Dolar $
32.51
%-0.1 -0.03
Euro €
34.76
%-0.2 -0.07
Sterlin £
40.44
%-0.3 -0.12
Çeyrek Altın
3951.25
%-0.58 -22.63
SON DAKİKA

Sahte hesaplar, sahte firmalar…

Teknoloji ve sosyal medyanın insan ve toplum üzerinde büyük bir etkisi var. Bu etki bazen olumlu bazen olumsuz yönde olabiliyor. İnsana getirdikleri ile beraber insandan götürdükleri de oluyor. Her şeyde olduğu gibi sosyal medyada ne amaçla kullanılırsa insana onu sunuyor.

Uzaktaki insanları yakınlaştırdığı gibi yakındakilerini de uzaklaştırabiliyor. Eğer yabancılarla tanışmak, bir grubun içinde olmak gibi bir isteğiniz varsa bunu gerçekleştiriyor ya da yakınınızdakileri uzaklaştırıyor.

Bir diğer hizmeti insanlara kolay ulaşabiliyorsunuz. Düşüncelerinizi ve duygularınızı yazıya dökebilecek mecraların olması, her istediğimiz bilgiye çabuk elde etmek bize fayda sağlarken, bilginin hızlı çabuk ve akıcı tüketilir olmadı daha özümsemeden başka bilgiye geçmesine neden olur. Bu da insanlarsa doyumsuzluk oluşturur.

Sosyal medya maalesef aradaki sınırları, yer, mekân, zaman kısıtlamalarını ortadan kaldıran bir alan olunca, herkes herkese istediği gibi davranma hakkını kendinde görmeye başladı. Bu bir anlamda gerçeklik algımızın zayıfladığının da göstergesidir. Zira gerçekte tanısak da tanımasak da insanlara bu kadar kolay eleştiride bulunmayız. Hatta yüz yüze geldiğimizde bu kadar rahat konuşamayız. Kırmaktan korkarız ya da bazı şeyleri yüzüne alenen söylemekten çekiniriz. Bu noktadan türemiş bir ‘dedikodu’ kültürümüz de var. Malum yüzüne söylemeyiz ama arkasından söylemediğimizi bırakmayız. İşte Sosyal Medyanın sınırsızlığı ve kişiye verdiği hadsizlik de burada başlıyor.

Sosyal medya mecrasında birçok mağduriyet yaşandı. Aldığın ile eline geçen bambaşka bir şey olabiliyor. Alışveriş yaptıktan sonra kandırıldığını anlayan fakat karşısında bir muhatap bulamayan maalesef birçok insan var. Sahte hesaplar, sahte firmalar…  Her şeyi söyleyecek, hakaret derecesinde eleştiride bulunan insanlar var. Kendinde o hakkı gören insanlar var maalesef, bu mağduriyetin önüne geçmek için önlemlerin alınması gerekiyor.

Almanya modelinin örnek alındığı düzenleme ile Türkiye’de günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt içi ve yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcıları Türkiye de temsilci bulundurmaları zorunlu olacak. 

AK Parti on bir maddelik “sosyal medya” yasasını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sundular. Son şekli verilen 11 maddelik ’sosyal medya’ düzenlemesinin meclis tatile girmeden yasalaşması planlanıyor. Yükümlülüğü yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcısının internet trafiği bant genişliği önce yüzde 50, daha sonra yüzde 95’e kadar daraltılacak.

Sosyal ağ sağlayıcıları, Türkiye’deki kullanıcıların verilerini Türkiye’de barındırmak zorunda olacak. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyenler ile erişim engelleme veya içerik çıkarılması kararlarının uygulanmasına ilişkin rapor bildirimi yükümlülüğünü yerine getirmeyenlere para cezası verilebilecek. Türkiye’den günlük erişimi bir milyondan fazla olan yurt içi veya yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcıları, Türkiye’de temsilci bulunduracak.

Kişiler tarafından da sosyal ağ sağlayıcılarına içerik kaldırılması ya da erişim engellenmesi başvurusu yapabilecek ve bu başvurulara belirlenen saat içerisinde olumlu ya da olumsuz yanıt verilmek zorunda olunacak. Başvuruları yanıtsız bırakan ağ sağlayıcılara para cezası verilebilecek. Hukuka aykırı olduğu mahkeme kararıyla saptanan içerik, sosyal ağ sağlayıcıya bildirilecek, bildirime rağmen belli bir saat içinde gereğini yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcı, doğan zararların karşılanmasından sorumlu olacak.