2021'DE HAZIRLIK 2022'DE TAM KAPASİTE
Türkiye'de şirketler, küresel ve bölgesel pazar paylarını artırmak, 2022'de tam üretim ve ticarete geçmek için hazırlık yatırımlarına ağırlık veriyor. Dijitalleşme, ithal ikame ve tedarik zincirlerine yönelik eksikliklerini tamamlamaya çalışan firmalar, faaliyetlerini yeniden yapılanma üzerine kurarken Günsan Elektrik CEO'su Francisco Gil Garcia, iş süreçlerini ve modellerini hibrit bir anlayışla yürütmeyi hedefledikleri söyledi.
Sedat YILMAZ
Günümüzde ekonomi anlayışı, insanın tüm ihtiyaçlarına hitap eden, yenilikçi ve teknolojik ürünleri içeren ve hayatı kolaylaştıran katma değeri yüksek alanlarda üretmek şeklinde kapsamını genişletiyor. Pandemi ortamına rağmen markalaşmanın giderek öne çıktığı dünyada küresel pazarlardan pay almanın yolu istikrarlı şekilde kaliteli üretimden geçiyor.
Söz konusu çerçevede 2020’i virüs salgını sebebiyle kayıplarla kapatan Türkiye’deki firmalar aşılama ve virüsün etkisini kaybetmesinden sonraki döneme bugünden hazırlanmaya başladı. Ocak’ta programlarını yapan şirketler yatırımlarını yeniden yapılanma üzerine kuruyor. Yılı en aktif olarak sanal fuarlarla geçirmeyi planlayan firmalar, normalleşme ile birlikte yurt içi ve yurt dışında pazarlarını büyütmeyi hedefliyor.
Uluslararası alanda faaliyetleriyle tanınan Günsan Elektrik de 2021 yılını dijital yatırım ve yeni pazarlara ayırdı. 1982’de anahtar priz ve elektrik aksesuarları imalatı yapmak üzere kurulan Günsan Elektrik, 1995’te halen İstanbul’da üretiminin devam ettiği endüstriyel tesisine geçti.
Anahtar-priz üretimi ile Türkiye’nin sektöründe öncü şirketlerinden biri olan Günsan Elektrik, inşaat sektöründe alçak gerilim tesisatı ekipmanları olan elektrik anahtarı, priz, grup priz, şalt malzemesi, kompakt şalter, kaçak akım röleleri, sigorta kutuları ve aksesuarlarından oluşan 17 bin parçalık ürün portföyünü distribütörleri ve bayileri aracılığı ile hem ülke içine hem de dünyada 50’den fazla ülkeye ulaştırıyor.
2022 yılına güçlü hazırlanıyor
Analiz’e konuşan Günsan Elektrik CEO’su Francisco Gil Garcia, iş süreçlerini ve modellerini hibrit bir anlayışla yürütmeyi hedefledikleri söyledi. Gil Garcia, benimsedikleri söz konusu iş modelinde GEP CLUB sistemiyle önemli işlere imza atmaya hazırlandıklarını belirtti.
Gil Garcia, Günsan Elektrik’i büyük bir aile yapan marka değerleriyle pandemi olumsuzluğuna karşı her türlü tedbirleri aldıklarını ve 2022’ye hazır bir şekilde başlamak için gün saydıklarını söyledi. Gil Garcia, 2020’yi pandemi koşullarına rağmen çift haneli büyüme ile kapattıklarını, e-ticaret gibi hızlı gelişen satış kanallarında benzer büyüme rakamlarına ulaştıklarını dile getirdi.
Gil Garcia, normale dönme ve büyüme yılı olarak kabul ettikleri 2021’de Türkiye’deki tüm elektrikçileri bir platformda toplayan dijital sistem GEP CLUB iş modeliyle sektörün gelişimine katkı sağlamayı ve iş ortaklarını kazandırmaya odaklandıklarını bildirdi.
