Dolar $
32.56
%0.13 0.04
Euro €
34.86
%0.64 0.22
Sterlin £
40.58
%1.01 0.4
Çeyrek Altın
3981.5
%0.39 15.42
SON DAKİKA
Gastronomi Pazartesi 20 Ocak 2020 02:19

YERLİ VE MİLLİ OLALIM

Gastronomi Açısından 2020 Yılı Şimdiden Çok Hareketli Geçeceğe Benziyor. Bu yıl başlar başlamaz güzel organizasyonlar yeni ürünler arzı endam etmeye başladı.

Yerli ve milli olalım
Gastronomi Açısından 2020 Yılı Şimdiden Çok Hareketli Geçeceğe Benziyor. Bu yıl başlar başlamaz güze

Talip BAYRAM

İlki yeni yılın ilk haftasında Aroma Meyve suyu firmasından geldi. “Güle Güle Şekerim” kampanyası ile şekersiz 3 çeşit meyve suyu ürettiklerini Taksim Grand Hayatt otelinde bir basın toplantısıyla duyurdular. Destek olarak Osman Müftüoğlu hocamızdan yardım almışlar. Tadı biraz şekersiz olsa da çok sevdim. Sağlıklı Beslenme ile ilgili çok önemli bir adım diye düşünüyorum. Darısı diğer meyve ve içecek firmalarının başına diyerek bu yılın diğer önemli organizasyonuna geçelim. Geçen hafta bir grup ekonomi gazetecisi ile birlikte davetli olduğumuz Anfaş’ın düzenlediği fuar için Antalya’ya gittik. Düzenlediği fuarlar desem daha çok doğru olur sanırım. Çünkü aynı anda 2 fuar yapılıyordu Antalya’da. Sizi bilmem ama bana çok mantıklı geldi. Birbiriyle yakından alakalı 2 fuar iç içe. Birine gelen diğeriyle de ilgili bir çalışması olabilir diyerek her ikisini birden geziyor. Zaten aynı yer içinde. Ayrı ayrı salonlarda değil yani. Her ikisi de ayrı zamanlarda yapılsa 2 masraf olacak. O nedenle daha çok firma, daha çok işbirliği, anlaşmalar vs. çok güzel olmuş. Düşünen ve uygulayanları tebrik ederim. 

• 1.Fuar: ANFAŞ HOTEL EQUIPMENT, 31. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı 15.01.2020 / 18.01.2020 

• 2.Fuar: ANFAŞ FOOD PRODUCT, 27. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı 15.01.2020 / 18.01.2020 

Fuar için Antalya’ya ilk gidişim. Ama çok canlı ve hareketli gördüm fuar alanını. Neredeyse İstanbul’daki fuarlardan daha canlıydı diyebilirim. Türkiye geneli o kadar iş insanını Antalya’da toplamak büyük maharet gerektiriyor. Organizasyon ekibine ülkem adına teşekkür ederim. ANFAŞ Y.K. Başkanı Ali Bıdı Bey çok güzel çalışmalara imza atmış. Birlikte olduğumuz gazeteci arkadaşlar önceki senelerden çok daha iyi olduğunu söylediler. Hatta girişte kayıt kuyruğu oluşmuştu resmen, metrelerce giriş için kuyrukta bekleyenler vardı. Kuyruk çok uzayınca Ali Bey “bekleyenlerin kartvizitleri alın girsinler sonra kayıt yaparsınız” diyerek önemli de bir girişim de başlattı. Bence turizm ve gıda sektörünün Türkiye’deki en büyük buluşması olan ANFAŞ Hotel Equipment ve ANFAŞ Food Product fuarları, dikkat çeken ürünlere, yeniliklere, Ar-Ge yatırımlarına ve çarpıcı markalara çok iyi ev sahipliği yaptı diyebilirim.

