Dolar $
32.53
%-0.05 -0.01
Euro €
34.99
%0.47 0.16
Sterlin £
40.73
%0.22 0.09
Çeyrek Altın
3979.35
%0.54 21.22
SON DAKİKA
GÜNDEM Salı 26 Ocak 2021 09:49

TİAD'DAN 5 ÇÖZÜM ÖNERİSİ

Pandemi nedeniyle dünya genelinde mal satışında yaşanan daralma deniz ticaretini de etkiledi. Gemilerin ve konteynerlerin büyük kısmının Çin ve ABD'de demirlemesiyle navlun bedellerinde son bir yılda ortalama ithalatta 3 kat, ihracatta 2 kat artış yaşandı. 40 ft'lik bir konteynerin taşınma maliyeti Ocak 2020'de 3 bin dolar iken, bu rakam 2021 Ocak ayında yüzde 300 artışla 12 bin dolara yükseldi. Çin, ABD ve Avrupa'da birçok büyük limanın pandemi sebebiyle kapasite düşürmesinin navlun fiyatlarının artmasına neden olduğunu dile getiren TİAD Başkanı Fatih Varlık, çelik fiyatlarındaki artış ve İGV'nin yol açtığı yeni maliyetlere de dikkat çekerek "Türk sanayiciler için yatırım maliyeti artışı yüzde 50'leri buldu" dedi.

TİAD'dan 5 çözüm önerisi
TİAD Başkanı Fatih Varlık

Navlun bedellerinde son bir yılda yüzde 300’e varan artışlar kaydedildi. 40 ft'lik bir konteynerin taşınma maliyeti Ocak 2020’de 3 bin dolar değerindeyken bu rakam 2021 Ocak ayında yüzde 300 artışla 12 bin dolara yükseldi. Uzmanlar, pandemi nedeniyle küresel ticaretin bozulduğunu bu nedenle de navlun bedellerinde artış yaşandığını kaydetti. Hızla artan navlun bedellerinin takım tezgahları sektörünü endişelendirdiğini söyleyen Takım Tezgahları Sanayici ve İş İnsanları Derneği (TİAD) Başkanı Fatih Varlık; Türkiye’de yaşam amaçlı konteyner üretiminin olduğunu, ancak nakliye amaçlı konteyner üretimi için gerekli basınç, hidrolik vb. testleri yapacak merkez olmadığından üretiminin yapılamadığını söyledi.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR