Dolar $
8,59
%-0.11 -0.01
Euro €
10,11
%-0.18 -0.02
Sterlin £
11,80
%-0.30 -0.04
Altın
499,49
%-0.38 -1.92
SON DAKİKA
Sosyolojik açıdan kurban

Kurban kesmenin sosyolojik açıdan tahlilini, Allah'ın bu Kurban ibadetinde ne hikmetler barındırdığını, nasıl bir felsefe içerdiğini veya hangi ibadet psikolojisi ile yapılması gerektiğinin bilinmesi olarak özetlenebilir diye düşünüyorum. Kurban, toplumsal dayanışma duygularını geliştiriyor.

Pazartesi 19 Temmuz 2021 02:55
Yaz yorgunluğu

Kişinin kendisini güçsüz ve enerjisiz hissetmesine neden olan genel vücut kırgınlığı, yorgunluk ve halsizlik hissi, fazla çalışmanın bir belirtisi olduğu düşünülüp çoğu defa göz ardı ediliyor. Bu yorgunluk hissi ara ara herkeste olabilir ancak bu şikâyetler uzun sürer ve özellikle birkaç gün devam ederse mutlaka bir doktora başvurulmalı ve kesinlikle bir sağlık sorunu olma ihtimali göz ardı edilmemeli.

Pazartesi 12 Temmuz 2021 00:00
Gastronomi turizmi neden önemli?

Geçen hafta İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleşen GastroShow fuarı, gastronomi turizminin ülkemiz için ne kadar önemli bir konu olduğunu bir kez daha net bir şekilde bize gösterdi sanırım.

Pazartesi 05 Temmuz 2021 03:00
GastroShow İstanbul

Gastronomi açısından lezzet dolu bir haftaya başlıyoruz. Benim de basın komitesi üyesi olduğum GTD (Gastronomi Turizmi Derneği), İstanbul Kongre Merkezi'nde başlayacak şahane bir organizasyon olan 'GastroShow İstanbul'a imza atıyor.

Pazartesi 28 Haziran 2021 03:00
"En iyi Şef" yarışmaları sizce faydalı mı?

Başta söylemem gerekirse, gastronomi alanında yetenekli şefleri ve aşçıları tespit edebilmek için bazı yarışmaların yapılmasını gerekli görüyorum. Ancak TV kanallarının izleyicinin karşısına çıkardıkları bu yarışmalar nedeniyle birbirleriyle kıyasıya rekabet halinde olmalarını ve kanalların bunu bir reyting aracına dönüştürmesini de açıkçası çok doğru bulmadığımı belirtmek istiyorum.

Pazartesi 21 Haziran 2021 03:00
Büryan Siirt'in mi, Bitlis'in mi?

Büryan lezzetinin hangi ile ait olduğu hakkındaki tartışma uzun zamandır Siirt ve Bitlis illeri arasında devam ediyor. Her il de kendine ait gerekçelerle büryan benim ilime ait bir yemektir diyor. Siz ne dersiniz acaba?

Pazartesi 14 Haziran 2021 02:35
Yerel lezzetlerimiz tescilleniyor

Coğrafi işaret sistemi sayesinde gastronomik yöresel değerleri koruma altına almak, geleneksel tarımsal faaliyetleri desteklemek ve bu ürünlere ekonomik bir değer katmak daha mümkün hale gelebiliyor.

Pazartesi 07 Haziran 2021 02:45
Sağlık ve şifa deposu "karadut"

Şifa veren bitkiler açısından Anadolu, tam anlamıyla doğal bir ecza deposu sanki. Nereye baksanız, hangi meyveyle ilgili bir araştırma yapsanız inanılmaz dertlere deva sağlıklı çözümler bulabilirsiniz. Allah tüm hastalıkların şifasını doğada yetişen gıdaların içine yerleştirmiş bir şekilde ama günümüzde önemli olan bu bitkilerden çıkarılan tedavilerin bilimsel olarak ispatı gerekiyor.

Pazartesi 31 Mayıs 2021 02:40