Ülkemizin turizm potansiyeli çok yüksek olan Antalya ilimizde, 3,5 milyar dolarlık HORECA sektörü deyim yerindeyse gövde gösterisi yaparak 15-18 Ocak tarihlerinde Anfaş’ta buluştu.

yemek-3

Antalya Önemli Ekonomik Buluşmalara Ev Sahipliği Yapıyor

Türkiye’nin en büyük konaklama, ağırlama, yiyecek ve içecek endüstrisi olan HO-RE-CA (Hotel, Restaurant, Cafe) buluşması, 15-18 Ocak tarihleri arasında Antalya'da gerçekleşti. Bu alandaki Türkiye’nin en büyük fuarında açıklama yapan ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı; “ANFAŞ ekibi olarak, Türkiye’nin en büyük HO-RE-CA buluşmasına ev sahipliği yapmaktan dolayı çok gururluyuz. Fuarımız yüzde yüz doluluk oranına ulaştı. Bu yıl katılımcılarımıza daha verimli olanaklar sağladık ve iş potansiyellerini en az ikiye katlamaları amacıyla; 31. ANFAŞ Hotel Equipment Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas ve 27. ANFAŞ Food Product Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas fuarlarını eş zamanlı olarak düzenledik. Toplam 600’ün üzerinde katılımcı firma, 3 bin 700’den fazla marka fuarlarımızda yer alırken, 50 binden fazla yerli ve yabancı profesyonel ziyaretçi katılımı bekliyoruz” dedi.

70 Ülkeden Alım Heyeti HORECA Buluşması İçin Antalya’ya Geldi.

Fuar öncesi yapılan açıklamalarda, yurt dışı alım heyetleri ve katılımcılar arasında düzenlenen b2b görüşmelerinde toplam 3,5 milyar dolarlık bir ticaret hacmi hedefleniyor. Yine fuar kapsamında sektörün önünü açacak uluslararası yeni hedef pazarlara yönelik önemli çalışmalar gerçekleştirildi. Yurt içi katılımcıların yanı sıra bu yıl ABD, Almanya, Brezilya, Cezayir, Çin, Endonezya, Hindistan, İran, İsrail, İtalya, Libya, Litvanya, Nepal, Rusya, Tayland, Tunus, Ukrayna, Bangladeş, Suudi Arabistan, Mısır, Katar, Kamerun olmak üzere toplam 22 ülkeden katılımcı ziyaretçiler ile bir araya geldi. Bu yıl; Ticaret Bakanlığı, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), Batı Akdeniz İhracatçı Birliği (BAİB), Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA), hedef ülkelerin ticaret odaları, ticaret müşavirlikleri ve ANFAŞ’ın yurt dışı acenteleri aracılığıyla 70 ülkeden binin üzerinde profesyonel ziyaretçi ve alım heyetleri de HORECA fuarında yerini aldı.

yemek-4

“Yerliyse Yeriz, Yerliyse Kullanırız, Yaşasın Anadolu” Paneli

27. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı ve 31. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı kapsamında birçok oturum, panel vs. düzenlendi. Bu panellerden birini ise EGD (Ekonomi Gazetecileri Derneği) ve ANFAŞ olarak birlikte düzenledik. Panelistlerden biri olduğum panelde “Yerliyse Yeriz, Yerliyse Kullanırız, Yaşasın Anadolu” konusunu işledik. Onun içinde yazının başlığını Yerli ve milli olmak diye koydum. Türkiye’nin en büyük HORECA buluşması kapsamındaki fuarda yapılan bu toplantıya, Türk Sanayimizin yüz akı denilen markalarının Y.K. Başkanları, gıda sektörünün önde gelen temsilcileri, Antalya’nın konaklama, ağırlama temsilcileri, EGD üyesi ekonomi basını, Türkiye’nin önde gelen tarım, gıda ve yeme-içme yazarları ile Antalya’dan ulusal ve yerel basın temsilcileri katıldı. Kesinlikle çok verimli bir toplantı oldu. Konuşmacılar kendi uzmanlık alanlarında yerli ve milli olmanın gerekliliği üzerinde durdular. Panel konusunu ayrıca bir yazı konusu yapacağım ancak katılımcıların isimlerini tek tek belirtmek istiyorum. Ayrıca hazırlayıp çok azını konuşabildiğim konuşmamdan 1-2 paragraf burada belirtmeden de geçmek istemiyorum. 

