Dolar $
32.42
%-0.32 -0.1
Euro €
34.96
%-0.34 -0.12
Sterlin £
40.51
%-0.75 -0.3
Çeyrek Altın
4092.28
%0.61 24.65
SON DAKİKA
Gastronomi Pazartesi 27 Ocak 2020 02:46

GASTRONOMİ TURİZMİ VE EMITT

Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT, bu yıl 30 Ocak – 2 Şubat 2020 tarihleri arasında 24'üncü kez İstanbul'da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleşiyor.

Gastronomi Turizmi ve EMITT
Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT, bu yıl 30 Ocak – 2 Şubat 2020 tarihleri ara

Talip BAYRAM

Bu fuarı düzenleyen Hyve Grup; Londra Merkezli, 14 ülkede 17 global ofisi olan ve dünya genelinde 120’yi aşkın etkinlik düzenleyen uluslararası bir fuar şirketidir. Dünyanın en büyük dört turizm fuarından biri olan bu etkinlik, her yıl 60.000’in üzerinde sektör profesyonelini bir araya getiriyor ve dünyanın dört bir yanındaki tatil yerleri ve seyahat şirketlerinin sunduğu yeni ve heyecan verici fırsatları sergiliyor. Türkiye ekonomisinin taşıyıcı sektörleri için düzenlediği fuarlar ile her yıl binlerce yabancı yatırımcıyı yerli iş ortakları ile bir araya getiren EMITT, bu yıl T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğu ve KOSGEB desteğiyle gerçekleştirilmektedir. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) de Fuar’ın iş ortakları arasında bulunmaktadır.  EMITT 2020 Etkinlik Programı partnerleri arasında, Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Urban Strategy Partners ve HTC Vive yer almaktadır.

Dünyanın en çok Turist çeken ülkeleri başta olmak üzere 30 ülke bu fuar dolayısıyla İstanbul’a geliyor.  Gastronomi Turizmi açısından EMİTT nasıl değerlendiriliyor, ben birazda bu açıdan bakmak istiyorum. Gastronomi Turizmi Derneği Gürkan Boztepe’nin katkılarıyla Fuar alanında bir panel düzenleneceğini biliyorum. Birazdan bahsedeceğim panelden, bu önemli ancak yöresel lezzetlerimizin, turizm açısından büyük bir zenginlik oluşturduğunu bildiğimiz Gastronomi Turizmi konusunda, EMİTT’ te daha çok şey yapılmalı diye düşünüyorum.

EMİTT Ülkemizi Gastronomi açısından Dünyaya Tanıtmak İçin Fırsat olabilir mi?

Elbette bu fuar büyük bir fırsat oluşturmaktadır. 

Ülkemizi tüm dünyada tanıtmak için önümüzde dev bir fırsat gibi duran bu fuar ve dünyada yeni bir trend olarak karşımıza çıkan gastronomi turizminin Türkiye’deki çalışmaları hakkında kendi açımdan kısa bir değerlendirme yapmak istiyorum. Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe’nin daha önceki yıllardaki konferanslarında bahsettiği “Şehirlerin Pazarlanmasında Gastronomik Marka Kentler Yaratılması” konusu bence çok önemlidir. Hem de son yıllarda UNESCO tarafından üst üste verilen Gastronomi Şehir unvanları yanımızda dururken. 2016 yılında Gastronomi kenti seçilen Gaziantep ilimiz, hemen sonrasında 2017 yılında seçilen Hatay ilimiz ve geçen yıl 2019’da seçilen Afyon ilimiz. Gastronomi unvanı almış bu illeri “Gastronomik Marka Kent” yapmak daha kolay olacaktır. Gaziantep bunu başardı diyebiliriz, Hatay emin adımlarla ilerliyor, EXPO21 ile belki fark da yapabilir. Ancak bu iller dışında gastronomi hüviyeti çok yüksek olan diğer illerimizde, bu iller gibi Gastronomi konularında çalışmalarını hızlandırmalı ve kentlerini gastronomi açısından bir marka kent yaparak ülkemize ciddi turist akışı sağlatmalı diye düşünüyorum.

