10 MİLYAR 125 MİLYON AVRO CİRO
Covid-19 pandemisi gölgesinde geçen 2020 yılının ilk çeyreğinde, global otomotiv pazarı 2019 ilk çeyreğine kıyasla %24,6'lık bir daralma yaşadı. Çalışanlarını korumak ve hükûmetlerin aldığı önlem kararları doğrultusunda, Groupe Renault Mart ayında çalıştığı ülkelerin büyük çoğunluğundaki üretim ve ticari faaliyetlerini durdurdu. Grubun global satışları 2020 ilk çeyreğinde, 2019'un aynı dönemine kıyasla, %25,9 azalarak 672 bin 962 adet oldu.
Avrupa pazarı %-26.2 küçülürken, Groupe Renault’nun satışları %36,0 düşüşle 321 bin 756 adet olarak gerçekleşti. Bu daralma özellikle ilk çeyreğin sonunda, grubun endüstriyel ve ticari faaliyetlerinin çoğunu durdurması nedeniyle, önemli ölçüde hız kazandı.
Ağırlıklı olarak perakende satış yapan Dacia markası, bu kanalda özellikle Fransa’da (%-41) yaşanan sert daralma sonucu, ciddi şekilde etkilendi ve satışları %44,5 azaldı. Öte yandan Renault markasının satışlarında %32,3 oranında düşüş yaşandı.
Avrupa’daki elektrikli araç segmentinde, Renault markası ilk çeyrekte %17,3’lük pazar payına ulaştı ve özellikle yeni ZOE sayesinde 22 bin 810 adetlik satış gerçekleştirdi.
Avrupa dışındaki bölgelerde, Grubun satışları ilk çeyrekte %13,4 düştü.
Bu kriz ortamında, 2019 yılı ikinci yarısında lansmanı yapılan modeller bazı ülkelerde başarılı sonuçlar alıyor. Rusya’da Renault markasının satışları Arkana sayesinde %9,2 yükselirken, toplam pazar da %1,8 oranında büyüdü. Hindistan’da Triber’in katkısıyla grup satışları %3,5 artarken, toplam pazar %22,8 oranında küçüldü. Güney Kore’de, Grup satışları Şubat 2020’de piyasaya çıkan XM3 sayesinde %20,1 yükselirken, toplam pazar %6,8 oranında küçüldü.
FAALİYET BÖLÜMLERİNE GÖRE BİRİNCİ ÇEYREK GELİRLERİ
2020 yılının ilk çeyreğinde Grubun gelirleri 10 milyar 125 milyon avroya ulaştı. (%-19,2). Sabit döviz kuru ve şartlar ile hesaplandığında[1] düşüş %18,3 oranında gerçekleşecekti.
AVTOVAZ hariç otomotiv cirosu %21,3 düşüşle 8 milyar 591 milyon avro olarak gerçekleşti.
Bu düşüş esas itibariyle satış hacmindeki daralmadan kaynaklandı (-14,1 puan).
İş ortaklarına özellikle Nissan, Daimler ve Opel için yapılan araç ve parça üretimindeki düşüşler; satış sonuçlarını -6,1 puan olumsuz etkiledi.
Kurların -1,4 puanlık negatif etkisi büyük oranda Arjantin Peso’su ve Brezilya Real’indeki devalüasyondan kaynaklandı.
Fiyat etkisi +2,8 puanla, devalüasyona cevaben yapılan satış rakamındaki artışlar ve ürün gamı zenginleştirmeleri sonucu, pozitif oldu.
Ürün gamı etkisi ve diğer etkenlerin satışlara -1,0 puan ve -1,5 puan şekilde yansıması oldu.
AVTOVAZ’ın Groupe Renault’nun toplam gelirlerine katkısı ilk çeyrekte, 14 milyon avroluk pozitif döviz kuru etkisine rağmen, %8,6 düşüşle 701 milyon avro oldu.
Artık ayrı bir segment olarak raporlanan mobilite hizmet gelirleri 2020 ilk çeyreğinde 6 milyon avro olarak gerçekleşmiştir.
Satış Finansmanı (RCI Banque) gelirleri ilk çeyrekte 827 milyon avro oldu ve 2019’un ilk çeyreğine kıyasla %2,0 geriledi. Gerileme esas itibariyle Arjantin Peso’su ve Brezilya Real’inin
-19 milyon avroluk negatif kur etkisinden kaynaklandı. Yeni finansman kontratı sayısı, satışlardaki daralma sonucu, %10,4 oranında düşüş kaydetti. Portföydeki finansal kontratların ortalama süresinin üç yıl olması ve 2019’da alınan başarılı sonuçlar neticesinde, ortalama pozitif performans gösteren aktiflerin de (2019’un ilk çeyreğine kıyasla %46,1 artış) yükselmeye devam etmesiyle birlikte bu rakam Mart 2020 sonu itibariyle 49,3 milyar avroya ulaştı.
31 Mart 2020 itibariyle toplam stoklar (bağımsız ağdakiler dahil) 660 bin adet oldu; aynı veri Mart 2019 sonunda 656 bin adet olarak kaydedilmişti.
Otomotiv faaliyetlerinin 31 Mart 2020 itibariyle likit aktif kaynak rezervi 10,3 milyar avro oldu. (31 Aralık 2019’da aynı rakam 15,8 milyar avro olarak gerçekleşmişti).
Renault Yönetim Kurulu 9 Nisan 2020’de aldığı kararla, Grubun Covid-19 pandemisinin olumsuz etkilerinden kedini korumak amacıyla eşi benzeri görülmemiş bu krizde çaba gösteren ve olumsuz şekilde etkilenen tüm paydaşlarına karşı sorumluluğunu göz önünde bulundurarak 19 Haziran 2020’de yapılacak Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısında temettü ödenmesi yönünde tavsiyede bulunma kararından vazgeçmiştir.
2020 ÖNGÖRÜLERİ
20 Mart 2020’de yayınlanan Evrensel Kayıt Dokümanında (Universal Registration Document) belirtildiği gibi Grup, Covid-19 pandemisi ile ortaya çıkan belirsizlik sonrasında çoğu ülkede fabrikaların üretimi durdurması ve ticari faaliyetlerin askıya alınması sebebiyle, 2020 öngörüsünü geri çekmiş bulunmaktadır. Grup iş güvenliği koşulları ve idari tedbirlerin müsaade ettiği ülkelerde üretim ve ticari faaliyetlerine ilk fırsatta başlama kararlılığındadır ve ticari talebe etkin şekilde cevap verebilmek üzere bütün adımları atmaktadır.
An itibariyle pandeminin Grubun mali sonuçları üzerindeki etkisini tahmin etmek halen mümkün değildir. Groupe Renault mali sonuçları konusunda öngörüsünü uygun gördüğü ilk fırsatta paylaşacaktır.
GROUPE RENAULT’NUN KONSOLİDE GELİRLERİ
(MİLYON € ) | 2020 | 2019 | Değişim 2020/2019 |
Q1 | |||
AVTOVAZ hariç otomotivde | 8,591 | 10,916 | -21.3% |
AVTOVAZ | 701 | 767 | -8.6% |
Mobilite Servisleri | 6 | - | +++ |
Satış Finansmanı | 827 | 844 | -2.0% |
Toplam | 10,125 | 12,527 | -19.2% |
GROUPE RENAULT’NUN MEVCUT YILIN BAŞINDAN MART AYINA KADAR EN BÜYÜK 15 PAZARI
Yılbaşından bu yana 03-2020 | Satış adedi(1) | Binek ve hafif ticari araç pazar payı | |
(adet) | (%) | ||
1 | Rusya | 115,713 | 29.04 |
2 | Fransa | 110,467 | 24.38 |
3 | Almanya | 43,298 | 5.65 |
4 | Brezilya | 41,387 | 7.81 |
5 | İtalya | 33,413 | 8.83 |
6 | İspanya + Kanarya Adaları | 28,284 | 11.08 |
7 | Türkiye | 22,780 | 18.31 |
8 | Çİn | 21,100 | 0.65 |
9 | Güney Kore | 19,988 | 5.27 |
10 | Hindistan | 19,858 | 2.55 |
11 | Birleşik Krallık | 17,707 | 3.20 |
12 | Belçika + Lüksemburg | 16,733 | 10.42 |
13 | Fas | 13,523 | 42.07 |
14 | Polonya | 11,514 | 9.53 |
15 | Arjantin | 11,490 | 13.26 |
(1) Twizy hariç satışlar
GRUBU’NUN TOPLAM SATIŞLARI ( BİNEK OTOMOBİL+ HAFİF TİCARİ ARAÇ- BÖLGELERE GÖRE)
2020, 1.Çeyrek | |||
2020 | 2019 | % Değişim | |
Fransa | 110,467 | 178,057 | -38.0% |
Avrupa (1) (Fransa hariç) | 211,283 | 324,996 | -35.0% |
Fransa + Avrupa Toplam | 321,756 | 503,072 | -36.0% |
Afrika,Orta Doğu, Hindistan, Pasifik | 85,221 | 106,238 | -19.8% |
Avrasya | 168,191 | 158,454 | +6.1% |
Kuzey ve Güney Amerika | 76,637 | 97,935 | -21.7% |
Çin | 21,157 | 42,703 | -50.5% |
Toplam(Fransa+Avrupa hariç) | 351,206 | 405,330 | -13.4% |
Dünya | 672,962 | 908,402 | -25.9% |
(1) Avrupa = Avrupa Birliği (Fransa ve Romanya hariç), Ada, Norveç, İsviçre, Sırbistan ve Balkan ülkeleri
MARKALARA GÖRE TOPLAM SATIŞLAR
Mevcut yılın başından Mart'a kadar | |||
2020 | 2019 | % değişim | |
RENAULT | |||
BİNEK OTOMOBİL | 353,599 | 471,076 | -24.9% |
HAFİF TİCARİ ARAÇ | 74,330 | 105,968 | -29.9% |
BİNEK OTOMOBİL + HAFİF TİCARİ ARAÇ | 427,929 | 577,044 | -25.8% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
BİNEK OTOMOBİL | 19,535 | 15,690 | +24.5% |
DACIA | |||
BİNEK OTOMOBİL | 101,778 | 171,392 | -40.6% |
HAFİF TİCARİ ARAÇ | 8,501 | 12,640 | -32.7% |
BİNEK OTOMOBİL + HAFİF TİCARİ ARAÇ | 110,279 | 184,032 | -40.1% |
LADA | |||
BİNEK OTOMOBİL | 87,884 | 90,892 | -3.3% |
HAFİF TİCARİ ARAÇ | 2,628 | 2,593 | +1.3% |
BİNEK OTOMOBİL + HAFİF TİCARİ ARAÇ | 90,512 | 93,485 | -3.2% |
ALPINE | |||
BİNEK OTOMOBİL | 367 | 1,409 | -74.0% |
JINBEI&HUASONG | |||
BİNEK OTOMOBİL | 851 | 1,908 | -55.4% |
HAFİF TİCARİ ARAÇ | 19,205 | 34,834 | -44.9% |
BİNEK OTOMOBİL + HAFİF TİCARİ ARAÇ | 20,056 | 36,742 | -45.4% |
GROUPE RENAULT | |||
BİNEK OTOMOBİL | 568,298 | 752,367 | -24.5% |
HAFİF TİCARİ ARAÇ | 104,664 | 156,035 | -32.9% |
BİNEK OTOMOBİL + HAFİF TİCARİ ARAÇ | 672,962 | 908,402 | -25.9% |