"Bekarlar Günü" Tüm Rekorları Kırdı

"Çifte 11" alışveriş festivalinde Alibaba Grubu'na bağlı Tmall.com adlı e-alışveriş platformu aracılığıyla gerçekleştirilen toplam satış miktarı 75 milyar 427 milyon dolara ulaştı, ferstivaldeki ithal ürünlerin satışı geçen yıla göre yüzde 47 arttı.

Küresel çapta bir tüketim şenliği haline dönüşen “Çifte 11”in başarısında dünyadaki ekonomik varlıkların ortak katılımının büyük katkısı olduğu söyleniyor. Konu hakkında açıklama yapan Singapur’daki online haber paneli www.yan.sg’nin müdürü Xu Zhenyi, “Çifte 11” alışveriş festivalinin Güneydoğu Asya bölgesindeki e-ticarete ilham verdiğini ve salgının etkisi altında çok sayıda insanın tüketim alışkanlığını değiştirdiğini, daha çok online alışverişi seçtiğini, bunun e-ticarete daha fazla fırsat verdiğini söyledi.

Kozmetikten Şaraba Her Şey Alıcı Buldu

Avustralya’nın Asya ve Çin’deki en büyük satış platformlarından biri olan Health More’un direktörü Jeremy Hunt ise, “Çifte 11”in dev bir online karnaval haline geldiğini, en az 2 binden fazla Avustralyalı şirketin festivale katıldığını ve 160’sının Tmall.com’da amiral dükkânı açtığını belirtti. Bu yılın alışveriş festivalinde Batı Afrika’dan Latin Amerika’ya, Filipinler’deki canlı yayınlardan Singapur’daki nakit parayla promosyona, Güney Kore’nin kozmetik ürünlerinden Fransa’nın konfeksiyonları ve Arjantin’in şaraplarına kadar, dünya çapındaki girişimciler kendi markalarıyla festivale katıldı.

Bekarlar Gününde Yabancı Marka Rekoru

 

Tüm bunlar yaşanırken geçtiğimiz günlerde yine Çin’de çok ilginç bir etkinlik daha yapıldı: Bekarlar Günü. Türkiye dahil tüm dünyada genelde herkes “Sevgililer Günü” nü iple çekiyor. Ama bunun tam tersi bir gün “Bekarlar Günü” diye bir günde var ve bence bu çok büyük bir fırsat. İşte Çinde bu fırsatı iyi kullandı ve 1 Kasım’da gerçekleştirilen ve Batı medyası tarafından “dünyanın en büyük alışveriş etkinliği”olarak kabul edilen “Bekarlar Günü”nde yabancı markalar satış rekorları kırdı.

Alibaba’ya bağlı Tmall’ın kampanyasına bu yıl yurt dışından 25 bin mağaza katılırken, 2 bin 600’den fazla yeni marka ve 1 milyon 200 bin çeşit yeni ithal ürün ilk kez Tmall platformu aracılıyla “Bekarlar Günü”nde alıcılara sunuldu.

Alibaba 74 Milyar Dolarlık Satış Yaptı!

Bu günle ile ilgili açıklanan tüketim verilerine göre, 1 Kasım günü saat 00.00’dan 11 Kasım günü saat 12.00’ye kadar süren zaman diliminde Tmall Global’den yapılan ithal ürün satış hacmi, bir önceki yıla göre yüzde 47,3 arttı. Bekarlar Gününde 180 yabancı marka 10 milyon yuanın üzerinde satış gerçekleştirdi. Bu alışveriş festivalinde Alibaba, 74 milyar dolarlık mal satışı gerçekleştirdi. Bu tutar, geçen yıl yapılanın neredeyse iki katı. Bu etkinlik için Alibaba 21 Ekim tarihinden itibaren ön satışlar yapmaya başladı. Alibaba bu ön satış strateisinin daha geriye çekilmesini ise  markalara genel ekonomik yavaşlamadan çıkmaları ve Alibaba lojistiğine daha çok zaman tanıyarak tüketiciye de seçimlerini daha rahat yapabilme fırsatını sunmak ve alışverişleri geniş zamana yaymak için uyguladığını açıkladı.

675 Milyon Kargo Taşındı

Çin'in en büyük alışveriş etkinliğinin yapıldığı 11 Kasım gününde ülke genelinde yapılan günlük kargo işlemi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 artarak 675 milyona ulaştı. Devlet postasının verilerine göre 1-11 Kasım günleri arasında ülke genelinde posta ve kargo şirketleri tarafından kabul edilen kargo sayısı 3 milyar 965 milyonu buldu. Sadece 11 Kasım gününde kabul edilen kargo sayısı 675 milyonla yeni bir rekora imza attı.

