Dolar $
32.59
%0.19 0.06
Euro €
34.87
%0.33 0.11
Sterlin £
40.64
%0.09 0.03
Çeyrek Altın
4089.95
%0.56 22.36
SON DAKİKA
Denizcilik Cuma 14 Şubat 2020 02:37

ZORLUKLARA DİRENÇLİ İŞ YAPMAK KOLAY

DP World CEO'su Kris Adams, Türkiye'ye 50 yıllık bir yatırım için geldiklerini yatırımlarına devam ettiklerini belirterek, "Burası hem verimli hem de kârlı bir yer. Çünkü Türkiye birçok konuda inişlere ve çıkışlara hızla direnç gösterebilen güçlü ekonomiye sahip bir ülke. Biz bunları bilerek yatırım yaptık. Uzun süre için de burada kalıcıyız" dedi. CEO Adams, Türkiye'ye yatırıma geldiklerinde mevzuat yönünden biraz zorlanmalarına rağmen şu anda bunu atlattıklarını dile getirirken Türkiye'de iş yapmanın giderek daha da kolaylaştığına vurgu yaptı. Halen Yarımca Limanı'nda faaliyetleri olduğunu, ancak Türkiye'de limanlarla ilgili ayak izlerini büyütmek istediklerini belirten Adams, yeni liman alma konusunda fırsatları değerlendireceklerini kaydetti.

Zorluklara dirençli  iş yapmak kolay

Sedat YILMAZ

Küresel liman işletmecisi DP World CEO’su Kris Adams, Kocaeli Yarımca Limanı’nda yatırımlarına hız verirken dünyada artan jeopolitik ve konjonktürel risklere rağmen her yıl daha da büyüyen Türkiye’de iş yapmaktan memnun olduklarını ve ülkede yeni yatırımlar için fırsatlar aradıklarını söyledi.

Bir grup gazeteci ile bir araya gelen Kris Adams, dünyada halen 51 ülkede 80 liman işletmesi ve 56 bin istihdamla faaliyet gösterdiklerini, doğuya ve batıya açılan bir kapı olarak Türkiye’deki yatırımlarına özen gösterdiklerini belirtti. Ticareti kolaylaştıran ve değer katan bir anlayışla çalıştıklarını dile getiren Kris Adams, 2020 yılından itibaren iş ortaklarıyla birlikte gümrükleme, antrepo, limana ve limandan nakliye hizmetleriyle küresel tedarik zincirlerinin daha etkili hale getirilmesini sağladıklarını kaydetti. Adams, bu hizmetlerin yanı sıra DP World grubunun geçen sene bünyesine kattığı P&O Ferrymasters’in İzmir, Ankara, Mersin, Bursa ve Gaziantep’de bürolar açacaklarını hatırlattı.

Kapasiteyi yüzde 35 artırdık

Kris Adams, 50 milyon dolarlık yatırım dahilinde her biri 400 metre uzunluğunda iki ultra büyük konteyner gemiye hizmet verebilecek rıhtım kapasitelerini artırdıklarını, limanın istif kapasitenin de 900 bin TEU’dan 1,3 milyon TEU’ya çıktığını söyledi. Limana 6 vinç ve 14 konteyner taşıyıcı eklenmesiyle rıhtımın 24 vinç ile 58 adet konteyner taşıyıcıya ulaştığını belirten Adams, “Saha ekipman kapasitemiz yüzde 35 arttı. Küresel ticaretin sürdürülebilirliği konusunda DP World elinden geleni yapıyor” dedi.

DP World’un faaliyetlerini devam ettirirken verimlilik, güvenirlik ve sürdürülebilirlikten taviz vermediğini ticarete akıl ve geleceğe değer katarken dijitalleşme ve enerji verimliliğine büyük önem verdiklerini dile getirdi. Son olarak elektriğini güneş enerjisinden sağlama konusunda adım atıldığını, diğer taraftan ‘Kolay Rota’ projeleriyle liman sahasına giren kamyonların konteynerlere hızlı ulaşmasını ve bu esnada kamyon şoförlerinin güvenliklerinin sağlanması konusunda önemli bir çalışma başlattıklarını kaydetti.

Türkiye risklere dirençli bir ülke

Limanda dijitalleşmeyi en yüksek seviyeye çıkararak enerji tasarrufu, iş verimliliği, güvenirliği ve sürdürülebilirliği daha da artırmada planlamalar yaptıklarını belirten Adams, Türkiye’de Yarımca’nın dışında farklı noktalarda yeni liman alma imkanlarını da araştırdıklarını ifade etti.

Dünyanın geçen yıla göre 2020’de koronavirüs gibi farklı jeopolitik risklerle karşı karşıya olmasına rağmen Türkiye’nin her geçen yıl bölgesinde güven adası olduğunu belirten Kris Adams, “Batının ve doğunun ortasındaki Türkiye bölgesel kaynaklı inişlere ve çıkışlara sahip bir ülke. Riskleri var ama iniş ve çıkışlardan çok hızlı çıkabilen dirençli bir ülke. Dolayısıyla batı ülkelerine göre kazanç oranı oldukça yüksek. Biz buraya bilerek yatırım yaptık ve 50 yıllık bir yatırım süremiz var” dedi.

Kanal İstanbul ilgimizi çekiyor

 Türkiye’de yaşadıkları tek zorluğun yönetmeliklerin anlık değişikliği olduğunu ancak bunun da giderek iyileştiğini ve iş yapma kolaylığının arttığını belirten Adams, “Uzun yıllar Türkiye’deyiz. Limanlarla ilgili de burada ayak izimizi genişletmek istiyoruz. Yatırım için olmazsa olmaz iki şart var. Biri doğru fiyat ve doğru yer. Biz de fırsatları takip ediyoruz. Şartlar oluşursa yeni limanlar alma konusunda girişimlerimiz olur” diye konuştu.

Türkiye’nin deniz ticaretini artırma ve kolaylaştırma adına son olarak Kanal İstanbul’un gündemi girdiğini ifade eden Kris Adams, “Biz dünyanın farklı yerlerinde kanal projeleri civarında yer aldık ve çalıştık. Kanal İstanbul ile ilgili şimdilik konuşmak erken ancak kanalın bir ucunda İstanbul Havalimanı’nın olması diğer tarafından Kanal’ın girişinde yeni bir limanın planlanması ilgi çekici ve bu da bizim genel işimiz açısından ilgimizi çekiyor” dedi.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR