SON DAKİKA
GÜNDEM Pazartesi 24 Mart 2025 09:48

49 ÜLKEDEN 2.679 PROFESYONEL ZİYARETÇİ İLE BÜYÜK BULUŞMA

Türkiye'nin tek uluslararası oyuncak fuarı olan Uluslararası İstanbul Oyuncak Fuarı, 25 – 28 Şubat 2025 tarihleri arasında 7. kez kapılarını açtı.

49 Ülkeden 2.679 Profesyonel Ziyaretçi ile Büyük Buluşma

Oyuncak sektörünü Avrasya’nın en büyük ticaret platformunda bir araya getiren Fuar, 49 ülkeden 244’ü yabancı olmak üzere toplam 2.679 profesyonel ziyaretçiyi ağırlayarak sektördeki küresel iş birliklerine zemin hazırladı. Tüyap Fuarcılık Grubu tarafından, TOYDER (Oyuncakçılar Derneği) iş birliği ile düzenlenen Fuar, oyuncak sektörünün üretim gücünü ve ihracat potansiyelini daha da ileriye taşıyan önemli bir organizasyon olarak dikkat çekti.

Sektör Profesyonelleri ve Yenilikçi Ürünler Aynı Çatı Altında

Tüyap Fuarlar Yapım A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Ulusoy, Fuarın oyuncak sektörüne sunduğu katkıyı vurgulayarak şunları söyledi: “Bu yıl yurt içinden İstanbul,  Ankara, Kocaeli, Bursa, İzmir, Tekirdağ, Antalya, Gaziantep, Kayseri, Eskişehir, Adana, Konya, Mersin başta olmak üzere 52 şehirden; yurt dışından ise aralarında Gürcistan, İran, Cezayir, Makedonya, Çin, Tunus, Bangladeş, Almanya, Ürdün, Lübnan, Kosova, İspanya, İngiltere’nin yer aldığı 49 ülkeden sektör profesyonellerini ağırladık. 67 lider firma ve firma temsilciliği, en yeni ürünlerini sergileyerek ticari iş birliklerine kapı araladı.  Dört gün boyunca gerçekleşen iş görüşmeleri, oyuncak sektörünün büyümesine katkı sağladı ve firmalar için eşsiz B2B fırsatları sundu.

Fuarın sektöre sağladığı ivmeye dikkat çeken Yeşim Ulusoy sözlerini şöyle sürdürdü; Uluslararası İstanbul Oyuncak Fuarı, oyuncak sektörünün hem üretim gücünü hem de uluslararası rekabetçiliğini artıran en önemli platformlardan biri haline geldi. Türkiye’den ve dünyadan gelen alıcılarla gerçekleştirilen iş birlikleri, sektörümüzün küresel pazardaki yerini sağlamlaştırıyor. Özellikle 57 hedef ülkeden gelen ticaret heyetleri, yerli üreticilerimizle güçlü iş bağlantıları kurarak ihracata önemli katkılar sundu.” dedi.

%77,5 katılımcı firma memnuniyet oranına ulaşan Fuar, ziyaretçi kalitesinin yüksek olmasıyla da dikkat çekti. Pelüş oyuncaklardan yapbozlara, ahşap oyuncaklardan STEM tabanlı eğitim setlerine kadar geniş bir ürün yelpazesi, fuar katılımcılarının ilgisini çekti.

Nitelikli yerli ve yabancı ziyaretçileriyle memnuniyet yaratan Uluslararası İstanbul Oyuncak Fuarı, sektörün pazar payının büyütmek için yeni stratejilerle yoluna devam ediyor. Fuar, İstanbul’un küresel ticaretteki stratejik önemini bir kez daha ortaya koyarken, katılımcı firmalara yalnızca yeni ürünlerini sergileme fırsatı değil, aynı zamanda önemli ticari iş birlikleri kurma imkanı da sundu. 

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR