HEDEF SIFIR ATIK
Timberland 2030 vizyonunu duyurdu: Doğadan aldığından daha fazlasını geri vermek ve net pozitif ürünlerle "sıfır atık" hedefine ulaşmak.

İlhamını doğadan alan Timberland, önümüzdeki dönem inovasyon önceliklerini Rejeneratif Tarım ve Döngüsel Tasarım olarak belirledi. Döngüsel tasarımla “sıfır atık” hedefine ulaşmayı planlayan marka koleksiyonlarında kullanacağı tüm materyallerini rejeneratif tarımdan tedarik ederek, çevreye karşı sorumluluğunda net sıfır etkinin de ötesine geçerek “net pozitif etki”ye ulaşacağına inanıyor.
İçinde bulunduğu moda endüstrisinin üretim ve tüketim rutinleriyle sebep olduğu çevresel etkileri azaltmak adına önemli bir adım atan Timberland 2030’a kadar ürünlerinin çevreye olan etkilerini “net pozitife çevirme"- yani doğadan aldığından daha fazlasını geri vermeyi – hedeflediğini duyurdu.
Bu söylemle Timberland, outdoor mirasını ve yıllardır devam eden doğayı koruma taahhüdünü daha da ileri taşıyor. Doğadan ilham alarak rejeneratif tarım ve döngüsel tasarım bakış açısıyla inovasyona öncülük ediyor. Timberland yeni duyurduğu net pozitif vizyonuna doğru ilerlerken, 2030’a kadar gerçekleştireceği 2 ana hedefi açıkladı:
• Ürünlerinin %100’ünün döngüsel tasarım sürecine göre oluşturulması
• Doğal malzemelerin %100’ünün rejeneratif tarım yöntemleriyle elde edilmesi
Timberland Sürdürülebilirlik Direktörü Collen Vien: “Üretim sürecinde ortaya çıkardığı karbondan daha fazlasını toprağa geri verebilen bir çift bot hayal edin... Umuyoruz ki bizim girişimimiz tüm sektörle birlikte çalışmak ve bu gidişatı iyiye doğru değiştirmek için ilham kaynağı olur.”
“Çevresel sorunlar ve çoraklıkla karşı karşıyayız. Bir moda markası olarak bu sorun bizi de ilgilendiriyor. Timberland on yıllardır çevreye etkisini en aza indirmek için çalışmalar yürütüyor. Fakat daha fazlasını yapmanın vakti geldi” diye konuşan Timberland Sürdürülebilirlik Direktörü Collen Vien ekliyor: “Üretim sürecinde ortaya çıkardığı karbondan daha fazlasını toprağa geri verebilen bir çift bot hayal edin... Doğanın öncülüğünde, durumu doğanın lehine çevirmek için döngüsel tasarımları ve rejeneratif tarımı tercih ederek net pozitif etki oluşturabiliriz. Biz sürdürülebilirlik vizyonumuzun ötesine geçerek doğanın gelişimine katkı sunmak istiyoruz. Çıktığımız yeni yolculuk ve 2030 hedeflerimiz bizi heyecanlandırıyor. Umuyoruz ki içinde bulunduğumuz sektöre hem birlikte çalışmak hem de bu gidişatı iyiye doğru değiştirmek için ilham veririz.”
Timberland, 2030’e kadar ayakkabı, tekstil ve aksesuar koleksiyonlarının tamamında döngüsel tasarım anlayışına geçmeyi hedefliyor.
Doğada her şeyin kullanım ve yeniden kullanım alanları vardır. Hiçbir şey çöpe gitmez, çünkü bu sistem kapalı bir zincirdir. Timberland, 2030’e kadar bütün ürünlerinde– ayakkabı, tekstil ve aksesuar koleksiyonları – döngüsel tasarım anlayışını yansıtmayı hedefliyor.
İlk etapta Timberland, atık statüsündeki malzemeleri (plastik şişeleri, deri ve yün parçaları vb.) değerlendirdiği ürünler tasarlayacak. Koleksiyondaki ürünler işlevini yitirdikten sonra geri dönüştürülebilir olacak şekilde hazırlanacak. Tüketici nezdinde ürünlerin kullanım süreleri dolduktan sonra parçalara ayrılarak yeni ürünlerde hayat bulabilecek.
Rejeneratif tarım ve otlatma metodu çiftçilere ve arazi sahiplerine hayvanlarını doğal hareketleri çerçevesinde yönetme ve yetiştirme imkanı sunuyor. Bu metot, hem hayvanların dinlenerek beslenmesine hem de yeşil alanların gelişmesine olanak sağlıyor. Yeşil alanlar atmosferden aldıkları karbonu toprakta daha uzun süre muhafaza edebildiği için ortaya daha sağlıklı bir toprak yapısı ve hayvanlar açısından da daha kaliteli bir besin kaynağı çıkıyor. Bu uygulama biyolojik çeşitliliği de desteklediği gibi toprağın verimini arttırıyor ve kuraklık, sel gibi afetlere karşı dayanıklı hale getiriyor. Böylece de hem toprak hem de çiftçiler açısından “net pozitif etki” oluşuyor.