yemek-2

Panelin Katılımcıları

Moderatör, Elif Aşlamacı Attepe, Güvenilir Ürün Platformu Genel Sekreteri 

• Ali Bıdı Anfaş Yönetim Kurulu Başkanı

• Tahsin Öztiryaki Öztiryakiler Yönetim Kurulu Başkanı

• Melih Şahinöz Etüder (Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği) ve g2m Y. K. Başkanı

• Davut Doğan Davutlar Yatırım Holding (Doğtaş-Kelebek) Yönetim Kurulu Başkanı

• Senur Akın Biçer Senur (Arnica) Yönetim Kurulu Başkanı

• Mehtap Yıldız Arzum Pazarlama ve iş Geliştirme Direktörü

• Zeki Açıköz Türkiye Aşçılar Federasyonu Başkanı

• Ali Can Aksu Turizm Otel Yöneticileri Derneği Başkanı 

• Cahit Urfan Askon Antalya Şube Başkanı

• Halil Kozan Serkonder (Sera Konstrüksiyon, Donanım Ve Ekipman Üreticileri Ve İhracatçıları Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı

• Mehmet Bahar Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı

• Fikri Türkel Gazeteci Gıda Yazarı Ekonomi Gazetecileri Derneği Y. Kurulu Üyesi

• Talip Bayram Gazeteci-Yemek Yazarı Güvenilir Ürün Platformu İcra Kurulu Başkanı

yemek-5

Konuşmamdan satır başları

Anadolu Türk mutfağımız sayısız güzel örneklerle dolu. Mesela büryan kebabı deyince Siirt ve Anadolu hemen aklımıza geliverir. CNN international bile haber yapmış bu lezzeti. Veya cağ kebabı deyince Erzurum ve yöresellik akla geliyor. Anadolu’nun birçok bölgesinde yöresel ve milli olan lezzetlerimiz bize ekonomi açısından çok şey kazandırabilir. Gastronomi turizmi diyoruz değil mi? işte kendi mutfağımıza inanır ve güvenirsek o mutfak ülkemize çok şey kazandıracak. İspanya, Tayland ve Peru örneklerine bakmak ve örnek almak lazım diye düşünüyorum. Mesela Peru Kinoa ile dünya markası yaratma peşinde. İspanya 2017 yılında gastronomi gelirlerini ikiye katladı. Bizim neyimiz eksik demeyeceğim, çünkü gerçekten bizim mutfağımız bir şahane, çok önemli sağlık fışkıran milli Siyez buğdayımızı pazarlayamıyoruz bile. İtalyanlar bir makarna ile dünyanın kalbini fethediyor. Ama biz mantımızı sadece aile toplantılarında yiyoruz.  Endüstriyelleşmeden korkmamalıyız çünkü ekonomi burada. Ancak bunu yemeklerimizin özünü koruyarak yapmamız gerekiyor.

Yemekte yerli olma

Kendi öz Türk Mutfağımız dünyaya çok güzel örnekler sunuyor. Mesela Türk dönerine sahip çıkmamız lazım. Tüm dünya ve özellikle Avrupa bu lezzete bayılıyor. Ancak gel gelelim dönerin vatanında yani kendi ülkemizde dönerimizi tartışma konusu yapıyoruz. Tam bundan bir dünya markası çıkaracağız derken kendi içimizde 3-5 gözünü para hırsı bürümüş yüzünden olmuyor. İşte bu noktada gıda güvenliği ve Güvenilir Ürün platformu bu noktada devreye giriyor. Yerli olalım milli olalım ama aynı zamanda güvenli olalım. Yoksa milli ve yerli olmamızın bir anlamı yok. 

