Belirtilen tarihler arasında tüm Kale satış noktalarına uğrayarak, beğendiğiniz Kale markalı banyo ürünlerine %45 e varan indirimli fiyat avantajı ve ücretsiz montaj seçeneği ile sahip olabilir, banyonuzu düşlediğiniz gibi baştan sona yeniden yaratabilirsiniz.
DeFacto Kazakistan’daki büyümesini sürdürüyor
Global moda markası DeFacto, uluslararası alandaki büyümesini açtığı yeni mağazalarıyla sürdürüyor. DeFacto, Kazakistan’ın Türkistan ve Oral şehirlerinde açtığı mağazalarıyla ülkedeki mağaza sayısını 33’e yükseltti. Her yaş grubundan müşterinin giyim ihtiyaçlarını tek bir noktada karşılayabilme anlayışıyla farklı kategorilerde binlerce ürünü bir arada sunan DeFacto, global pazarda ses getiren adımlarını sürdürüyor. Türk hazır giyim ve moda sektörünün öncülerinden olan marka, Kazakistan’ın ekonomik ve kültürel açıdan zengin olan Oral’da ve Kazakistan'ın güneyindeki Türk dünyasının manevi başkenti Türkistan'da mağaza açtı. 100 ülkede ‘Ulaşılabilir Moda’ anlayışıyla her yaşa ve her tarza hitap eden DeFacto, Kazakistan'da açtığı mağazalarıyla Oral ve Türkistan şehirlerindeki modaseverlerle buluşmaya devam edecek. Kazakistan’da toplam 30 bin metrekareden fazla satış alanına ulaşan DeFacto, yeni mağazasında da müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını tek bir noktada karşılayacak. Turistik bölgede kaliteli ürünleriyle öne çıkacak olan marka, moda tutkunlarını stil sahibi ve uygun fiyatlı ürünleriyle buluşturacak. Asya’dan Avrupa’ya kadar 6 farklı kıtadaki müşterilerini kaliteli moda anlayışı ile buluşturan DeFacto, yurt içi ve yurt dışı mağazalarına yenilerini eklemeye devam edecek.
Brothers’ın yeni kampanyası tanıtıldı
İskoçya’dan aldığı ilhamla yola çıkan Brothers geçmiş ile geleceğin, ilham almanın ve ilham vermenin, ‘ben değil biz’ olmanın altını çizdiği yeni kampanyası “Bir, Birimiz İçin”i 8 Mayıs Çarşamba akşamı İstanbul’daki Fransız Sarayı’nda düzenlediği özel bir davet ile duyurdu. Brothers ev sahipliğinde Fransız Sarayı’nda gerçekleşen bu özel davette sanat, moda, müzik, gastronomi, televizyon ve sinema dünyası çevrelerinden Arzu Kaprol, Anıl Altan, Başak Gümülcinelioğlu, Carolin Almozlino, Çağrı Çıtanak, Derev Clara Kösedağ, Eylül Su Sapan, Fırat Çelik, Hande Doğandemir, Kaan Sekban, Meriç Küçük, Mihre Mutlu, Nil Ninat, Pelin Akil, Sahra Şaş, Yağız İzgül gibi birçok isim katıldı. “Bir, Birimiz İçin” kampanya filminin katılımcılarla birlikte izlendiği ve büyük beğeni topladığı gecede; hayatta, işte, sokakta var olurken, ilham olurken ya da verirken, severken, kutlarken, beraberliğin verdiği güce dayanarak insana dair her anı birlikte sahiplenen, birleştikçe çoğalan söylemi keyifli bir geceyle kutlandı. Davetliler gece boyunca elektronik müziğe kattıkları organik ve akustik soluklu caz dokunuşları ile dans türüne yeni ufuklar açan, 2000'li yılların müzik dünyasına kazandırdığı en dinamik grup Stavroz’un ritimlerinin eşlikçisi oldu. Brothers’ın yıllar önce “Hayat’a Karış” mottosuyla tohumlarını attığı “Bir, Birimiz İçin” kampanyası bugün; kendini ve etrafındakileri yükseltmek için çalışan özgün, tutkulu, hedefleri için harekete geçiren ve ilham veren başta gastronomi, moda, müzik ve sanat topluluklarını oluşturan bireylerin yolculuklarının kutlandığı, onları bir araya getiren bir oluşum haline geldi. Brothers yeni kampanyasıyla çok yönlülüğünün altını yıl boyunca gerçekleştireceği gastronomi, müzik, sanat ve moda alanlarındaki etkinliklerle çizmeyi planlarken farklı disiplinlerdeki birçok yetenekli insana da alan açmaya devam edecek.
Hem günlük hem de özel günler için
Divarese’nin yaz koleksiyonunda yer alan babetler hem günlük kullanım için hem de özel günlerde şıklık arayan kadınların ihtiyaçlarına cevap veriyor. Siz de Divarese'nin babetleriyle yüksek stil ve konforu aynı anda yaşayın! Divarese, günlük hayatın koşturmacasında kadınların tercih edebilecekleri babet tasarımlarıyla yüksek stil ve konforu bir araya getiriyor. Sıcak yaz günlerinde konfor dolu adımlar atmanız için Divarese, özel tasarlanan babetleriyle kusursuz şıklık vadediyor. Yüksek kaliteli materyaller ve özenli işçilikle üretilen babetler, zarif detaylar ve çeşitli renk alternatifleriyle dikkat çekiyor. Yeni sezonda ön plana çıkan babet koleksiyonu, yazın renklerini ve enerjisini yansıtan canlı tonlarla dolu. Fuşya, deniz mavisi, turuncu, gold ve silver gibi renklere sahip babetler, yaz gardıroplarınıza dinamizm katıyor. Yumuşak iç tabanları ve esnek yapıları sayesinde, her adımda ayağınızı sararak rahat bir deneyim sunuyor. Divarese’nin imzası olan şıklığı ve kaliteyi, yeni sezon babet modellerinde bulacaksınız.