AKCA LOJİSTİK E TİCARETİ TEKNOLOJİK ÇÖZÜMLERLE YÖNETİYOR
Akca Lojistik, Türkiye'deki e-ticaret sektörünün hızla büyüyen taleplerini karşılamak amacıyla güçlü teknolojik altyapısı, geniş depo kapasitesi ve nitelikli insan kaynağıyla önemli adımlar atıyor.
Genel Müdür Enes Akça, e-ticaretin Türkiye’de her yıl büyüyen hacmi ve özel kampanya günlerinde yaşanan yoğunlukla başa çıkmanın zorluklarını nasıl aştıklarını açıkladı. Öğretmenler Günü, 11.11, Efsane Cuma gibi etkinliklerle birlikte e-ticaretin önemli zirve dönemlerine girildiğini belirten Akça, bu yoğun dönemdeki büyümeyi, etkili lojistik çözümlerle nasıl yönettiklerini vurguladı.
Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, 2023’te Türkiye'deki e-ticaret hacmi 1,8 trilyon TL’ye ulaşırken, sadece kasım ayında 500 milyar lira ile aylık rekor kırılması bekleniyor. Akca Lojistik, bu büyümenin getirdiği zorluklarla başa çıkabilmek için her geçen yıl daha da genişleyen operasyonel kapasitesiyle bu döneme hazırlıklarını önceden yaparak müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı hedefliyor.
Akça, pandemi sonrası değişen tüketici alışkanlıkları ve mobil cihaz kullanımının artmasıyla birlikte e-ticaretin hızla büyüdüğüne dikkat çekti. 2024 yılında, özellikle kampanya dönemlerinde Akca Lojistik’in sunduğu yenilikçi ve kişiselleştirilmiş lojistik çözümler, iş ortaklarının operasyonel verimliliklerini artırmalarına yardımcı oluyor. Akça Lojistik, sipariş hacmini 2024’ün üçüncü çeyreğinde, 2023 yılı toplamının iki katına çıkarak ciddi bir büyüme sağladı.
“11.11” gibi özel günlerde e-ticaretin yoğunluğunun zirveye çıkmasıyla birlikte, Akca Lojistik müşteri memnuniyetini üç ana faktöre dayandırıyor: İzlenebilirlik, zamanında teslimat ve personel tutumu. Akça, bu kritik faktörlerin lojistik süreçlerle doğrudan ilişkili olduğunu belirterek, şirketin bu süreçleri optimize etmek için her yönüyle teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yaptıklarını vurguladı.