Clubhouse ile pazarlama strateji geliştirmek

İyi bir pazarlama yöneticisi sürekli erketede durmalıdır! Gelişmeleri daha gelişmeden bilmedir! Ve tabi ki dünyada ortaya çıkan her değişim ve her yeniliği pazarlama aracı olarak kullanmak için yollar aramalıdır.

Clubhouse ise pazarlamanın en yeni iletişimcilerinden biri. 2021 yılının pazarlamaya sunduğu gelecek vaat eden stratejisi. Bakalım Clubhose pazarlama için neler yapacak?

Her şeyden evvel Clubhouse içerisinde markanızın yer alması önemli. Ama içerik üretilmek ya da etkileşime girebilmek şartıyla.

Clubhouse yeni bir uygulama. Deneyimlemek için merak edildiği gerçek. Yani günümüz tüketicilerin “yeni” ve “deneyimleme” algısını burada çok rahat bir şekilde kullanabiliriz. Sağladığı ilk fayda olarak buradan başlayalım.

Sonra mı?

Son dönem insanlarında bir davranış gelişti. Psikoloji literatürüne ve terminolojisine de dâhil olan bir davranış. Adı FOMO (Fear of Missing Out) yani “gelişmeleri kaçırma korkusu”. Sırf bu korkudan günde ortalama 7-13 dakikada bir telefonumuza bakıyoruz.

Clubhouse’un içeriği anlık (canlı) ve kayıta alınmadığı için sonradan dinlenemiyor. Zaten bu özelliğiyle de Podcast’den ayrılıyor. Konuşulanları tüketici kaçırmamak, dolayısı ile korku yaşamamak için sizi dinlemeye zaman ayırıyor. 

Bizler değil miydik, artık tüketiciler için zaman faktörü ön planda, diyen. Hani herkesin zamanı kıymetli, herkesin işi var ya, he bir de acil ya. Eğer markanız için yani sizin için bir zaman tasarrufuna gidiyorsa, başarılı olmuş ya da oluyorsunuzdur. Buyurun size artı bir özellik daha. Ama merak edilen bir içerik sunmak şartıyla.

Sonra;

Ürünü ön plana çıkaran değil, markayı ön plana çıkaran içerikler sunun mesela. Şöyle ki; nasıl üretiyoruz, başarı sırrımız nedir, sosyal desteklerimiz neler bu gibi soruların cevabını verin. İlgilenim düzeyi tüketicide artık bu konular.

Ardından;

Müşterilerinizi marka gelişimine ya da varlığına dâhil edin. Sorun onlara. Sizce neler yapmalıyız, deyin. Neyi yanlış yapıyoruz, görmeyen gözümüz olun, deyin. Açıkçası seni önemsiyoruz, deyin müşterilere. Fırsata bakar mısınız? Gerçekten akıllıca uygulandığında çok güzel bir imkân.

Başka mı?

Demiştik. Hatırlarsınız. Pazarlamanın en etkin iletişim kanalı ağızdan ağıza iletişim. Meşhur WOMM (Word of Mouth Marketing). Clubhouse etkinliğinize katılanlar anlatacaklar. Hem diğer mevcut müşterilere hem de potansiyellere. Düşünün, bugünlerde ya şu Clubhouse nedir, diye soranlar var. Uygulamanın nasıl olduğunu anlatırken bize yararı dokunacak olan kısma mutlaka gelecektir tüketici. “Geçenlerde ben şu markanın etkinliğine katılmıştım.” Tanıtımın en basit ve etkili hali.

Son bir tane daha.

Ezoterizm adında bir kavram var. Duydunuz mu bilmiyorum. Bir konunun az kişi tarafından konuşulup, az sayıda katılımcılara öğretilmesi ya da aktarılması. Başka bir ifade ile “seçilmişler”. Ortada markanıza dair gizli bir detay var. Bilinmek isteniyor ama saklıyorsunuz. Paylaşın bunu az kişiyle. Daha doğrusu özel kişilerle. Marka elçisi nasıl yaparız, sorunuza cevap.

Her yeni akım, yeni pazarlama stratejisi geliştirmeye yardımcı olmayabilir. Gelişimi pazarlama kanalı ile markaya entegre etmek önemli. Clubhouse bence bunlardan birisi. Herkes üşüşmeden, ekibi toplayın, programlarınızı yapın, derim.