 yiyecek-1


Türkiye’den EMİTT’ e Katılacak İller Yöresel Ürünleri ile Tanıtmalı

Gastronomi şehir unvanını almak isteyen diğer iller için de önlerinde bence büyük bir fırsat bu EMİTT fuarı olmalıdır. Fuarda Türk yemek kültürünün önünün açılması gerektiği konusu panellerle masaya yatırılmalı. Ülkemizi dünyaya tanıtmak istiyorsak öncelikle yerel lezzetlerimizi bölgesel olarak tanıtmalı, daha sonra da dünyaya açmalıyız diye düşünüyorum. Daha öncede yazdım ve birkaç defada çeşitli toplantılarda anlattım. Ülkemizde yapılan Gastronomi Festivalleri ürün odaklı olmalı ve o ürün etraflıca anlatılmalı. Veya Festivallerde şefler akılda kalacak birkaç ürüne odaklanmalı diye düşünüyorum. Ülkemizin lezzetlerine sahip çıkar onu orada yaşayan vatandaşımıza da kabul ettirebilirsek, gastronomide kentlerin markalaşması daha da hızlı olur. 

Bu Fuarın daha faydalı olması için sorduğum birkaç soru var?

• Acaba bu fuara katılan Gastronomi kenti unvanı alan illerimiz, bu unvanı nasıl aldıklarını anlatmalarına fırsat veriliyor mu? Ve başka illere örnek olmaları gerektiği üzerinde duruluyor mu? Benim bildiğim Afyon’un bu unvanı almasında Hatay danışmanlık yapmış. Kim vesile olmuşsa tebrik ederim. Gastronomi konusunda diğer illerimize önderlik etmenin yolu açık mı?

• Bu fuarda yöresel lezzetler açısından iyi tanıtımlar yapılıyor mu ve yeterli mi?  Ve bu konuda fuarda ne gibi çalışmalar yapılıyor? 

• Bir diğer konu da, tanıtım toplantısında benimde bulunduğum İstanbul Sarıyer Bahçeköy Lifepark da yapılması planlanan “Gastroköy” projesi acaba bu fuarda yeteri miktarda anlatılacak mı? 

Bu yıl, EMITT’ te Türkiye’nin ve İstanbul’un yeni nesil turizm vizyonu konuşulacak.

Fuarın ilk gününde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, “İstanbul’da Turizmin Geleceği” başlıklı panelde dünyanın en çok turist çeken destinasyonlarından biri olan İstanbul için çizilen turizm yol haritası ile İstanbul’un turizmde önümüzdeki yıllarda izleyeceği stratejiyi paylaşacak. İmamoğlu, eşi benzeri olmayan bir turizm ve sanayi kenti olan İstanbul’un marka kimliğini üst seviyeye çıkarmak için başkanlık döneminde oluşturduğu vizyonu ve önümüzdeki dönemde yapılacak çalışmaları aktaracak. Oturumda İstanbul’un marka kimliğini en üst seviyeye çıkartmak ve giderek daha nitelikli turist için cazibe merkezi haline getirmek üzere yapılması gerekenler konuşulacak.

yiyecek-4

“Sektörün Katalizörleri Yeni Tatlar Peşinde” Paneli 

Gastronomi turizmi derneği GTD tarafından organize edilen “Sektörün Katalizörleri Yeni Tatlar Peşinde” Paneli EMİTT 2020 Fuar alanında gerçekleştirilecek.

Tarih: 1 Şubat,  Saat 12.45 ile 13.45 arasında

• Moderatör, Gürkan Boztepe Gastronomi Turizmi Başkanı 

• 1.Panelist, Sahrap Soysal, Türk Yemek Uzmanı ve Yemek Yazarı 

• 2.Panelist, Sedat Arslan, Şef

• 3.Panelist, Sinem Çapraz, Şef TV Programcısı

Türkiye Turizminin Kanaat Önderleri EMITT’ te buluşuyor.