Francisco Gil Garcia, “2021 bizim için dijitalleşmeye ağırlık vereceğimiz bir yıl olacak. Online ticaret kanalımızı geliştirerek her an erişilebilir olmak istiyoruz. Aynı zamanda online ticaret kanalımızı geliştirerek her an erişilebilir olmak istiyoruz” dedi.
Hedef her alanda dijitalleşme
Marka değerleri doğrultusunda kurumsal sosyal sorumluluk bilinciyle daha iyi bir hayat için çalıştıklarını anlatan Gil Garcia, Türkiye’de ve bölgesinde daha çok elektrik uzmanı ve elektrikçiye ulaşmak istediklerini, bu bakımdan mevcut rekabet şartlarında dijitalleşmeye son derece büyük önem verdiklerini söyledi.
Söz konusu kapsamda online yatırımların; katma değer oluşturma, global ekosisteme dahil olma ve verimliliği üst düzeyde tutabilmenin en önemli argümanı olduğuna inandıklarının altını çizen Günsan Elektrik CEO’su Francisco Gil Garcia, pandemiden sonraki döneme hazırlık açısından bu değişim karşısında adımlar attıklarını ve yeni yılın stratejisini bu temel üzerinde şekillendirdiklerini anlattı.
Gil Garcia, hedefleri doğrultusunda alt yapı çalışmalarını hızlandırdıklarını, GEP CLUB ile elektrikçilere hizmet vermeye, hem sektörün gelişmesine katkı sağlamaya hem de iş ortaklarına kazandırmaya devam edeceklerini, dolayısıyla 2021’nin kendileri açısından dijitalleşmeye odaklanma yılı olacağını belirtti.
Yeni normale hızlı adaptasyon
Alçak gerilim tesisatı ekipmanları sektörünün öncülerinden biri olarak, pandemi ile birlikte yatırımlarını dijital araçlara yönlendirdiklerine dikkat çeken Gil Garcia, üretim kapasitelerini her geçen gün arttırarak özellikle Ar-Ge’ye ciddi yatırımlar yaptıkları bilgisini verdi.
Yeni normale hızlı adapte olduklarını ve iş ortaklarına dijital çözümler sunarak beklentileri karşılayabildiklerini vurgulayan Gil Garcia, dijital atılımlarla sektörün üzerinde bir ortalama ile büyüdüklerini, pandemiye rağmen sürekli yükselttikleri üretim kapasiteleri ve güçlü işbirliklerinin bu yıl yapılacak yatırımlara da önemli katkı vereceğini kaydetti.
Günsan Elektrik’in Omni Channel Marketing yaklaşımı sayesinde hedef kitlelerine pek çok farklı kanaldan doğru zamanda doğru iletişimle ulaştıklarını belirten Gil Garcia, Günsan Elektrik’in etkili bir müşteri deneyimi ortamı oluşturduğuna vurgu yaptı.
GEP CLUB ile farklılık oluşturdu
Pandeminin insanlığın öncelikleri ve hayat alanlarındaki ihtiyaçları değiştirdiğinin altını çizen Gil Garcia, “Bu noktada kişilerin beklentilerini karşılayacak yenilikçi ve kişiselleştirilebilen ürünlerimizi birçok farklı kanal üzerinden tüketici ile buluşturmaya devam ediyoruz. Bu senenin en önemli gelişmelerinden biri olan GEP CLUB projesini hayata geçirdik. Modern bir ödüllendirme platformu olan GEP CLUB ile elektrikçilerle olan etkileşimi arttırdık. Çevik ve hızlı yapımız ile iş süreçlerinde uyguladığımız etkili stratejilerle rakiplerimizden pazar payı aldık” dedi.
2020 yılından aldıkları destekle 2021 yılına hazırlıklı girdiklerini ancak salgının devamı sebebiyle bu yılı da değişen hayat şekillerine göre regüle ettiklerini anlatan Gil Garcia, “Bu yıl odaklandığımız stratejilerin sonuçlarını daha net görme fırsatı bulacağız. Türkiye’nin bölgesini çok sıkı takip ediyoruz ve ihtiyaçlara, günün şartlarına göre ürün geliştiriyoruz. Pazar payımızı artıran bu gelişmeyle geçen yıl olduğu gibi bu yıl da çift haneli büyümeyi öngörüyoruz” diye konuştu.
17 bin ürün portföyüne sahip
Geliştirilen işbirlikler ve artan ürün gamıyla ilgili bu yılın sonunda yenilikleri bir lansmanla kamuoyuna duyuracaklarının bilgisini veren Gil Garcia, 2021’in dijital yatırımlar ve yeni pazarların yılı olacağını kaydetti. Günsan Elektrik CEO’su Gil Garcia, “Anahtar priz, grup prizler, aksesuarlar, sigorta kutuları, şalt grubu, kauçuk fiş ve prizler ile kablo kanalı kategorilerinde toplam 17 bin parçalık ürün portföyü ve 50 milyon anahtar üretim kapasitesi ile farklılaşan Günsan Elektrik, 2021 yılında da yatırımlarına ve iş birliklerine devam edecek” dedi.
Sadece iç pazara değil, Türkiye merkezinden diğer coğrafyalara da ürün ve hizmet sağlamada kapsama alanlarını sürekli geliştirdiklerine değinen Gil Garcia, ihtiyaç dahilinde yeni proje ve yatırımların gündeme geldiğini ve özellikle ihracat odaklı yatırımlara daha fazla eğilim gösteren bir misyonla çalıştıklarını söyledi.
Elde ettikleri uluslararası gücü daha ileri taşıyarak Türkiye’de önemli bir üs olma yolunda hızla ilerlediklerini belirten Gil Garcia, dijital yatırımların dozunu artırarak mevcut rekabette öne geçmeyi planladıklarını sözlerine ekledi.
“Hayatı Aydınlatan Kadınlar” elektrik ustası oldu
Erkeklerin ağırlıkta olduğu elektrik sektöründe kadınlar için yeni bir çalışma alanı oluşturmak amacıyla İş-Kur İstanbul Sancaktepe Hizmet Merkezi işbirliği ile yürüttükleri “Hayatı Aydınlatan Kadınlar” projesinin sosyal sorumlulukta önemli bir işlev gördüğünü belirten Günsan Elektrik CEO’su Gil Garcia, çalışmayan ve iş sahibi olmak isteyen kadınlara yeni iş alanları açmayı hedeflediklerini söyledi.
Attıkları adımlarla pazarın geleneksel yapısını da değiştirdiklerini belirten Gil Garcia, “Ülkemizde kadınların işgücüne katılımı OECD ülkeleriyle karşılaştırıldığında hâlâ biraz geride. Hem bu farkı kapatmaya yardımcı olmak hem de kadınlar için yeni iş alanları oluşturmak amacıyla Hayatı Aydınlatan Kadınlar projesini hayata geçirdik. Üsküdar’da kendi imkânlarıyla bir dükkan açarak elektrikçilik mesleğini icra eden Hanife Kaymaz, bizim projemizin ilham kaynağı oldu. Bu adımın devamının gelmesi, bu tür girişimlerin diğer kuruluşlara da örnek olması ve daha geniş kitlelere ulaşması en büyük arzumuz” dedi.
Günsan’ın erkeklerin ağırlıkta olduğu elektrik sektöründe kadınlara yeni çalışma alanları oluşturmak amacıyla hayata geçirdikleri “Hayatı Aydınlatan Kadınlar” projesi mezunlarıyla gurur duyduklarını belirten Gil Garcia, 3 ay boyunca 508 saatlik teori ve pratik eğitimler alarak elektrik ustası olan Türk kadınlarını kutladığını kaydetti.