SON DAKİKA
Sanayi Pazar 03 Kasım 2024 15:43

"AMBALAJ ENDÜSTRİSİNİN EN BÜYÜK PAYDAŞI PLASTİK SEKTÖRÜDÜR"

Dünya ambalaj sanayi pazarının 1 trilyon dolara yakın bir büyüklüğe sahip olduğunu ve sektörün hızla büyüdüğünü söyleyen Plastik Sanayicileri Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karadeniz, Türk ambalaj sektörünün büyüklüğünün ise 25 milyar dolar olduğunu kaydetti. Plastik, kağıt-karton, metal, cam ve ahşap malzemeleri üretimi yapan sektör içinde plastik ambalajların yüzde 37'lik bir pay ile ilk sırada yer aldığını bildiren Karadeniz, "Bu büyük endüstrinin en büyük paydaşı plastik sektörüdür" dedi.

"Ambalaj endüstrisinin en büyük paydaşı plastik sektörüdür"

Plastik Sanayicileri Federasyonu (PLASFED) Başkanı Ömer Karadeniz, dünya ambalaj sanayi pazarının 1 trilyon dolara yakın bir büyüklüğe sahip olduğunu ve sektörün hızla büyüdüğünü belirtti. Türk ambalaj sektörünün büyüklüğünün ise 25 milyar dolar olduğunu kaydeden Karadeniz, plastik, kağıt-karton, metal, cam ve ahşap malzemeleri üretimi yapan sektör içinde plastik ambalajların yüzde 37’lik bir pay ile ilk sırada yer aldığını bildirdi. Türkiye ambalaj sektörünün 2024 yılının ilk altı ayında 3 milyar 322 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyleyen Karadeniz, “İhracat miktarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artarken, sektör 1 milyar 152 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdi. Ülkemizde 490 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz. Bu büyük endüstrinin en büyük paydaşı da plastik sektörüdür” dedi. 

Plastik ambalaj sanayisinin ülkelerin ekonomileri içinde önemli bir yere sahip olduğunu kaydeden çatı kuruluş PLASFED Başkanı Karadeniz, plastik sanayisinin hızlı gelişimine paralel olarak plastik ambalajların günlük hayatımızın temel bir parçası haline geldiğini vurguladı. Bu başarının temel sebebini ise Karadeniz, plastiklerin değerli kaynakları en iyi biçimde muhafaza etme kabiliyetleri ve düşük ağırlıklarının bir sonucu olarak maliyet tasarrufu sağlamalarından kaynaklanıyor olması olarak açıkladı. 

“Bir ürünün imajı ambalajla belirleniyor”

Modern dünyada tüketim alışkanlıkları ve alışveriş eğilimlerinin giderek değişime uğradığını anlatan PLASFED Başkanı, artık bir ürünün imajını ambalajların belirlediğini ifade etti. Karadeniz, ilginç tasarım ve renklerin çekiciliği artırırken, fonksiyonel kullanım sunan ambalajların ise tercih listesinin başında geldiğini vurguladı. 

Ambalajın hijyen noktasında getirdiği faydalardan da söz eden Karadeniz, satın alınan ürünün ambalajı, onun güvencesi olduğunu belirtti. Dünyada insan sağlığı için ambalajlı gıdanın olmazsa olmaz niteliği taşıdığını ifade eden Karadeniz, “Dünyada tüketiciler her geçen gün bilinçleniyor. Bu kapsamda ambalajlı gıdaya olan talep de artıyor. Ambalaj sayesinde gıdada tazelik korunurken, bozulmanın da önüne geçiliyor. Hem sürdürülebilir bir gelecek hem de sağlıklı nesiller için ambalajlı gıdaya daha fazla önem gösterilmesi gerekiyor” diye konuştu. 

PLASFED, Avrasya Ambalaj Fuarı’ndaydı 

Geçtiğimiz günlerde düzenlenen ve Avrasya’nın en büyük ambalaj endüstri fuarı olarak gösterilen Avrasya Ambalaj Fuarı’na sektördeki yenilikleri yerinde takip etmek amacıyla katıldıklarını söyleyen Karadeniz, Avrasya Ambalaj Fuarı’nın sektörün buluşma noktası olduğunu belirtti. Birçok ülkeden binin üzerinde alım heyetini profesyonellerle buluşturan fuarın, en güncel teknolojiler ile üretimlerini gerçekleştirdiğini bildiren Karadeniz, “Ürünlerin korunması, taşınması, depolanması ve tüketiciye sunulması açısından hayati rol oynayan ambalaj, teknolojik gelişmelerle birlikte çok daha etkili hale geliyor” dedi.