Dünyanın en çok turist çeken ülkeleri arasında 6. sırada bulunan ve 2019’da turist sayısı beklentisi 50 milyonu aşan Türkiye’yi zirveye taşıyacak yaklaşımlar için bir ortak akıl platformu misyonu taşıyan EMITT’ te bu yıl işlenecek ana temalar;

• Turizm Ekonomisi, 

• Sektörü Yönlendiren Trendler, 

• Öne Çıkan Destinasyonlar 

• Önümüzdeki On Yıla Damga Vuracak Teknolojik İnovasyonlar 

yiyecek-2

Bu Yıl 30 Ülke EMİTT Fuarında Olacak

Turist sayısını ve turizm gelirlerini artırabilmek amacıyla 30 ülke bu fuarda yer alacak. Dünyanın en çok turist çeken 10 ülkesi arasında yer alan Çin, Meksika ve Almanya’nın da katılacağı fuarda, Lübnan, Sırbistan, İngiltere, Kuzey Kıbrıs, Malta, Bulgaristan, Dubai, Japonya, Litvanya, Güney Kore, Endonezya, Şili, Hindistan, Hırvatistan, Özbekistan, Azerbaycan, Karadağ, Gine, Nepal, Mongolya, Bosna Hersek, Kosova, Cezayir, Brezilya, Filistin, Makedonya, Gürcistan’da olacak. 

EMITT, Türkiye’den 25 İl Ve 22 İlçeyi Dünya İle Buluşturmaya Hazırlanıyor. 

Doğal güzelliklerin, tarihi ve kültürel değerlerin, yöresel lezzetlerin yerli ve yabancı binlerce katılımcı ile buluşacağı EMITT Fuarı’nın yıldızları, Anadolu’nun markalaşan destinasyonları olacak. “EMITT, Anadolu’nun turizm markalarının en önemli tanıtım platformu” EMITT Fuarı Direktörü Hacer Aydın, ülkemizden 25 il ve 22 ilçenin katılımının Türkiye’nin tanıtımı için de çok önemli olduğunu söyledi. Aydın şöyle devam etti: EMITT’ teki sürekli artan yabancı ziyaretçi katılımının ülkemizi temsil eden kamu kurum ve kuruluşları için ne kadar önemli olduğunun bilincindeyiz. Bu sayıyı artırarak; Adana’nın gastronomi kültürünün daha çok tanınması, Göbekli Tepe’nin daha çok insana ulaşması, Ege’nin zeytinyağının sınırlarımızın çok ötesine uzanması için çalışmalarımızı yoğun bir biçimde sürdürüyoruz. EMITT Fuarı, 25 yıldır, Anadolu’nun değerlerinin turistik markalara dönüşmesinde ve her bir yörenin marka destinasyon haline gelmesinde önemli bir platform olmuştur.”

EMİTT’ te Sanal Göbeklitepe Deneyimi

Fuar’da Göbeklitepe VR (sanal Gerçeklik) teknolojisi ile tanıtılacak. 

“Tarihi Değiştiren Göbeklitepe ile Turizmi Dönüştürmek Mümkün mü?” başlığıyla konferans Sahnesi’nde konuşulacak. Şanlıurfa sınırları içindeki Göbeklitepe tarihin bilinen en eski ve en büyük tapınağı olma özelliğini taşıyor. 2018 yılında tarihi kalıntıların gün yüzüne çıkarılması ve araştırmaların sonuç vermesiyle 12 bin yıllık bu tarihi tapınak UNESCO tarafından Dünya Mirası olarak kabul edildi. 2019 yılının Göbeklitepe yılı ilan edilmesiyle, son dönemde Türkiye turizminin öne çıkan konularından biri haline geldi. HTC Vive iş birliğinde kurulacak VR Zone’da hem profesyonel ziyaretçilere hem de tatil tüketicilerine ücretsiz olarak sunulacak bu deneyim ile Göbeklitepe’de gezilmesi sınırlandırılan yerleri VR ile görebilmek de mümkün olacak.

