YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ İLE DİGİTAL PLATFORM PROJELERİ
Kozmetik sektöründeki yeniliklerin, araştırmaların ve gelişmelerin paylaşıldığı önemli bir platform olan 8. Uluslararası Kozmetik Kongresi kapsamında digital platformlar ile ilgili özel oturum gerçekleştirildi. KÜAD Başkan Yardımcısı Serdar Mutaf moderatörlüğünde gerçekleştirilen KÜAD TALKS STAGE'de önemli açıklamalar dile getirildi. Google Türkiye Seyahat ve Hızlı Tüketim Ürünleri Sektör Lideri Selin Orçunus yapay zeka teknolojileri hakkında katılımcılara bilgi verdi. Uçakların karbon salımınının azaltılması projesi, yapay zeka ile sel baskınlarının önceden belirlenerek önlemlerin alınması ve trafik akışını daha verimli hale getirerek, yakıt tüketimini ve çevresel etkileri azaltan yeşil ışık ekip projesi büyük ilgi gördü…
Tiktok Kozmetik Sektörü Lideri Berfu Caner : TikTok’un globalde bir milyardan fazla kullanıcısı var ve Türkiye’de neredeyse popülasyonun yüzde 50’si aktif olarak kullanıyor. TikTok kullanıcıları, platformda çok uzun süreler geçiriyor. Özellikle güzellik sektörü ile ilgili içerikler TikTok’ta oldukça fazla. Bu da TikTok’un en büyük kategorilerinden birini oluşturuyor ve hızla büyüyor. Tüketiciler, TikTok'ta içerikleri keşfetmek için çeşitli etkenlere bağlı olarak hareket ediyorlar. En önemli etkenlerden biri TikTok’un güçlü algoritması. Bu algoritma sayesinde, kullanıcılar platforma girdiklerinde ilgilerini çeken içerikleri görmeye başlıyorlar. Etkileşimleriyle birlikte algoritma, ana sayfalarını tamamen kişiselleştiriyor. Bu da içeriklerin hızlıca keşfedilmesini sağlıyor. İkinci önemli nokta, TikTok kullanıcılarının platformu bir arama motoru gibi kullanması. Güzellik sektöründeki arama hacmi geçen seneye göre iki kat arttı. Tüketiciler sadece keşfetmeye gelmiyor, aynı zamanda ilgilendikleri markaları, ürünleri ya da konuları arayarak spesifik bilgiler edinmeye çalışıyorlar. TikTok kullanıcılarının yüzde 80’i, yeni markalar ve ürünler keşfettiklerinde bunları daha çok sevindiklerini söylüyorlar ve satın almadan önce mutlaka bilgi edinmek istediklerini belirtiyorlar. Özellikle güzellik ve kozmetik sektörü, TikTok sayesinde büyük bir dönüşüm geçirdi. Tüketicilerin yeni şeyler keşfetmesi ve satın alma kararlarını hızla vermesi, TikTok'un etkisiyle değişti. Yapılan araştırmalara göre, güzellik sektöründeki tüketicilerin yüzde 60'ı, genellikle plansız alışveriş yapıyor ve bu süre kışın kuruyan dudaklarına uygun bir ruj aramaktan, vegan fondöten gibi daha spesifik aramalara kadar iniyor. TikTok'un etkileşim gücü ve algoritması, düşük takipçi sayısına sahip kullanıcıların bile içeriklerini geniş kitlelere ulaştırmalarını sağlıyor. İnsanlar artık daha gerçekçi ve günlük hayata yakın içerikler görmek istiyor, bu nedenle TikTok, içerik üreticilerinin başarısını büyük ölçüde destekliyor. Yapay zeka, içerik üreticileri için de önemli bir araç haline geliyor. TikTok ve YouTube gibi platformlarda, içerik üreticileri yapay zeka desteğiyle kampanyalar yaratabiliyor, hedef kitleye en uygun içerikleri üretebiliyor. Bu, özellikle markalar için büyük bir fırsat sunuyor çünkü içerik üreticileri, izleyicilerine en uygun şekilde ulaşmak için yapay zeka kullanabiliyorlar. Aynı zamanda, içerik üreticileri arasında da eşit fırsatlar sunulması, daha geniş kitlelere ulaşabilmeleri adına büyük bir avantaj sağlıyor”dedi.