Dolar $
32.51
%-0.09 -0.03
Euro €
34.78
%-0.13 -0.04
Sterlin £
40.49
%-0.18 -0.07
Çeyrek Altın
3966.24
%-0.2 -7.82
SON DAKİKA

Turizm fuarları başladı

Biliyorsunuz Turizm sektörü ülke ekonomisinin en güçlü gelir kapılarından biri. Türkiye 2023 hedefi 75 milyon turist 65 milyar dolar turizm geliri olarak belirlendi. Gelirimizi artırmak için birçok fuarlara katılıyoruz ve bir yıllık yatak ve yöre satışlarımızı yapıyoruz.

En büyüklerinden biri olan ve Hollanda'da yapılan 2020 yılının ilk fuarıdır. Geçtiğimiz günlerde yapıldı. "Utrecht Turizm Fuarı" 40 milyon turisti ilgilendiriyor. Bu nedenle çok önemli. Bir diğeri de Berlin'de yapılan ITB Berlin fuarı. Bu fuarlara tüm dünya ülkeleri katılıyor ve sanki Turizm borsası kuruluyor. Ben de bu fuarı çok seviyor ve ziyaret ediyorum. Geçenlerde Hollanda'da Utrecht Turizm Fuarı vardı. Bu fuar da Avrupa ve Hollanda çevresindeki ülkelerin ilgisini çeken bir pazar. 

Türkiye'nin Turizm alanında 2019 yılı geliri bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 20 arttı. 2020 yılına mutlu, umutlu ve yeni rekorlar bekleyerek girdik. Ben her fuarın geçen yıldan daha çok ülkemizin tanıtılacağı, turist kazanacağımız bir pazar olacağını düşünüyorum.  Bu nedenle fuarlar çok ihtişamlı geçer. Büyük reklamlar ve promosyonlar yapılır. Ama, Utrecht Turizm Fuarında bu yıl turizmciler geçen yılın ihtişamıyla var olmamışlar. Ben gitmedim. Görmedim ama, Hollanda'da yaşayan Gazeteci dostum İlhan KARAÇAY bir yazısında  soruyor "Turizme şimdiden doyduk mu?" diye. Onun yazdığı yazıdan bazı ayrıntıları öğrendim ve bu yazıyı yazmaya karar verdim. 

Avrupa'nın en önemli 5 turizm fuarından biri olan, Hollanda'nın Utrecht Turizm Fuarında,  geçen yılki gibi şölen yaşanmamış. Geçen yıl olduğu gibi, bu yıl da fuar açılışına gelen Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy’u bu kez Utrecht Belediye Başkanı karşılamamış. Bu tabii bizim o yörede yaşayan halkımız için, fuarın başarısının bir göstergesi gibi kabul ediliyor. 

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Türkiye'nin stant stratejisini değiştirerek, ‘algısı daha yüksek’ stantlarla fuarlara katıldıklarını" orada söylemiş. Bu da alışılmış bir durum değil. Ama ülke olarak Özal'dan bu yana nelere alışmadık ki!

Bu yıl sayın bakan Hollanda ve ‘Belçika’dan geçen yıla oranla daha büyük en az yüzde 10-25 büyüme bekliyor. Hollanda ve Belçika pazarlarının hemen hemen ortak operasyon yaptığını ifade eden Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Belçika pazarında çok daha ciddi, artış var. Bu da çok sevindirici. İnşallah bütün pazarlarda Türkiye artarak 2020 hedeflerine ilerleyecek gibi görünüyor. Bu seneyi 58 milyon turistle kapama hedefimiz var. Onu da inşallah tutturacağız, şu anda erken rezervasyon satışları iyi gidiyor” diyor ve tanıtımların tüm ortamlarda Son dakikaya kadar devam edeceğini belirtiyor.

Durum böyle iken fuardan aradığını bulamayan gazeteci İlhan KARAÇAY, "2019 yılında Türkiye’ye giden 51 milyon turist sayısı ile Hollanda’dan Türkiye’ye giden turist sayısındaki yüzde 12’lik çoğalma, bizi şimdiden şımarttı ve doyurdu mu acaba?" diye soruyor. Türkiye standında, ziyaretçilerin ağırlanabileceği oturma alanı olmadığı gibi, ikram da yoktu" diye ekliyor. 

Bu fuara katılanların ortak kanısı "Turizm alanında Fırsatçılara yem veriyoruz. Yükselmekte olan Türk turizmini baltalamak isteyen ülkeler fırsat kollarken, biz de onlara yem vermekten geri kalmıyoruz." diyorlar. Benden uyarması. Bu satırları okuyup da cevap veren bir bakanlık görevlisi olur mu bilmiyorum ama lütfen ülkemizi harcamalarına izin vermeyelim. Ümit ediyorum ki 2023 Hedefimizi tutturabiliriz. 2023 hedefleri arasında ziyaretçi başına 867 dolar, kişi başı gecelik 86 dolar harcama oranı yer alıyor. Konuyla ilgili “Yurt dışında yerleşik vatandaşlarımızın Türkiye’deki harcamaları azalıyor. Yabancı ziyaretçilerin harcamaları ise artıyor” Biraz önce de okuduğunuz gibi acaba Avrupa'da yaşayan vatandaşlarımız ülkemize karşı ilgilerini kayıp mı ediyorlar?

İşte Türkiye 2023 Turizm Stratejisi Master Planında belirtilen hedefler şöyle:

“Turizmde münferit rezervasyonların oranını artırmalıyız. Bunun için MARKA olacağız.

1. Tarifeli sefer ve direkt uçuş nokta sayısını yükselteceğiz.

2. Önce Türkiye’yi markalaştıracağız.

3. Bölgeleri markalaştıracağız.

4. Ürünleri markalaştıracağız.

5. Oteller kendi marka yatırımlarını yapacak.

Bu adımları gerçekleştirdiğimizde arz güvenliğini sağlayacağız.

Münferit rezervasyon kapasitesini artırarak Y ve Z kuşağının da taleplerini karşılamış olacağız.

İşte ekonomimiz için bel kemiği olan turizmde durumlar böyle. İnşallah evdeki hesaplar tutar.