Dünya EMITT’i takip ediyor

EMITT Fuarı, bir önceki yıl 3 milyar TL olan toplam iş hacminin 4 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor. EMITT’te yoğun bir etkinlik programı var Her yıl olduğu gibi EMITT 2020’de de TTYD, TÜROFED, TÜRSAB gibi sektöre yön veren kurumların ağırlanacağı Başkanlar Forumu’nda dernek başkanları, akademisyenler ve karar vericiler, sorumlu ve sürdürülebilir turizme dönüşümün nasıl gerçekleşeceğini ve sektörün dijitalleşme sürecini konuşacaklar. Fuarla eş zamanlı gerçekleşecek etkinlik programında; konferanslar, keynote sunumlar, atölye çalışmaları, yerel ve uluslararası katılımcıların sahne şovları ile dolu günler ziyaretçileri bekliyor olacak. Diğer yandan turizm tanıtım ve pazarlamasında kullanılmaya başlanan yeni teknolojiler ve dijital çözümler de ziyaretçiler için hazırlanan deneyim alanlarında sunulacak. VR teknolojisi ile Göbeklitepe, Everest Tepesi gibi destinasyonlar tanıtılırken, Louvre Müzesi’nden sonra ilk kez Sanal Mona Lisa Sergisi İstanbul’da EMITT Fuarı aracılığı ile deneyimlenecek.

yiyecek-5

Türkiye’nin Destinasyonları Tarihleri Ve Lezzetleriyle EMITT Fuarı’nda, 

Fuar’da, Antalya’dan Trabzon’a, Diyarbakır’dan Balıkesir’e, Muş’tan Ardahan’a kadar 25 il turistik değerlerini ve lezzetlerini anlatacak. İllere ek olarak markalaşma yolunda olan 22 ilçeyi temsilen kamu kurum ve kuruluşları da kültürel varlıklarını ve yöresel lezzetlerini dünya ile buluşturacak. 

EMITT Fuarı’nda Türkiye’yi Temsil Eden İl ve İlçeler

• Adana Büyükşehir Belediyesi, 

• Afyonkarahisar Belediyesi, 

• Aksaray İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 

• Antalya Tanıtım ve Turizm Geliştirme, 

• Ardahan Belediyesi, 

• Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, 

• Bartın Belediyesi, 

• Bartın İl Özel İdaresi, 

• Bodrum Belediyesi, 

• Bursa Kültür ve Tanıtma Birliği, 

• Çatalca Belediye Başkanlığı, 

• Çeşme Belediyesi, 

• Dalaman Belediyesi,

 yiyecek-3

• Demre Belediyesi, 

• Denizli Büyükşehir Belediye Başkanlığı, 

• Didim Belediyesi, 

• Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı, 

• Edremit Belediyesi, 

• Elazığ Valiliği İl Kültür ve Turizm müdürlüğü, 

• Fethiye Belediye Başkanlığı, 

• Gömeç Belediye Başkanlığı, 

• Iğdır Belediye Başkanlığı, 

• İzmir Valiliği, 

• İznik Belediye Başkanlığı, 

• Karabük İl Kültür Müdürlüğü, 

• Kaş Belediyesi, 

• Kayseri İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 

• Karadeniz Ereğli Belediyesi, 

• Kemah Kaymakamlığı, 

• Kemaliye Kaymakamlığı, 

• Kilis Eğitim Sosyal Kültür ve Sanat Araştırma Derneği, 

• Konya Büyükşehir Belediyesi, 

• Kuşadası Belediyesi, 

• Marmaris Belediyesi, 

• Mersin Büyükşehir Belediyesi, 

• Nazilli Belediye Başkanlığı, 

• Seydikemer Belediye Başkanlığı, 

• Sinop Belediyesi, 

• Sürmene Belediyesi, 

• Şanlıurfa Turizmi Geliştirme A.Ş., 

• T.C. Adıyaman Valiliği, 

• T.C. Ayvalık Belediyesi, 

• T.C. Haymana Belediye Başkanlığı, 

• T.C. Muş Valiliği, 

• Trabzon İl Kültür, 

• Uşak İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 

• Vize Belediye Başkanlığı, 

• Zonguldak Turizm Altyapı Hizmet Birliği yer alacak. 

Bu listede göremesem de belki Balıkesir Büyükşehir Belediyesinin standının içinde olabilir, Sındırgı Belediyesi olarak, coğrafi işaretli Yağcıbedir Halısı, Leyleği, Termal otelleri, doğal ürünleri ve geleneksel kültürel değerleri ile EMİTT fuarında olacak

Kuruluşlar, birbirinden renkli stantlarla tarihlerini, doğalarını, kültürlerini ve gastronomi zenginliklerini dünyanın dört bir yanından gelen katılımcılar ve ziyaretçiler ile buluşturacak.



ABONE OL