Aslında lezzet yerli ve geleneksellikte 

Endüstriyelleşmiş lezzetler ekonomi açısından çok önemli olabilir ama ben lezzetli bulmam için onun benim için özel yapılıyor olduğunu bilmem lazım. Nişantaşı’nda bir kahvaltı salonu var adı çeşme bazlama kahvaltı salonu. Onu önemli kılan ürünlerinin bir annenin elinden çıkıyor olması. Sanki evine gitmişseniz de size kahvaltı sofrası açmış. İşte bu yerliliktir. Son derece modern imkânlarla yerel lezzetlerimizi tüm dünyaya duyurmak ama güvenli bir şekilde duyurmak milli ve yerli olmanın gereğidir diye düşünüyorum.

HO-RE-CA Fuarı, önemli etkinliklere de ev sahipliği yaptı.

yemek-1

'Yaşasın Anadolu Food Show” Etkinliği

Fuar zamanı boyunca yani 15-16-17 Ocak tarihleri arasında, Türkiye Aşçılar Federasyonu, Antalya Gastronomi Eğitimcileri Birliği Derneği ve ANFAŞ iş birliğiyle, organize edilen 'Yaşasın Anadolu Food Show” etkinliklerinde turistik tesislerde yerli malı kullanımını teşvik etmek amacıyla yemek yarışmaları, workshop ve söyleşiler gerçekleştirildi. Tabi bu yarışmaları ve sohowları ünlü duayen şef Milliyet Favori Lezzetler yazarı Haldun Z. Tuzel sundu.

“Latte Art Yarışması” ve “Kahve Etkinlikleri” 

Otel Baristaları Derneği tarafından düzenlenen “Latte Art Yarışması” ve “Kahve Etkinlikleri”, fuarın her günü ziyaretçilerle buluştu. Fuarın dikkat çeken diğer etkinliklerinden olan ve Hotel Kat Hizmetleri Eğitimi ve Dekorasyonu Derneği tarafından, ANFAŞ ev sahipliğinde düzenlenen 8.Uluslararası Housekeeping Olimpiyatları, fuarın birinci ve ikinci günü gerçekleştirildi. Sektöre enerjinin verimli kullanımı ve elektrik maliyetlerinin düşürülmesi konularında bilgilerin verildiği ENEREX Enerji temalı özel oturumlar ise fuarın 3. ve son günü, katılımcı ve ziyaretçilerin ilgisine sunuldu.

Alanya Yöresel Mutfağı Sergisi 

Alanya belediyesinin mutfak mirası ekibi Anfaş Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde büyük bir Show yaptı.  Gastronomi açısından Alanya Mutfağına yönelik büyük çalışmalara imza atan Alanya belediyesinde görevli müdürlerden Sevda Erdoğmus Alanya’daki kadınları örgütleyerek onların ellerinden çıkan yemekleri fuar alanına taşıdı. Bu yemekler Alanya Lezzet Elçileri ve Alanya Akdeniz Aşçılar Derneği kadın şefleri tarafından  24  çeşit olarak yapıldı ve geleneksel halleri ile sergilendi.  “Alanya Mutfağı sergisi” katılımcılara renkli ve lezzetli anlar yaşattı. TAFED Başkanı Zeki Açıköz bu sergiyi tüm protokol üyelerine tek tek gezdirdi. Türk Mutfağı adına Alanya Belediyesinin gerçekleştirdiği bu proje diğer tüm yörelere örnek olmalı diye düşünüyorum. Ayrıca Fuarın ilk gününde Alanya Belediyesinin Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü olan Sevda Erdoğmus, “Coğrafi İşaretli Ürünlerin Turizm ve Gastronomiye etkileri” konulu panele katıldı. Panel de Alanya bölgesine ait “Gülüklü Çorba”nın coğrafi işaret hikayesi ve gastronomideki yerini anlattı.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR