SON DAKİKA
GÜNDEM Perşembe 31 Mart 2022 02:29

3 KITA MİLYAR DOLARLIK TİCARET İÇİN BULUŞUYOR

3,5-4 milyar dolar ihracat hedefli ev tekstili sektörü, 10 milyar dolar hedefe ulaşabilecek gücü bir araya getirdi. Tekstilde dünyanın en büyük ikinci fuarı olan HOMETEX, 17-21 Mayıs'ta Avrupa, Asya ve Afrika'dan sektör temsilcilerinin katılımıyla 26'ıncı defa İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını açıyor.

3 kıta milyar dolarlık  ticaret için buluşuyor

Sedat YILMAZ

Türk tekstil sektörü içinde 3,5 milyar dolarlık ihracatıyla önemli bir yere sahip ev tekstili fuar ve hamlelerle Türkiye’nin ihracatını büyütürken kilogram ihracat birim fiyatını da 1,3 dolardan 4 dolar yükseltme hedefiyle ekonomiye önemli destek sağlıyor. Sektörün Mayıs 2022’de gerçekleştireceği fuar da hedefleri gerçekleştirmede önemli etkenlerden biri olarak öne çıkıyor.

Dünyanın alanında en büyük ikinci fuarı HOMETEX Ev Tekstili ve Aksesuarları Fuarı, pandemi nedeniyle verilen aradan sonra 26’ncı kez kapılarını açıyor. Sektörün çatı kuruluşu Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) iştiraki KFA Fuarcılık Şirketi tarafından düzenlenen HOMETEX, 17-21 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde sektör profesyonellerini ağırlayacak.

Fuarın tanıtım toplantısına İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan, BTSO Başkanı İbrahim Burkay, TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, UTİB Başkan Yardımcısı Ufuk Oçak ile TÜGİAD Başkanı Nilüfer Çevikel ve sektör temsilcileri katıldı.

Kapsayıcı fuar yaklaşımını başlattık

Kuruluşundan yaklaşık 40 yıl sonra İstanbul Dünya Ticaret Merkezi’ni (İDTM) sektörleri kalkışa geçirecek bir platforma dönüştürdüklerini ve kapsayıcı fuarcılık dönemini başlattıklarını belirten İTO Başkanı Şekib Avdagiç, HOMETEX’in kapsayıcı fuarcılık politikalarının somutlaştığı bir fuar olduğunu söyledi.

Başkan Avdagiç, “Sektörün yüz akı olan bu kapsayıcı fuarlar, sektörlerimizin küresel rekabetçiliğini, küresel iş birliğini ve küresel pazarlarını artıracak. Temsil ettiği sektörü dünya liginin lider takımlarından biri haline getirecek” dedi.

Kapsayıcı fuarcılık yaklaşımıyla önemli bir seviye kazanan HOMETEX fuarında TETSİAD’ın daha evvel yaptığı EVTEKS’i de geride bırakarak, Avrupa’nın en büyük ev tekstil fuarı olacağının altını çizen Şekip Avdagiç, “Yine inanıyorum ki, dünya ev tekstili sektörünün de hem güçlü hem de referans etkinliği olarak öne çıkacaktır. Bu fuar gibi güçlü etkinliklerimiz sayesinde 2022 için ev tekstili ihracatımıza konulan 3,5-4 milyar dolarlık hedefi çok rahatlıkla 5 ile 10 milyar dolar arasına oturtabiliriz” diye konuştu.

Türkiye’nin kaynak sorunu yok

Basın toplantısında konuşan İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan da HOMETEX fuarının örnek tarafını anlattı. Her fırsatta Türkiye’nin kaynak probleminin olmadığının altını çizdiklerine dikkat çektiklerini belirten Erdal Bahçıvan, “Türkiye’nin kaynak problemi yok, kaynağı doğru kullanamama sorunu var. HOMETEX de ise tüm sektörel kuruluşları aynı vizyonda ve amaçta birleştiren müthiş bir kaynak kullanımı söz konusu. Dünyanın dört bir yanından misafirleri ağırlayacağımız fuar, Türkiye tekstil sanayi sektörü için büyük önem taşıyor” ifadelerini kullandı.

İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz de sektörlerin güçlenmesi için güçlü fuarlara ihtiyaç olduğunu vurgularken, İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe de marka şehir olmak için fuarlara ihtiyaç duyulacağını ifade ederek, HOMETEX'te oda ve birliklerin bir araya gelmiş olmasının sektör açısından çok önemli olduğunu söyledi. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Ufuk Oçak ise sektördeki genç nüfusun kendilerini motive ettiğini ve geleceğe umutla baktıklarını kaydetti.

Birim fiyatı 4 dolara çıkaracağız

BTSO İbrahim Burkay da, “Türk ev tekstili sektörü 190’ı aşkın ülkeye yıllık 3,2 milyar dolarlık ihracat kapasitesine ulaştı ve kilogram başı ihracat değerini 8 doların üzerine çıkardı. Bugün dünya tekstil ihracatından aldığımız pay yüzde 3 seviyesindeyken, ev ve mekân tekstillerinde bu oran yüzde 4,5’e kadar yükseldi. Ar-Ge, inovasyon ve tasarıma verdiği önemle Türk ev tekstili, artık üretimden tanıtıma, kaliteden pazarlamaya kadar tüm alanlarda trendleri belirleme gücüne sahip” dedi.

Bundan 20-30 yıl öncesine kadar ucuz istihdam deposu olarak görülen tekstil sektörünün nitelikli üretim, kalifiye işgücü ve yüksek ihracat potansiyeliyle stratejik bir konuma yükseldiğine değinen Burkay, “Ülke olarak ekonomi gündemimizin ilk sırasında yer alan orta yüksek ve ileri teknoloji alanındaki yatırımlarla Türkiye’nin toplam ihracat birim fiyatını 1,3 dolardan 4 dolara yükseltmeyi hedefliyoruz. Tekstil sektörümüz ise teknolojik dönüşüm, kreatif yaklaşımlar ve marka yatırımlarıyla bu rakamı 15-20 dolar seviyesine taşımayı başararak ülke kalkınmasında öncü rolünü sürdürüyor” bilgisini verdi.

Ticaret hacmi daha fazla artacak

Dünya ev tekstili sektörünün yakından takip ettiği HOMETEX’in bugün Türkiye’nin dünya tekstil ticaretine yön veren, kendi tasarımları ve kreasyonları ile takip edilen ve örnek gösterilen merkezlerden biri haline gelmesinde önemli pay sahibi olduğunun altını çizen Burkay, “Çatı kuruluşu TETSİAD ile BTSO’nun KFA Fuarcılık Şirketi iş birliğinde Ticaret Bakanlığımız ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’mizin destekleri sayesinde sektörü HOMETEX ismiyle yeni bir vizyona kavuşturduk” dedi.

Milli katılım organizasyonu yapma yetkisi ayrıcalığına da sahip KFA Fuarcılık’ın HOMETEX gibi dünyanın en büyük fuarcılık organizasyonlarından birini gerçekleştirecek hale gelmesinin ayrıca bir mutluluk vesilesi olduğuna işaret eden Burkay, HOMETEX kapsamında UR-GE projeleriyle desteklenen yabancı alım heyeti organizasyonları ve B2B’lerle ev tekstili ve beraberinde tekstil sektörünün dış ticaret hacmini daha da geliştirmeyi hedeflediklerini söyledi.

İbrahim Burkay, “Avrupa’dan Asya’ya ABD’den Kuzey Afrika ve Arap coğrafyasına kadar dünyanın geniş bir coğrafyasından nitelikli alıcılarını ve katılımcıları İTO Başkanı Şekib Avdagiç Başkanımın büyük gayretleri neticesinde yenilenen İstanbul Fuar Merkezimizde ağırlayacağız” ifadelerini kullandı.

HOMETEX daha güçlü daha katılımcı

TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram da, “Ocak ayında Almanya’da yapılması planlanan Heimtextil Fuarı da salgın nedeniyle ertelenince, HOMETEX daha da önem kazanmış oldu. Dünyanın en büyük iki ev tekstili fuarından biri olan HOMETEX’e yurtiçinden ve yurtdışından büyük talep var. Otellerde doluluk oranları yüzde 100’leri buldu” dedi.

TETSİAD Başkanı Bayram, sektörün kalbi durumundaki Sultanhamam’da mağaza vitrinlerde başlayan ve 1992’de bir otelin salonunda 600 metrekarelik alanda ilk kez düzenlenen fuar yolculuğunun, bugün 11 Holl, 160 bin metrekarelik bir alanda düzenlenen bir dünya markasına dönüştürmeyi başardığını hatırlattı. Fuara 150 – 200 bin arasında ziyaretçi beklediklerini dile getiren Bayram, “Daha Güçlü ve Daha Katılımcı HOMETEX mottosuyla düzenleyeceğimiz fuar, krizlerin fırsata çevrildiği bir etkinlik olacak. HOMETEX’i farklı kılacak bir diğer önemli özellik de Yeşil Mutabakat Eylem Planı çerçevesinde hareket edilecek olması. Bu bakımdan bu fuar, geri dönüştürülebilir ürünlerin bolca sergilendiği, çevreci bir fuar” diye konuştu.

Türkiye’nin Çin, Hindistan ve Pakistan’la birlikte dünyanın en büyük ev tekstili tedarikçisinden biri olduğunu belirten Bayram, “Türkiye, dünyanın en büyük ve en güçlü brode makine parkına sahip. Bugün dünyanın birçok ülkesinde Türk ev tekstili ürünleri Turkish Home Tekstil adıyla aranan bir marka haline geldi. Türkiye Turkish Towels adıyla bir marka oluşturdu ve Turquality yoluyla bu markayı dünya çapında tescillendi. Kurulacak yeni bağlantılarla HOMETEX’in, Türk ev tekstili ihracatına yüzde 25–30 katkı sağlayacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.

ABONE OL