 

Bekarlar Günü sadece Tmall’e yaramadı. Bu e-ticaret platformunun dışında kalan platformlarda da ithal ürünlerin satışında bu yıl büyük artış yaşandı. JD.com’un (Jingdong) verilerine göre, 11 Kasım alışveriş festivali sırasında platforma 100 ülke ve bölgeden 500 binden fazla çeşit ürün için başvuruldu.

10 lüks markanın tamamının 11 Kasım’da yeni ürünlerini ilk kez görücüye çıktı. Tüketim toplumunda ekonominin yürümesi ve üretim ile tüketimin dengelenmesi adına, bir başka deyişle bereketin gelmesi adına bu veriler müthiş veriler.

Aslında Pandemi online satış yapan şirketler için büyük bir avantaj. Pandemi döneminde “Getir”in yıldızı parladı. Onun alternatifi konumunda olan “İste Gelsin” in de popülaritesi arttı. Bu ay, yani kasım ayında özellikle Trendyol, HepsiBurada ve N11’de tüketim çılgınlığı yaşadı. TV kanallarında iki haftadır bu markaların reklamları ile dolu. Pandemi bu tür çevrim için satış yapan e-ticaret firmalarının altın yılı oldu.  

Daimler Benz, Çin’de Actros Kamyonlarını Üretecek

Alman Daimler AG ve Çinli ticari araç ortağı Beiqi Foton Motor Co, Çin’de ilk kez Mercedes-Benz markalı Actros ağır kamyonları üretmek için 415,32 milyon dolarlık bir yatırım yapma kararı aldı. Ortaklar, her iki şirketin ortak girişimi olan Beijing Foton Daimler Automotive’deki (BFDA) fabrikaları yenilemeyi ve fabrikaya yılda 50 bin Actros kamyon kapasitesi verecek bir üretim hattı eklemeyi planladığını açıkladı.

Daimler 111 Bin Kamyon Sattı

Reuters’a göre şirketlerin gelecek yıl yenilenmeye başlamayı planlıyor. Bu haberlerin ardından Foton hisseleri hızlı yükseldi ve 13 Ekim’den bu yana en yüksek seviyeye ulaştı. Şu anda Çin’de satılan tüm Mercedes-Benz kamyonları ithal ediliyor ve girişimin yerli üretimi Auman kamyonlarından daha yüksek fiyatlara sahip. Kamyon ortak girişimi, bu yılın ilk 10 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55 artışla, Daimler’in teknoloji girdisine sahip 111 bin 788 Auman kamyonu sattı.

2.Dünya Sağlık Fuarı Wuhan’da Yapıldı

COVID-19 salgınının başında hastalıktan ağır biçimde etkilenen ve hemen toparlanarak bir Covid dersi veren Wuhan’da “Dünya Sağlık Fuarı” yapıldı. 11 Kasım tarihinde kapılarını açan 2. Dünya Sağlık Fuarı’na 34 ülke ve bölgeden 13 bin davetli katıldı.

Aralarında General Electric, Philips ve Siemens gibi önemli markaların da bulunduğu 1.200 şirket, 140 bin metrekareyi kaplayan sergi alanını kullandılar. Yapılan bu Sağlık fuarı, salgının başından bu yana bu yıl Wuhan’da organize edilen en büyük etkinlik oldu.

5G İnsaatı Tam Gaz 

Çin Sanayi ve Bilişim Bakan Yardımcısı Liu Liehong, Çin'’n kalkınması konulu üst düzey forumda, ülkedeki 5G ağının inşasıyla ilgili bilgiler aktardı. Bu bilgiler arasında en dikkat çekeni ise ülkede inşası tamamlanan 5G baz istasyonlarının sayısının 700 bine yaklaştığı haberi oldu. Çin’deki 5G bağlantılı cihaz sayısının 180 milyonu aştığını belirten Liu, yeni bilimsel ve teknolojik devrim ile sanayi devriminin birçok sektöre yıkıcı nitelikte etkiler getirdiği gibi küresel işletmeler ve tüm ülkeler için fırsatlar da sağladığına işaret etti.

Küresel endüstriyel zincir ile tedarik zincirinin hızla yeniden oluşturulduğuna dikkat çeken Liu, geçen yıl, Çin’in sanayi ürünlerinin ihracatının dünyadaki yaklaşık 200 ülke ve bölgeyi kapsayarak, küresel endüstriyel zincirin vazgeçilmez bir halkası hâline geldiğini kaydetti. Liu, gelecekte Çinli işletmelerin teknolojik inovasyon yetkinliğini daha da güçlendireceğini ve bu konudaki uluslararası iş birliğini derinleştireceğini ifade etti.

Çin 5G konusunda çok iddialı, bu alanda çok hızlı ilerliyor sadece iç piyasada değil, dünyad da 5G ile ilgili ciddi yatırımlar yapıyor. Gözüken o ki 5G’nin ekonomik kaymağını Batıya bırakmayacak.